mk 2 KR/PL - pytanie do ludzi z danymi technicznymi :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

mk 2 KR/PL - pytanie do ludzi z danymi technicznymi :)

Post autor: KamilW » wt maja 16, 2006 09:49

Witam Panow. Otoz problem przedstawia sie nastepujaco:
Jakis czas temu uzytkownik Jordan 233 prosil o pomoc na forum w sprawie stukajacego silnika po wizycie u mechanika... okazalo sie ze panewka korbowa (nomen omen nie z tego silnika - zle dobrana) zostala niemal zmielona... co niestety nie posostalo bez uszczerbku na wale korbowym... wal zostal wymieniony i z kolei okazalo sie ze po wymianie tloki nie dochodza tak wysoko jak przy poprzednim wale.... no i wyglada na to ze przed Jordanem stoi perspektywa nastepnej wymiany... tyle ze jest problem... posiadam orginalny wal do silnika PL o numerrze 026 105 101E.... ma on skok tloka 86,4 mm, a po pomiarach 'uszkodzonego' walu Jordana wyszlo ze jego skok wynosi 82mm !!!!... wiec wnioskujac na logike wal ktory obecnie ma zalozony to wal z silnika 1,6 litra...
No i jestesmy w kropce... ETKA nie podaje ze byly inne waly poza E i K czyli 1,8 i 1,6 litra...
wiec co on ma zamontowane??? czy byla jakas wersja o skoku 82mm??? jaka byla wowczas srednica cylindra?? Dodam ze silnik byl tuningowany w niemczech m.in walki schricka i pare innych... prosimy o pomoc z Jordanem...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt maja 16, 2006 13:27

PN 1595 81 77,4 4R 51 Golf II/Jetta 8/86-7/92 ek, (kat) Pierburg 2EE
PL 1781 81 86,4 4R 95 Golf/Jetta 16V 2/86-10/91 i, 16V, kat KE-Jetronic
RF 1588 79,5 80 4R 53 Golf II/Jetta 8/87-7/89 kk Pierburg 2E2
Nie wiem na ile te dane są prawdziwe, ale wynika, że ;PN -1.6L ma skok 77.4
PL-1.8 -86,4, no i RF - 1.6 - 80mm, może to ten?

[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 13:29 ]
RF też 1.6, większy skok, ale mniejsza średnica cylindra i poj się zgadza.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt maja 16, 2006 13:40

:goof: :goof: :goof: ... no to juz jestem zielony... to czemu w etce sa tylko 2 rodzaje walow??? a tak przy okazji to przekladalem kiedys tloki z PL do RF i srednica sie zgadza.... tlok pasuje idealnie...
bodzio_j pisze:Nie wiem na ile te dane są prawdziwe, ale wynika, że ;PN -1.6L ma skok 77.4
PL-1.8 -86,4, no i RF - 1.6 - 80mm, może to ten?
ja juz do reszty zglupialem... mam wal z PL 86,4... a u Jordana w KR (czyli ten sam silnik tylko inny wtrysk) jest skok 82mm... ale mimo wszystko dzieki i prosze o dalsze pomysly... a dla ciebie bodzio punkcik za pomoc :)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt maja 16, 2006 14:22

Wynika z tego, ze niezbadane są myśli inżynierów z vw.
Dzięki za punkcik :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości