Mk2-Jak zabezpieczyć profile zamknięte...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Mk2-Jak zabezpieczyć profile zamknięte...

Post autor: ck » ndz maja 14, 2006 13:42

...wiem,że tego jest dużo na rynku,ale szukam środka na bazie oleju a nie wosku itp.Kiedyś przeczytałem w Auto Świecie,ze takie preparaty powinno sie stosować w samochodach które już mają naście lat,a mój golf ma juz 20lat.Nie wiem dlaczego akurat na bazie olejów i czym sie to rózni od tych na bazie wosku.Może ktoś wie,to prosze o wyjasnienie.Cztery lata wtecz zabezpieczałem profile parfiną z olejem parafinowym.Najpierw parafinę podgrzałem i wymieszałem z olejem parafinowym a potem rozpyliłem w profile za pomocą pistoletu i kompresora i powiem,że do dzisiaj jak jest ciepło czasami wylewa się wosk z dziurek w podwoziu,czyli pełza.Dzisiaj,ze nie mam kompresora to chce w prostszy sposób zabezpieczyc profile.Dzieki za wszystkie sugestie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 14, 2006 13:56

ja myślę że chodzi o to żeby preparat zachował ciut płynności nawet w zimie (czyli wtedy gdy jego działanie jest najbardziej potrzebne).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » ndz maja 14, 2006 14:02

A jakie środki w spraju sie do tego nadają,chodzi oczywiscie na bazie olejów?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » ndz maja 14, 2006 14:55

sluchaj sa takie masy do profili zamknietych.. sa tez w sprajach z taka rureczka.. ale najlpeiej to jakbys mial dostpe do sprezarki.. ew niech ci to lakiernik zrobi.. masz specjalna mase w puszce nakrecasz an specjalny pistolet z wezem i dajesz pod cisnieniem w rpogi np.. ja tak bede niebawem robil..
pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » ndz maja 14, 2006 15:12




Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pn maja 15, 2006 08:08

Fajna strona ale nie ma tam środków na bazie olejów.Najlepszym rozwiązaniem pozostaje jednak samemu zabrac sie za to czyli tak jak to robiłem pare lat temu,świeczki i olej parafinowy tylko pozostaje załatwić kompresor.



Padre80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 12:18
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: Padre80 » pn maja 15, 2006 10:57

Witam ja polecił bym old school'owy środek do konserwacji profili zamkniętych ELASKON, kilka swoich aut tym robiłem i nigdy nie było problemów z redzewieniem tych elementów.
Pozdro :D


[url=http://imageshack.us][img]http://img514.imageshack.us/img514/7067/lubuskamj2wr1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob sie 12, 2006 01:25

Kupiłem Elaskon K60 ML w dobrej cenie od pierwszego dystrybutora(10,30zł za litr puszka cisnień.)Chciałem jeszcze sie poradzić,jak zakonserwować dokładnie,nanieść najpierw jedną cieńszą warstwę a później drugą,czy od razu nawalić ile sie da?



Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » sob sie 12, 2006 01:30

Oczywiście że warstwowo tylko trzeba odczekać kilka godzin żeby dałożyć kolejną
więcej warstw = większa skuteczność środka



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » sob sie 12, 2006 01:35

to nie lakier zeby trzeba bylo dawac warstwowo



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob sie 12, 2006 01:55

Kiedys kupiłem sobie BOLL-a do profili i pisało na pojemniku,żeby nakładać warstwowo,dlatego sie zastanawiam czy to jest reguła dla wszystkich srodków.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sie 12, 2006 07:15

