Strona 1 z 1
stozek
: wt maja 16, 2006 21:29
autor: robal264
witam temat pewnie maglowany jak diabli ale i tak zyptam bo chodzi o konkretne wypowiedzi osob ktore cos takiego maja,mialy lub maja z tym stycznosc

, chcialbym zalozyc sobie stozek do auta a ze nie chce sobie popsuc auta tzn nie chce aby przestalo chodzic to moje pytanie brzmi:
w obudowie filtra sa dwa doprowadzenia powietrza: cieple i zimne (przynajmniej tak mi sie wydaje) a na stozku jak bedzie na zimnym silniku bo przeciez tylko jedna rure moge podlaczyc a co zrobic z druga ?? nie sprawi to jakis anomalii w pracy silnika ?? w dodatku taki filtr sie czysci - pytanie co ile tys km ?? czy musze brac filtr typowo firmowy czy moze byc jego odpowiednik za 100zl ?? trzeba by zrobic przegrode aby nie zasysal cieplego powietrza od strony silnika?? no i teraz do osob ktore maja takie cudo w aucie, czy cos sie pogorszylo w pracy silnika ewentualnie polepszylo ?? nie zalezy mi na jakis tam osiagach itp po prostu chce sobie zalozyc stozkowy filtr powietrza to wszystko a nie chce przy tym nic popsuc
co radzicie ??
: wt maja 16, 2006 21:42
autor: Duber
ja mam w planach bliskich zalozyc storzek i napisze co mi powiedzieli.a mamy takie same silniki.stozek chcial mi weglarski sprzedac ze strumiennica dolotowa za 440zl i wszyscy powiedzieli ze za 80zl bedzie to samo,stozek sie czysci wedlug zalecen producenta a jest zawsze zalaczona informacja.cieple powietyrze MUSISZ odgrodzic od storzka inaczej sobie tylko pogorszysz.a ten dolot cieplego powietrza od kolektora wywalic a wezyki podcisnieniowe powiedzieli aby zatkac.podobno zima troszeczke dluzej nabiera temperatury silnik przez wywalenie dego dolotu cieplego powietrza(pytalem sie posiadaczy rp ze stozkiem)i niby lepiej ciagnie powyzej 4 tys a zuzycie to samo.
: wt maja 16, 2006 23:46
autor: micab
w sumie nie licz na odczuwalną poprawę osiągów, jedynie co może się poprawić i da się to odczuć to dźwięk, ale to też zależy od konstrukcji dolotu w silniku, jedne gadają drugie nie
stożek może natomiast pogorszyć osiągi, może ale nie musi, może też poprawić lekko moc, ale jednocześnie przenieść ją na wyższe obroty

ogólnie panuje opinia że do normalnej codziennej jazdy lepsza jest sportowa wkładka (chociaż druga sprawa, że spadku 1-2km raczej nie da się odczuć)
mam stożek w 2E i nie odczuwam żadnych negatywnych jego skutków, silnik chodzi normalnie, nic złego się nie dzieje
co do filtra to polecam założyć dobrej firmy, np. K&N

czyszczenie to różnie, ale coś ok 10-15tyś km

: wt maja 16, 2006 23:47
autor: KamilW
Witam
robal264 pisze:w obudowie filtra sa dwa doprowadzenia powietrza: cieple i zimne (przynajmniej tak mi sie wydaje) a na stozku jak bedzie na zimnym silniku bo przeciez tylko jedna rure moge podlaczyc a co zrobic z druga
wymontuj
robal264 pisze:nie sprawi to jakis anomalii w pracy silnika
wydluzy sie nieco okres jego nagrzewania ale poprawi sie jego praca w tym okresie i zmniejszy zuzycie paliwa
robal264 pisze:w dodatku taki filtr sie czysci - pytanie co ile tys km
co okolo 10 tys km
robal264 pisze:czy musze brac filtr typowo firmowy czy moze byc jego odpowiednik za 100zl
nie koniecznie... ja mam zalozony filtr marki AOMA i jestem bardzo zadowolony z jakosci wykonania
robal264 pisze: trzeba by zrobic przegrode aby nie zasysal cieplego powietrza od strony silnika??
robal264 pisze:no i teraz do osob ktore maja takie cudo w aucie, czy cos sie pogorszylo w pracy silnika ewentualnie polepszylo
bardzo odczuwalnej roznicy nie ma... pokaze ja dopiero test na hamowni... ale za to ta satysfakcja

: śr maja 17, 2006 00:10
autor: MAPET
micab pisze:w sumie nie licz na odczuwalną poprawę osiągów, jedynie co może się poprawić i da się to odczuć to dźwięk, ale to też zależy od konstrukcji dolotu w silniku, jedne gadają drugie nie
stożek może natomiast pogorszyć osiągi, może ale nie musi, może też poprawić lekko moc, ale jednocześnie przenieść ją na wyższe obroty

ogólnie panuje opinia że do normalnej codziennej jazdy lepsza jest psortowa wkładka (chociaż druga sprawa, że spadku 1-2km raczej nie da się odczuć)
mam stożek w 2E i nie odczuwam żadnych negatywnych jego skutków, silnik chodzi normalnie, nic złego się nie dzieje
co do stożka to polecam założyć dobrej firmy, np. K&N

czyścienie to różniej, ale coś ok 10-15tyś km

zgadza sie!!!!!
jak nie odgrodzisz dobrze od komory silnika.. to np przy jeszdzie po meiscie w lato bedziesz mial wiecej start niz pozytku..
PS o stozku jest gdzies tu 2 temat zalozony kilak dni temu..
pzdr
: śr maja 17, 2006 02:37
autor: Adrian1980
tak jak koledzy mowia, odgrodzic go od komory silnika zeby nie bral cieplego powietrza i bedzie ok
ja w PF-ie mam zalozony stozek Raida zadnyc klopotow z nim nie mam , przyrostow czy spadkow mocy tez nie odczuwam, jedynie zmniejszylo mi sie zuzycie paliwa... no i fajny wydaje dzwiek
jak chcesz posluchac lub zobaczyc to mozemy sie kiedys gdzies zgadac na miescie to podjade

: śr maja 17, 2006 16:41
autor: Gwiazdor
Jak nie masz zmian w silniku które wymuszają lepszy dopływ zimnego powietrza to nie zakładaj stożka. Strata pieniędzy, nic to nie da, a i oczyszczanie powietrza o wiele gorsze.
Na szczęście w RP-ku jest jedna rada na ładny dźwięk podczas przyśpieszania. Do puszki filtra powietrze doprowadzane jest przez zwężkę. Cały ten wlot do puchy da się elegancko wymontować.
Auto dostaje więcej luftu, jeździ na normalnym filtrze i ładnie brzmi podczas przyśpieszania.
Żeby założyć stożek to trzeba skonstruować porządnie dolot. A tak to poza wyglądem nic nie daje bo w RP dźwięk można bez stożka uzyskać.
: śr maja 17, 2006 17:29
autor: robal264
nie no nie licze na jakis przyrost mocy, po prostu chce sobie takie cudo zalozyc a nie chce nic spierniczyc
dzieki chlopaki za pomoc
P.S. Jak ewentualnie zamotuje to pokaze jak mi to wyszlo