Strona 1 z 1

Hamulce mk3

: wt maja 16, 2006 00:27
autor: misiu24
czy przy ostrym hamowaniu powinny sie blokowac tylne kola??

: wt maja 16, 2006 00:30
autor: Duber
ja mam wszystko nowe i na asfalcie tylko przod zostawia sznyty(patrzalem slady),ale na piachu napewno 4 staja.

: wt maja 16, 2006 04:42
autor: bodzio_j
misiu24 pisze:czy przy ostrym hamowaniu powinny sie blokowac tylne kola??
jak nie masz ABS'u to moim zdaniem powinny. Korektor co prawda trochę odpuszcza, ale przy konkretnym depnięciu powinny.

: wt maja 16, 2006 07:03
autor: Adamtd
Więc podstawą dla hamulców jest kolejnośc blokowania - pierwsze przednie koła, potem mogą tylne ale głownie na doładowanym aucie i nie w taki zauważalny sposób jak przednie. Na asfalcie śladów opon raczej nie zobaczysz na tyle (możesz to tylko na rolkach sprawdzić)

: wt maja 16, 2006 12:00
autor: misiu24
W dlugi weekend majowy bylem w gorach i przy cestym hamowaniu bo inaczej sie nei da jak caly czas jedzie sie z gorek mialem bardzo mieki pedal i praktyczeni nie bylo hamulcow. Felgi z przodu byly bardzo gorace a z tylu lekko cieple. Po odczekaniu jak sie zatrzymalem wrocilo wzytko do normy mialem tak 2 razy.Zaznaczam ze tracze z przodu i klocki nowe a tylu nowe szczeki. Co moze byc tego przyczyna bo znowu sie wybieram w gory i nieche juz takich niespodzianek.

: wt maja 16, 2006 12:17
autor: bodzio_j
misiu24 pisze: dlugi weekend majowy bylem w gorach i przy cestym hamowaniu bo inaczej sie nei da jak caly czas jedzie sie z gorek mialem bardzo mieki pedal i praktyczeni nie bylo hamulcow. Felgi z przodu byly bardzo gorace a z tylu lekko cieple. Po odczekaniu jak sie zatrzymalem wrocilo wzytko do normy mialem tak 2 razy.Zaznaczam ze tracze z przodu i klocki nowe a tylu nowe szczeki. Co moze byc tego przyczyna bo znowu sie wybieram w gory i nieche juz takich niespodzianek.
Przyczyną jest nieumiejętne hamowanie.Najprawdopodobniej zagotowałeś płyn i wystąpił objawa zapowietzronego hamulca. Zjeżdżając z długiego zjazdu zredukuj bieg na niski (hamowanie silnikiem) i nie hamuj tzrymając długo ale lekko naciśnięty pedał hamulca. Powinno się dość mocno zahamować i odpuści, jak auto ponownie nabierze dużej prędkości powtórzyć . Możliwe jest też, że masz już stary płyn który ma w sobie wodę (płyn hamulcowy jest higroskopijny)Możesz profilaktycznie wymienić płyn, co najmniej klasy DOT-4.

: wt maja 16, 2006 12:46
autor: Corvax
brak korektora moze spowodowac blokowanie tylnej osi - po obejściu korektora u mnie tak sie dzieje.
misiu24 pisze:W dlugi weekend majowy bylem w gorach i przy cestym hamowaniu bo inaczej sie nei da
bodzio_j, już napisał - ja dodam tylko że hamulec trza szanowac - nie tylko w górach - hamujemy raz lub kilka razy a dobrze, jak sie dojeżdza do skrzyzowania 150m z noga na hamulcu to nawet gór nie potrzeba żeby straciły sprawnośc.

: wt maja 16, 2006 14:27
autor: Adamtd
misiu24 pisze: Po odczekaniu jak sie zatrzymalem wrocilo wzytko do normy mialem tak 2 razy
No to daj na mszę za to, że Ci się tak w aplach nie zrobiło, bo pominąłbyś którąś serpentynę... Tak jak pisali koledzy płyn hamulcowy do wymiany i przedewszystkim hamowanie silnikiem w górach

: wt maja 16, 2006 15:41
autor: Duber
to normalne,kiedys jak jechalem busem to chcialem z auta wyskakiwac aby w ...nie poleciec ze skarpy na zakrecie a jak ostygly to znow zyleta hamulce..