Strona 1 z 1
Mk II 1.8 RP,na benzynie dymi na czarno.
: ndz maja 14, 2006 14:01
autor: Jacob
Witam,jak w temacie mam problem z golfem,mam zalozony gaz II generacji i kontroler sondy lambda,katalizator jest wyciagniety zostala sama pucha.Sprawa miewa sie tak ze na lpg samochod chodzi bardzo ladnie rowno bez jakichkolwiek drgan,auto odpala na benzynie i po chwili przelacza sie na lpg(przy osiagnieciu 1800obr/min)przy przelaczeniu na benzyne zaczynaja sie problemy samochod chodzi nie zbyt rowno i zaczyna dymic na czarno,wedlugl mnie dostaje za duzo paliwa i go zalewa,mam wtrysk mechaniczny jedopunktowy.Na zimnym silniku na benzynie chodzi ladnie i nie kopci.Uszczelka nie jest dmuchnieta, bo w oleju nie czuc benzyny plynu tez nie ubywa.Jesli ktos mial podobny problem lub wie jak go rozwiazac niech cos napisze.Na lpg samochod nie dymi.Pozdro
: ndz maja 14, 2006 14:06
autor: Duber
napewno zla mieszanka powietrze-paliwo jak na czarno,na niebiesko to by olej bral.ja tak mialem jak ochrzczone paliwo wlalem
: ndz maja 14, 2006 14:07
autor: bodzio_j
Sprawdź niebieski czujnik temperatury wody.On odpowiada za tzw. ssanie. Jeśli jest uwalony to może podawać cały czas info o zimnym silniku.Na zimnym - jak napisałeś jest ok, a na ciepłym mieszanka jest za bogata ( włączone tzw. ssanie).
: ndz maja 14, 2006 14:11
autor: Jacob
piotr2 pisze:napewno zla mieszanka powietrze-paliwo jak na czarno,na niebiesko to by olej bral.ja tak mialem jak ochrzczone paliwo wlalem
ok a jak ja regulowac da sie to zrobic,a co do paliwa tankowalem juz na kilku stacjach,zawsze na wiekszych unikam stacji malych i nie ciekawych.
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 14:12 ]
bodzio_j pisze:Sprawdź niebieski czujnik temperatury wody.On odpowiada za tzw. ssanie. Jeśli jest uwalony to może podawać cały czas info o zimnym silniku.Na zimnym - jak napisałeś jest ok, a na ciepłym mieszanka jest za bogata ( włączone tzw. ssanie).
a gdy wypne kostke od czujnika da to cos,czy odrazu go wymieniac.
: ndz maja 14, 2006 14:18
autor: bodzio_j
Z tego co pamiętam to na gorącym silniku oporność wynosi ok 300ohm, na zimnym jest dużo większa, rzędu kilku tysięcy ohm. Po wypięciu powinno być nieco lepiej, ale jak masz miernik to zmierz oporność.
: ndz maja 14, 2006 14:19
autor: Jacob
bodzio_j pisze:Z tego co pamiętam to na gorącym silniku oporność wynosi ok 300ohm, na zimnym jest dużo większa, rzędu kilku tysięcy ohm. Po wypięciu powinno być nieco lepiej, ale jak masz miernik to zmierz oporność.
no z tym nie bedzie problemu,miernik mam takze sprawdze.Dzieki
: ndz maja 14, 2006 14:20
autor: bodzio_j
P.S.
Bez zdiagnozowania niczego nie wymieniaj, to co tutaj się pisze to są sugestie, przypuszczenia. 100% diagnozy na odległość nie da się postawić.
: ndz maja 14, 2006 14:22
autor: Jacob
bodzio_j pisze:P.S.
Bez zdiagnozowania niczego nie wymieniaj, to co tutaj się pisze to są sugestie, przypuszczenia. 100% diagnozy na odległość nie da się postawić.
Wiem o tym nie bede go wymienial,trzeba sprawdzic kilka zeczy,a jak myslicie sprawdzenie kodow blyskowych cos powie
: ndz maja 14, 2006 17:07
autor: homsky
Na forum LPG było duzo o Twoim przypadku, sam osobiście przerabiałem ten problem w swoim RPku, ale pokolei:
- na początek sprawdź czujnik temperatury ten niebieski , powinien mieć taka rezystancję:
+15*C - około 3,3 kOhm
+30*C - około 1,4 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,36 kOhm
Jeżeli czujnik temperatury jest OK, to odłącz akumulator na chwile żeby zrestartować komputer benzynowy (ECU) , potem podłącz akumulator i zrób jazde próbną ale tylko na benzynie, nie przełaczaj na LPG nawet na sekunde, jeździj tylko na benzynie az sie silnik zagrzeje i obserwuj jak sie silnik zachowuje, czy jest dalej to samo czy zalewanie silnika benzyną mineło.
Napisz potem co sie dzieje po resecie , jak silnik na benzynie chodzi to ci powiem co dalej z tym zrobić. Tylko pamietaj - po resecie nie przełaczaj ani na chwile na LPG , tylko jazda na benzynie.
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 17:10 ]
A jeszcze słowo o kodach błyskowych, jak sam potrafisz sobie sprawdzic błędy to przed resetem nie zaszkodzi sprawdzic błędów , podejżewam ze bedziesz miał błędy 2341,2343, a potem po resecie i jeździe próbnej tez warto zobaczyc czy jakieś błedy sie znowu nie pojawiły.
: pn maja 15, 2006 17:31
autor: Jacob
Ok,zaraz jade do garazu przeprowadzic proby,wieczorem napisze czy to cos pomoglo.Pozdro