Strona 1 z 1

czujnik krokowy w oleju

: pn maja 15, 2006 13:25
autor: Gruby110kg
dzisiaj w trakcie jazdy silnik zaczał mi szarpać. Jak dodawałem gazu to wszystko bylo ok, ale jak puszczałem gaz albo stałem na światłach to mi skakały obroty. Kolezka zobaczył i powiedział że to czujnik krokowy, od niskich obrotów, dostał oleju i dlatego. Przemyłem złączkę benzybą, ale to nic nie dało, więc powiedział, że trzeba cały gaźnik benzyną. Czy to prwada? i skąd to się wzięło? silnik juz na wykończeniu czy jak? jedna przyczyna może być taka, że ostatnio mechanik dolał mi oleju na 3 mm ponad maximum na bagnecie, ale powiedział, że nic się nie stanie. Przejeździłem tak ze 4 000 km i dopiero teraz to sie stało. Może wiecie dlaczego?

: pn maja 15, 2006 13:27
autor: Padre80
Chyba chodzi i silnik krokowy.

: pn maja 15, 2006 14:45
autor: KamilW
Gruby110kg pisze:dzisiaj w trakcie jazdy silnik zaczał mi szarpać. Jak dodawałem gazu to wszystko bylo ok, ale jak puszczałem gaz albo stałem na światłach to mi skakały obroty
to by moglo wskazywac na silnik krokowy...
Gruby110kg pisze:od niskich obrotów,
on reguluje sklad mieszanki
Gruby110kg pisze:dostał oleju
raczej brudu... ciezko go zalac olejem
Gruby110kg pisze:Przemyłem złączkę benzybą, ale to nic nie dało
samo przemycie zlaczki nic nie da... trzeba czyscic w srodku
Gruby110kg pisze:że trzeba cały gaźnik benzyną
a od kiedy to gaznik i krokowiec ida w parze??? Masz wtrysk a nie gaznik (podaj swoja wersje silnikowa do profilu)
Gruby110kg pisze:jedna przyczyna może być taka, że ostatnio mechanik dolał mi oleju na 3 mm ponad maximum na bagnecie, ale powiedział, że nic się nie stanie. Przejeździłem tak ze 4 000 km i dopiero teraz to sie stało
przez te 4000 km to juz nadmiar sie zdazyl spalic :)

: pn maja 15, 2006 14:51
autor: rooboo
Witam... Raczej nie stawiam na KROKOWCA bo łatwo go sprawdzic... Odpal bryke podnieś maskę i zajzyj w okolice tego popychacza od krokowca- po dodaniu gazu wyraznie widać jak pracuje a mianowicie po dodaniu gazu palec sie wysowa okolo
5-7mm i łagodnie obniza obroty jeśli bez dodawania gazu PALEC od KROKOWCA się nie porusza a mimo to obroty szaleją to raczej wina jest gdzieś w innym miejscu.
Z resztą nawet w czasie jazdy jak zdejmuje noge z gazu lub zaraz po odpaleniu silnika TO wyraznie CZUĆ pod NOGĄ jak pracuje więc warto zwrocic na to uwage i eliminowac uszkodzenia poszczegolnych mechanizmow... POZDR...


A tak przy okazji to potrzebuje schemat lub WARTOŚCI REZYSTORÓW od sterownika reflektora (był zalany wodą a korozja dokończyła dzieła zniszczenia) OSTAŁY się ścieżki ale nie moge odczytać niektorych wartości z rezystorow DZIĘKI I POZDR...

: pn maja 15, 2006 15:59
autor: Paweł Marek
Pisz jaki silnik. Trochę to co innego w wielopunkcie jak w jednopunkcie. W wielopunkcie napewno zepsuty silnik krokowy nie daje wachań wolnych obrotów, tylko ich zmniejszenie nawet do zgaśnięcia silnika lub utrzymywanie się za wysoko. Raczej szukaj nieszczelności pod zepołem wtryskowym.

[ Dodano: Pon Maj 15, 2006 6:11 pm ]
rooboo pisze:A tak przy okazji to potrzebuje schemat lub WARTOŚCI REZYSTORÓW od sterownika reflektora (był zalany wodą a korozja dokończyła dzieła zniszczenia) OSTAŁY się ścieżki ale nie moge odczytać niektorych wartości z rezystorow DZIĘKI I POZDR..
http://img71.imageshack.us/my.php?image=p51501337yk.jpg