małe pytanie dot układu chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

małe pytanie dot układu chłodzenia

Post autor: jak_rog » wt maja 16, 2006 13:03

otóż niedawno jeździłem trochę ze znacznym brakiem płynu w chłodnicy i zauważyłem ze wskazówka czasami rośnie i do połowy wskaźnika temp. teraz mam uzupełniony płyn normalnie i też czasami po nagrzaniu rośnie mi do połowy. wydaję mi sie ze wcześniej nie wędrowała aż do połowy. czy to norma ????
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt maja 16, 2006 13:13

To jest normalna temperatura pracy silnika, tak ma być.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » wt maja 16, 2006 13:14

Witam !
Do połowy może wzrastać potem włącza się wentylator to normalne ale tylko podczas pracy ciągłej na postoju albo w korku Jeżeli jedziesz na trasie to nie powinno sie tak dziać W mieście to dopuszczalne Na razie nie masz się czym przejmować ale obserwuj Jeżeli tak się dzieje podczas normalnej jazdy to może sie termostat zawiesza



jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt maja 16, 2006 13:21

no czasami w normalnej jeździe chyba wzrasta tak .... tzn w trasie nie ale jak np zjadę do miasta i kilka skrzyżowań i wzrasta.

[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 13:24 ]
gdzie siedzi termostat ? ile czasu zajmuje wymiana ?



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » wt maja 16, 2006 17:02

To znaczy że masz wszystko w porzadku
termostat jest koło pompy cieczy chłodzacej pare minut zajmie wymiana ( ale u Ciebie jest o.k)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt cze 13, 2006 13:30

żeby wymienić termostat muszę spuścić płyn tak ?



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » wt cze 13, 2006 15:01

tak musisz spuścić płyn :D - miska pod samochód, odkręcasz i spuszczasz :D


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

jak_rog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:01
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: jak_rog » wt cze 13, 2006 15:31

najgorsze to że mam osłonę na silnik pod gofrem i nie za bardzo mi sie cce rozkręcać. a ten termostat jest przyrkęcony na coś czy poprostu luźno wchodzi w to kolanko ???



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » wt cze 13, 2006 15:52

Jeżeli dobrze pamiętam to jest osadzony w gnieździe i kolanko go dociska



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » wt cze 13, 2006 17:01

Kand dobrze pamietasz :grin:


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Rafit
Forum Master
Forum Master
Posty: 1133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 15:29
Kontakt:

Post autor: Rafit » wt cze 13, 2006 17:05

jak_rog, Tylko po co rozbnierać jak masz wszystko OK. Ma wskazywać do połowy, a jak mocniej ciśniesz to troszke więcej :) To jest normalna praca silnika jakby wskazywał mniej to by było źle :)



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » wt cze 13, 2006 18:33

Rafit pisze:jak_rog, Tylko po co rozbnierać jak masz wszystko OK. Ma wskazywać do połowy, a jak mocniej ciśniesz to troszke więcej :) To jest normalna praca silnika jakby wskazywał mniej to by było źle :)
No właśnie masz wszystko O.K Już sobie nie zawracaj tym głowy :bigok:



fibolek

Post autor: fibolek » wt cze 13, 2006 19:33

A i jeszcze jedno panowie nie dolewajcie za dużo płynu do chłodzenia.Bo co ja go dolewałem to i tak po jakimś czasie go lekko ubyło,przestałem dolewać i nie ubywa.
Dodam że układ szczelny,zauważyłem że jak jest zbyt wysokie cisnienie w układzie to wywala prez korek(tak jest skonstruowany) tylko niedopatrujcie się wycieków płynnych.
A teraz jest wsio ok.Wręcz silnik się bardzo fajnie schładza i wszystki wentylatory i czujniki działają ok.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 406 gości