Strona 1 z 1

Golf III - zrobil sie mulowaty

: wt maja 16, 2006 07:43
autor: francmuz
[Golf III, 1994, 1.6 benzyna]
Od jakiegos czasu zauwazylem (moja zona tez, ale myslala ze to koncowka paliwa w baku :grin: ) ze kiedys zwawy Golf III stal sie ostatnio mulowaty. Czuc to szczegolnie przy probie gwaltowniejszego docisniecia pedalu gazu - po prostu reaguje jakby z opoznieniem. Tak jakby musial dojsc do pewnej predkosci (obrotow?) i dopiero wtedy zaczyna przyspieszac "w rytm dociskanego gazu"/
Przy tym nie ma zadnych specjalnych dodatkowych efektow dzwiekowych. Po prostu nie przyspiesza jak powinien.

Co moze byc przyczyna?

Re: Golf III - zrobil sie mulowaty

: wt maja 16, 2006 07:57
autor: tomekzabrze
francmuz pisze:[Golf III, 1994, 1.6 benzyna]
Od jakiegos czasu zauwazylem (moja zona tez, ale myslala ze to koncowka paliwa w baku :grin: ) ze kiedys zwawy Golf III stal sie ostatnio mulowaty. Czuc to szczegolnie przy probie gwaltowniejszego docisniecia pedalu gazu - po prostu reaguje jakby z opoznieniem. Tak jakby musial dojsc do pewnej predkosci (obrotow?) i dopiero wtedy zaczyna przyspieszac "w rytm dociskanego gazu"/
Przy tym nie ma zadnych specjalnych dodatkowych efektow dzwiekowych. Po prostu nie przyspiesza jak powinien.

Co moze byc przyczyna?
Moze juz zapchany katalizator...... ale moze byc wiele przyczyn......za malo informacji

: wt maja 16, 2006 08:39
autor: Adamtd
tomekzabrze pisze:Moze juz zapchany katalizator
i ja się z tym zgadzam
tomekzabrze pisze:za malo informacji
też prawda - napisz przebieg, czy masz gaz, czy coś już z układem zapłonowym robiłeś, czy dzieje się tak na zimnym na ciepłym silniku czy zawsze itp. czy podpinałeś do kompa i sprawdzałeś błędy

: wt maja 16, 2006 18:42
autor: damian1976
Jeżeli masz jednopunkt to wymień sobie podstawke pod wtryskiem, ja to też miałem a różnica niebotyczna

: wt maja 16, 2006 20:33
autor: Atomic10
Tak czy inaczej podałes za mało informacji. Teraz bedziemy strzelac. Moze byc to katalizatow wysoce prawdopodobne a moze podstawa wtrysku. Przyczynic sie do tego mogą przewdy WN i swiece. Podaj wiecej info to bedzie nam łatwiej :-)

Pozdrawiam

: wt maja 16, 2006 21:59
autor: francmuz
Wiecej szczegolow:
205 tys. przebieg, w zimie wymienialem swiece, kabli nie. W silniku nie bylo jeszcze grzebania. Nagrzany silnik - troche lepiej, ale w dalszym ciagu nie tak jak jeszcze niedawno.

Zeszlej jesieni stwierdzilem zbyt duze wycieki oleju i plynu chlodniczego. Jednak znajomy po ogledzinach silnika stwierdzil ze byc moze tyle "bierze", oraz ze wyglada na to, ze w tej chwili (to byl styczen 2006) mozliwe nieszczelnosci sie juz zasklepily i nie ma sensu tego rozkrecac (chodzilo mu o podkladke pod glowica).
Od jakiegos czasu mam takze wrazenie ze w tylnej czesci wydechu slychac "piasek", czyli takie obijanie sie drobinek "niewiadomoczego" w tylnej , szerokiej czesci wydechu.
Poza tym chyba jest gdzies tam jakis otwor, gdyz wczesna wiosna (duze roznice temperatur) kapalo nie na koncu rury, ale nieco wczesniej.

: wt maja 16, 2006 22:18
autor: Adamtd
francmuz pisze:nieszczelnosci sie juz zasklepily i nie ma sensu tego rozkrecac (chodzilo mu o podkladke pod glowica)
Uszczelka pod głowicą się się "nie zasklepia" - tam jest zaduże ciśnienie. Twój problem może mieć związek z uszkodzeniem tej uszczelki. Trzeba by zmierzyć ciśnienie sprężania. Jak teraz u Ciebie ze zużyciem oleju i ubytkiem płynu (jak były to napewno dalej są tylko w jakich ilościach)?