automatyczna skrzynia w vw golf 2. Jak to działa??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
automatyczna skrzynia w vw golf 2. Jak to działa??
Prosił bym o małe wyjaśnienie obsługi automatycznej skrzyni biegów golfa 2. A mianowicie do czego służy pozycja "N", "1" i "2". Z góry dzięki!!
- naughtyjurand
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
moj starszy ma w Dodge'u automat, z tego co sie orientowalem to:
N - normal - luz, chodzi o to zeby mozna bylo cholowac samochod przy wylaczonym silniku
P - parking - to tak jak bys zostawil samochod na biegu, nie zjedzie z gorki.
D - drive - normalna praca skrzyni podczas jazdy (biegi sie zmieniaja same itd.)
1 - wymuszenie na samochodzie jazdy tylko na 1 biegu to sie przydaje, jak masz wiechac na parking poziomowy, niektore sa strome wiec nalezy wjechac na gore na 1 na wysokich obrotach, inaczej automat zaladuje nastepny bieg i nagle zaczniesz jechac w dol
2 - wymuszenie jazdy na drugim biegu, tu natomiast opcja sie przydaje jesli ruszasz w zimie z lodu, automat przy duzej pojemnosci silnika ruszy na tyle ostro, ze kola zaczna sie krecic, stad ta opcja, wtedy wymuszasz na samochodzie ruszenie z drugiego biegu i wtedy powoli ruszy jak trzeba (moj starszy ma pojemnosc 3.8 i u niego ze wzgledu na bardzo duza pojemnosc sa opcje 1, 3
L - load (taka opcja jest w niektorych skrzyniach automatycznych) jest to tryb pracy skrzyni przy zaladowanym samochodzie (obciazonym na MAX'a) ale to sie chyba tylko spotyka w caravanach itd.
S - sport - wtedy skrzynia zmienia zmienia biegi przy bardzo wysokim momencie obrotowym, co po prostu daje czadu, ale spotkalem sie tez z innym oznaczeniem trybu sportowego wiec chyba to zalezy od producenta
N - normal - luz, chodzi o to zeby mozna bylo cholowac samochod przy wylaczonym silniku
P - parking - to tak jak bys zostawil samochod na biegu, nie zjedzie z gorki.
D - drive - normalna praca skrzyni podczas jazdy (biegi sie zmieniaja same itd.)
1 - wymuszenie na samochodzie jazdy tylko na 1 biegu to sie przydaje, jak masz wiechac na parking poziomowy, niektore sa strome wiec nalezy wjechac na gore na 1 na wysokich obrotach, inaczej automat zaladuje nastepny bieg i nagle zaczniesz jechac w dol

2 - wymuszenie jazdy na drugim biegu, tu natomiast opcja sie przydaje jesli ruszasz w zimie z lodu, automat przy duzej pojemnosci silnika ruszy na tyle ostro, ze kola zaczna sie krecic, stad ta opcja, wtedy wymuszasz na samochodzie ruszenie z drugiego biegu i wtedy powoli ruszy jak trzeba (moj starszy ma pojemnosc 3.8 i u niego ze wzgledu na bardzo duza pojemnosc sa opcje 1, 3

L - load (taka opcja jest w niektorych skrzyniach automatycznych) jest to tryb pracy skrzyni przy zaladowanym samochodzie (obciazonym na MAX'a) ale to sie chyba tylko spotyka w caravanach itd.
S - sport - wtedy skrzynia zmienia zmienia biegi przy bardzo wysokim momencie obrotowym, co po prostu daje czadu, ale spotkalem sie tez z innym oznaczeniem trybu sportowego wiec chyba to zalezy od producenta

HELL WAS FULL, SO I CAME BACK!
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Mała korekta:naughtyjurand pisze: 1 - wymuszenie na samochodzie jazdy tylko na 1 biegu to sie przydaje, jak masz wiechac na parking poziomowy, niektore sa strome wiec nalezy wjechac na gore na 1 na wysokich obrotach, inaczej automat zaladuje nastepny bieg i nagle zaczniesz jechac w dol
2 - wymuszenie jazdy na drugim biegu, tu natomiast opcja sie przydaje jesli ruszasz w zimie z lodu, automat przy duzej pojemnosci silnika ruszy na tyle ostro, ze kola zaczna sie krecic, stad ta opcja, wtedy wymuszasz na samochodzie ruszenie z drugiego biegu i wtedy powoli ruszy jak trzeba (moj starszy ma pojemnosc 3.8 i u niego ze wzgledu na bardzo duza pojemnosc sa opcje 1, 3![]()
2 - wymuszenie jazdy max na drugim biegu (samochód używa tylko 1 i 2)
!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 81 gości