Strona 1 z 1

ciśnienie doładowania w 1,9 TDI (1Z)

: pn sty 10, 2005 21:00
autor: parafek
Testowalem dzisiaj VAGiem silniczek i mam takie dziwne odczyty cisnienia doladowania. Na wolnych obrotach jest wyzsze (1010mbar) niz byc powinno (950mbar) a przy wysokich za male np powinno byc 1400mbar a jest 1250mbar odczyty z VWTOLL. Czy moze to byc N75 albo zaciety zawor nadmiarowy turbiny? Albo moze turbina kleka ??

: pn sty 10, 2005 22:49
autor: Krzylu
predzej zawor upustowy siada jak daje wieksze cisnienie niz powinno jego zadanie to utzrymywanie nominalnego cisnienia doladowania a nadmiar wyrzuca ze tak powiem. raczej bym obstawial zawor niz turbine

: pn sty 10, 2005 23:18
autor: BruceLee30
czy próbę wykonywałeś podczas jazdy? Wartości odczytuje się podczas jazdy na III biegu przy ok. 3000 obr/min i wciśniętym w tym momencie gazie do oporu

: wt sty 11, 2005 01:17
autor: parafek
nie sprawdzalem akurat tak, sprawdzalem na różnych obrotach na luzie i podczas jazdy, jutro sprawdze tak jak mowisz, dzieki

: wt sty 11, 2005 17:07
autor: longer
:grin:
witam mam takie laickie pytanie ;] na czym polega zprawdzenie właśnie tym VAGiem ?? czy to jest to samo co podpięcie do kompa co oferuje wiekszość zakładów elektroniki samochodowej?? chciałbym włąśnie przetestowac mój sielniczek czy wszystko chodzi ok i może ktoś powie mi gdzie to można zrobić we wrocku ? i co powinienem przetestować?

pozdrawiam :food:

: wt sty 11, 2005 20:59
autor: Corvax
Auto AC ul Gerberowa 2

: sob sty 15, 2005 11:37
autor: parafek
Sprawdzalem jak mi napisales 3000 obr pedal w podlodze jest jakies 70 mbar roznicy na minusie w stosunku do tego co podaje vwtool, ale juz przy ok3400 jest rowno.

pozdr

parafek

: ndz sty 16, 2005 12:04
autor: BruceLee30
tu masz jeszcze cos do TDi :
Obrazek
Obrazek
i jeszcze tu:
http://www.dami.pl/~brucelee/tdispecial.ppt