ile oleju do skrzyni biegów 1,3 NZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- barthetzk102
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
- Kontakt:
ile oleju do skrzyni biegów 1,3 NZ
Mam pytanie po pierwsze - najważniejsze teraz dla mnie: ile oleju ma być w skrzyni biegów [4] w golfinie 1,3 NZ i
po drugie czy można uzupełnić olej przez taką śrubę od strony frontu auta - chyba kontrolną? (jedyna którą jestem w stanie odkręcić)
i po trzecie co mam zrobić, bo coś mi siedzi w skrzyni... wczoraj mi przez chwilę zablokowało 1 i 2 bieg, potem JAKBY coś spadło na dół - chyba kawałek aluminium czy czegoś ALE NIE JESTEM PEWIEN CZY MI SIE NIE WYDAWAŁO... w każdym razie teraz biegi idealnie wchodzą... ale nie mogę zaś dokręcić do końca tej śruby "chyba kontrolnej" bo jak dokręcę to znowu blokuje mi biegi 1-2... można to jakoś wyciągnąć, czy z tym jeździć? czy wymieniac skrzynie? czy może w wałku jest miejsce na tę śrubę a ten się obroocił ? Czary normalnie:/
Chyba nie muszę też nadmieniać, że krucho z kasą więc nie pojadę do mechanika żeby dolał mi oleju za 150 zł właściwą dziurą :p czy też rozbierałza 300 skrzynie przy tym niszczac cos inengo itp itd :>
pomóżcie:]
Pozdrawiam
po drugie czy można uzupełnić olej przez taką śrubę od strony frontu auta - chyba kontrolną? (jedyna którą jestem w stanie odkręcić)
i po trzecie co mam zrobić, bo coś mi siedzi w skrzyni... wczoraj mi przez chwilę zablokowało 1 i 2 bieg, potem JAKBY coś spadło na dół - chyba kawałek aluminium czy czegoś ALE NIE JESTEM PEWIEN CZY MI SIE NIE WYDAWAŁO... w każdym razie teraz biegi idealnie wchodzą... ale nie mogę zaś dokręcić do końca tej śruby "chyba kontrolnej" bo jak dokręcę to znowu blokuje mi biegi 1-2... można to jakoś wyciągnąć, czy z tym jeździć? czy wymieniac skrzynie? czy może w wałku jest miejsce na tę śrubę a ten się obroocił ? Czary normalnie:/
Chyba nie muszę też nadmieniać, że krucho z kasą więc nie pojadę do mechanika żeby dolał mi oleju za 150 zł właściwą dziurą :p czy też rozbierałza 300 skrzynie przy tym niszczac cos inengo itp itd :>
pomóżcie:]
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw maja 18, 2006 09:16 przez barthetzk102, łącznie zmieniany 1 raz.
Udi Memorem kompociorem...
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
- barthetzk102
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
- Kontakt:
O kurde aż tyle.. :> to mnie zdziwiłeś ja myślałem że max 1 litr:> a teraz co z drugim problemem, że jak dokręcam tą srubę to blokuje mi 1 i 2 bieg?? jak pozostawię koło 1 cm to wtedy odblokowują się ?! narazie dałem kilka podkładek i tak jeżdzę ale co z tego wyniknie ? może być tak że śruba blokuje jakiś wałek? nie mam pojęcia co to mogło sie stać...
Udi Memorem kompociorem...
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
- barthetzk102
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
- Kontakt:
W załączniku pokazuję w którym miejscu jest śruba którą chce dolać oleju i która po wykręceniu i próbie ponownego przykręcenia nie chce się dokrecić do końca i blokuje 1 i 2 bieg...robbox pisze:Olej latwiej jest wlac po odkreceniu linki predkosciomierza od skrzyni
A oleju wchodzi 2,2 litra do 4 i 3,1 litra do 5.
w zalaczniku masz rysunek skrzyni, podaj ktorej sruby nie mozesz dokrecic ??
[ Dodano: Sro Maj 17, 2006 22:53 ]
a i jeszcze dodam, że w miejscu gdzie jest ra śruba jest płaska ścianka - nie ma tego poziomego paska.. to wzmocnienie jakieś jest? i jeszcze pytanie czy śruby nr 8 to są kolejno wlewowa i spustowa ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Udi Memorem kompociorem...
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak mi się zdaje że ruszyłeś śróbę ustalającą jakieś tam wodziki czy wałki. W serwisówkach o skzynkach do 1,6-1,8 jest opisana cała dość skomplkowana procedura ustawiania tego, ale do 1,3 nie mogę znaleźć. Jak ci tu nikt nie napisze to musisz jechać do speca. Olej z tego co wiem to można nalać było przez otwór od linki prędkościomierza, lub otwór śróby 8, która jest śróbą kontroli poziomu oleju
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- barthetzk102
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
- Kontakt:
właśnie ot pytanie :> a... Paweł Marek.. która śruba nr 8 jest śruba kontroli? bo dolna jest na samym dole jakby spustowa a górna jest zaś bardzo wysoko i jest trudny dostęp do niej. ? BTW właśnie się zastanawiam czy na tym wałku nie ma jakiegoś frezu na tą śrubę? albo drugie wyjście że coś tam siedzi i jak śruba to dociska to to coś blokuje wałek? albo sam już nie wiem co to:> trochę to by było bez sensu... nie wiem co poprzedni właściciel tam grzebał? moze to nie jest oryginalna śruba? jest znacznie dłuższa od śruby 22 i nie ma żadnej podkładki, zagwintowana od początku do końca i byłą wkręcona na jakąś niebieską farbę... tylko czemu wcześniej była wkręcona cała i wsio działało, a po dolaniu 0,5 litra oleju nagle czary takie:/
Udi Memorem kompociorem...
