Hamulce mk3
: wt maja 16, 2006 00:27
czy przy ostrym hamowaniu powinny sie blokowac tylne kola??
jak nie masz ABS'u to moim zdaniem powinny. Korektor co prawda trochę odpuszcza, ale przy konkretnym depnięciu powinny.misiu24 pisze:czy przy ostrym hamowaniu powinny sie blokowac tylne kola??
Przyczyną jest nieumiejętne hamowanie.Najprawdopodobniej zagotowałeś płyn i wystąpił objawa zapowietzronego hamulca. Zjeżdżając z długiego zjazdu zredukuj bieg na niski (hamowanie silnikiem) i nie hamuj tzrymając długo ale lekko naciśnięty pedał hamulca. Powinno się dość mocno zahamować i odpuści, jak auto ponownie nabierze dużej prędkości powtórzyć . Możliwe jest też, że masz już stary płyn który ma w sobie wodę (płyn hamulcowy jest higroskopijny)Możesz profilaktycznie wymienić płyn, co najmniej klasy DOT-4.misiu24 pisze: dlugi weekend majowy bylem w gorach i przy cestym hamowaniu bo inaczej sie nei da jak caly czas jedzie sie z gorek mialem bardzo mieki pedal i praktyczeni nie bylo hamulcow. Felgi z przodu byly bardzo gorace a z tylu lekko cieple. Po odczekaniu jak sie zatrzymalem wrocilo wzytko do normy mialem tak 2 razy.Zaznaczam ze tracze z przodu i klocki nowe a tylu nowe szczeki. Co moze byc tego przyczyna bo znowu sie wybieram w gory i nieche juz takich niespodzianek.
bodzio_j, już napisał - ja dodam tylko że hamulec trza szanowac - nie tylko w górach - hamujemy raz lub kilka razy a dobrze, jak sie dojeżdza do skrzyzowania 150m z noga na hamulcu to nawet gór nie potrzeba żeby straciły sprawnośc.misiu24 pisze:W dlugi weekend majowy bylem w gorach i przy cestym hamowaniu bo inaczej sie nei da
No to daj na mszę za to, że Ci się tak w aplach nie zrobiło, bo pominąłbyś którąś serpentynę... Tak jak pisali koledzy płyn hamulcowy do wymiany i przedewszystkim hamowanie silnikiem w górachmisiu24 pisze: Po odczekaniu jak sie zatrzymalem wrocilo wzytko do normy mialem tak 2 razy