Strona 1 z 1

automatyczna skrzynia w vw golf 2. Jak to działa??

: pn sty 10, 2005 12:53
autor: gimli_wej
Prosił bym o małe wyjaśnienie obsługi automatycznej skrzyni biegów golfa 2. A mianowicie do czego służy pozycja "N", "1" i "2". Z góry dzięki!!

: pn sty 10, 2005 12:56
autor: Smaczny
Nie mam automata, ale N to chyba luz, a biegi 1 i 2 sa przydatne jak coś ciągniesz, lub chcesz ostro przyspieszać...

: pn sty 10, 2005 17:16
autor: Buli1984
Posiadam automata :)

N - Neutral czyli luz
1, 2 - służą np. do wjazdu pod dużą górkę, 1 pod większą, a 2 pod mniejszą.

: pn sty 10, 2005 17:35
autor: naughtyjurand
moj starszy ma w Dodge'u automat, z tego co sie orientowalem to:
N - normal - luz, chodzi o to zeby mozna bylo cholowac samochod przy wylaczonym silniku
P - parking - to tak jak bys zostawil samochod na biegu, nie zjedzie z gorki.
D - drive - normalna praca skrzyni podczas jazdy (biegi sie zmieniaja same itd.)
1 - wymuszenie na samochodzie jazdy tylko na 1 biegu to sie przydaje, jak masz wiechac na parking poziomowy, niektore sa strome wiec nalezy wjechac na gore na 1 na wysokich obrotach, inaczej automat zaladuje nastepny bieg i nagle zaczniesz jechac w dol :D
2 - wymuszenie jazdy na drugim biegu, tu natomiast opcja sie przydaje jesli ruszasz w zimie z lodu, automat przy duzej pojemnosci silnika ruszy na tyle ostro, ze kola zaczna sie krecic, stad ta opcja, wtedy wymuszasz na samochodzie ruszenie z drugiego biegu i wtedy powoli ruszy jak trzeba (moj starszy ma pojemnosc 3.8 i u niego ze wzgledu na bardzo duza pojemnosc sa opcje 1, 3 :)
L - load (taka opcja jest w niektorych skrzyniach automatycznych) jest to tryb pracy skrzyni przy zaladowanym samochodzie (obciazonym na MAX'a) ale to sie chyba tylko spotyka w caravanach itd.
S - sport - wtedy skrzynia zmienia zmienia biegi przy bardzo wysokim momencie obrotowym, co po prostu daje czadu, ale spotkalem sie tez z innym oznaczeniem trybu sportowego wiec chyba to zalezy od producenta :)

: pn sty 10, 2005 23:41
autor: Michael G60
naughtyjurand pisze: 1 - wymuszenie na samochodzie jazdy tylko na 1 biegu to sie przydaje, jak masz wiechac na parking poziomowy, niektore sa strome wiec nalezy wjechac na gore na 1 na wysokich obrotach, inaczej automat zaladuje nastepny bieg i nagle zaczniesz jechac w dol :D
2 - wymuszenie jazdy na drugim biegu, tu natomiast opcja sie przydaje jesli ruszasz w zimie z lodu, automat przy duzej pojemnosci silnika ruszy na tyle ostro, ze kola zaczna sie krecic, stad ta opcja, wtedy wymuszasz na samochodzie ruszenie z drugiego biegu i wtedy powoli ruszy jak trzeba (moj starszy ma pojemnosc 3.8 i u niego ze wzgledu na bardzo duza pojemnosc sa opcje 1, 3 :)
Mała korekta:
2 - wymuszenie jazdy max na drugim biegu (samochód używa tylko 1 i 2)