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Oki to moze po klolei :
1.Jezeli chodzi o srube wskazana na rysunku to nie ma jej narysownej w zadnym opracowaniu o tej skrzyni - natomiast rzeczywiscie dokrecenie jej do konca powoduje blokowanie sie wodzika od biegu 1 i 2 (jest ona dokladnie na wprost tego wodzika) , moja rada to wymiana tej sruby na jakas krotsza, biegi beda dalej normalnie wchodzic i nic sie nie bedzie dzialo, to niebieskie na tej srubie to specjalny srodek zapobiegajacy wykreceniu sie sruby od drgan i jednoczesnie uszczelniajacy.
2.Sruba nr 8 gorna to kontrolna (ewentualnie do nalewania oleju - zdecydowanie latwiej nalac po wykreceniu linki predkosciomierza ale jak ktos chce sie meczyc ) 8 dolna to spustowa.
1.Jezeli chodzi o srube wskazana na rysunku to nie ma jej narysownej w zadnym opracowaniu o tej skrzyni - natomiast rzeczywiscie dokrecenie jej do konca powoduje blokowanie sie wodzika od biegu 1 i 2 (jest ona dokladnie na wprost tego wodzika) , moja rada to wymiana tej sruby na jakas krotsza, biegi beda dalej normalnie wchodzic i nic sie nie bedzie dzialo, to niebieskie na tej srubie to specjalny srodek zapobiegajacy wykreceniu sie sruby od drgan i jednoczesnie uszczelniajacy.
2.Sruba nr 8 gorna to kontrolna (ewentualnie do nalewania oleju - zdecydowanie latwiej nalac po wykreceniu linki predkosciomierza ale jak ktos chce sie meczyc ) 8 dolna to spustowa.
- barthetzk102
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
- Kontakt:
Dzięki Robbox... troche mnie uspokoiłeś... Piotr... odkręciłem ją bo myślałem że to kontrolna stanu oleju w skrzyni, myślałem tak bo jest ona mniejwięcej na wysokości przegubu. A sprawdzic ile mam oleju musialem ze wzgledu na to, że wyciekło mi sporo wywalonym simeringiem od wałka zmiany biegów. Najpierw myślałem, że to własnie tego wina, że są jakieś luzy na wałku i dlatego min. wywaliło ten simering, a po naklejeniu go spowrotem coś się poblokowało. Wyszarpałem tym razem simering uszkadzając, ale to nie pomogło, no a że robiłem tylko dwie rzeczy przy skrzyni... odkęciłem śrube i jak ręką odjął pojawiły się biegi. Wiem też że jeśli się wysypie to super okazja na zmianę skrzyni na 5, swiadczy chociaz o tym fakt, że żaden mechanik w obrebie 25 kilometrów już nie pamieta czterobiegowej skrzyni do golfa ale niestety pieniędzy na razie brak bo nq gwałtu rety muszę wymienić amory z przodu, czujnik wentylatora chłodnicy + płyn do chłodnicy, no i ten simering nieszczesny + 2 litry oleju, gumy od lewego przeguba wytrzymaja na moje oko nie wiecej niz 100 kilometrow, wiec tez trzeba wymienic a wiadomo ze przy okazji przydalo by sie i przeguby nie wspominajac, ze jeszcze po zimie w kolejce stoi konserwacja całego podwozia, rozrzad echh.... nie pisze więcej bo nie skończę dziś :] dzięki wam wszystkim za pomoc a zwłaszcza Robbox jak będę gdzieś koło wałbrzycha to wpadne z Flaszką jakąś bo dzięki tobie wielki kamień mi spadł z serca no i rysuneczek się przyda:] masz więcej jakichś ciekawych materiałów do mojego silnika i skrzyni etc?? jak tak to chetnie je nawet wrzuce na serwer i udostepni się dla wszystkich...
Udi Memorem kompociorem...
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
THX za dobre slowo , a kozystam z ogolnodostepnych matrialow :
1. EDEK - dzieki forum mozna znalezc
2. Coomber - mozna sciagnac z www.vwgolf.pl
3.Autodata - znalazlem na DC++
4.Ksiazka o VW Golf 1.3 i Diesel
1. EDEK - dzieki forum mozna znalezc
2. Coomber - mozna sciagnac z www.vwgolf.pl
3.Autodata - znalazlem na DC++
4.Ksiazka o VW Golf 1.3 i Diesel
- barthetzk102
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: czw sty 05, 2006 10:18
- Lokalizacja: Duszniki Zdrój
- Kontakt:
Najbardziej mnie w sumie interesuje pkt 4... masz ta ksiazke? da rade jakos ją dorwać?robbox pisze:THX za dobre slowo , a kozystam z ogolnodostepnych matrialow :
1. EDEK - dzieki forum mozna znalezc
2. Coomber - mozna sciagnac z www.vwgolf.pl
3.Autodata - znalazlem na DC++
4.Ksiazka o VW Golf 1.3 i Diesel
Udi Memorem kompociorem...
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Uważaj na spadające ściany z Sufitu!
:))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 59 gości