ck pisze:Fajna strona ale nie ma tam środków na bazie olejów.Najlepszym rozwiązaniem pozostaje jednak samemu zabrac sie za to czyli tak jak to robiłem pare lat temu,świeczki i olej parafinowy tylko pozostaje załatwić kompresor.
hmmm ciekawe jak nie ato trudno, mozesz zrobić samemu
podpowiem z czego, wiec (ciekłą jak jest ciepło )b. dobrej jakości parafinę mozesz kupić w hurtowanich specjalistycznych handlujących
materiałami do pordukcji łodzi i jachtów (nazywają to potocznie korektorem do topkotu, dla mnie temat produkcji lodzi jest znany
bo kiedyś troszke ich robiłem), można też kupic u nich parafine stałą w duzych kostkach, i wtedy rozpuscić jedne z drugim,
jednak żeby miec efekt oryginalności, czyli takiej żółtawej masy do smarowania czy też pod pistolet z dużą dyszą to w sklepach
pszczelarskich jest wosk do ramek do uli, jets on koloru zółtego, a jak go masz to rozpuścić należy i wlać do ciekłej parafiny i wtedy
pryskać czy tez jechać pędzlem, powiem Ci jak ja remontowałem kiedyś w roku 90 swoje MK1, wtedy nie było jeszcze tyle dostępnych
środków a chciałem dobrze zabezpieczyć autko, to
kupiłem najzyklejszy olej Selektol Specjal (lali go do maluchów), kupiłem towot, i oczywiście miałem stałą parafine w kostach,
parafinę rozpuściłem zmieszałem dokładnie z olejem i towotem i pryskalismy smarowałem w drzwiach tą madziugą :-) jak wyschło efekt był miodzio !,
jak było ciepło to podciekało alefekt wizualny był na serio b. dobry, możesz spróbować :bigok:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sie 12, 2006 14:41

RobertP pisze:
ck pisze:Fajna strona ale nie ma tam środków na bazie olejów.Najlepszym rozwiązaniem pozostaje jednak samemu zabrac sie za to czyli tak jak to robiłem pare lat temu,świeczki i olej parafinowy tylko pozostaje załatwić kompresor.
hmmm ciekawe jak nie ato trudno, mozesz zrobić samemu
podpowiem z czego, wiec (ciekłą jak jest ciepło )b. dobrej jakości parafinę mozesz kupić w hurtowanich specjalistycznych handlujących
materiałami do pordukcji łodzi i jachtów (nazywają to potocznie korektorem do topkotu, dla mnie temat produkcji lodzi jest znany
bo kiedyś troszke ich robiłem), można też kupic u nich parafine stałą w duzych kostkach, i wtedy rozpuscić jedne z drugim,
jednak żeby miec efekt oryginalności, czyli takiej żółtawej masy do smarowania czy też pod pistolet z dużą dyszą to w sklepach
pszczelarskich jest wosk do ramek do uli, jets on koloru zółtego, a jak go masz to rozpuścić należy i wlać do ciekłej parafiny i wtedy
pryskać czy tez jechać pędzlem, powiem Ci jak ja remontowałem kiedyś w roku 90 swoje MK1, wtedy nie było jeszcze tyle dostępnych
środków a chciałem dobrze zabezpieczyć autko, to
kupiłem najzyklejszy olej Selektol Specjal (lali go do maluchów), kupiłem towot, i oczywiście miałem stałą parafine w kostach,
parafinę rozpuściłem zmieszałem dokładnie z olejem i towotem i pryskalismy smarowałem w drzwiach tą madziugą :-) jak wyschło efekt był miodzio !,
jak było ciepło to podciekało alefekt wizualny był na serio b. dobry, możesz spróbować :bigok:
Oleje i smary zawierają siarkę, która po czasie i dzięki wilgoci zaczyna się wydzielać z tych substancji. W kontakcie z blachą ma to oczywiście efek odwrotny do zamierzonego. Ten środek z APP jest doskonały. Jak wymieniałem progi w moim poprzednim MK1 to nie malowane od środka progi potraktowałem tym środkiem. Efekt był zaskakujący. Jak rozbiłem auto i musiałem zmieniać ćwiartke to patrzyłem jak tam progi w środku. Żadnej nawet najmniejszej korozji nie było. dodatkowo ten środek przy nakładaniu działa bardzo penetrująco i włazi gdzie tylko może.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob sie 12, 2006 20:38

TAZ pisze:Oleje i smary zawierają siarkę, która po czasie i dzięki wilgoci zaczyna się wydzielać z tych substancji. W kontakcie z blachą ma to oczywiście efek odwrotny do zamierzonego.
jasne wszystko się zgadza ale wtedy nic nie było ,
powiem ze jak sprzedawałem po remoncie autko i gośc jeździł nim jeszcze 4 lata to nic rudego z niego nie wylazło, może i jeździ do dzisiaj



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 487 gości