Strona 1 z 1
wentyl chłodnicy
: ndz maja 14, 2006 12:41
autor: krzysiek77
witam wszystkich.mam pytanie w imieniu kolegi który ma passata B3,otóż chodzi o to że nie włącza się wentylator chłodnicy.włącznik termiczny chłodnicy wymieniony i dalej nic.co to może być?proszę o pomoc.silnik w passacie 1.8 AAM
: ndz maja 14, 2006 12:48
autor: Duber
czujnik jest na dole chlodnicy moze jak ma duzo syfu w chlodnicy to tam nie dochodzi plyn,wyplukac.druga sprawa to moze cos z elektryka sam wentylator moze padniety,sprawdz czy dochodzi napiecie przy zagrzanym aucie albo na krutko podlacz(niewiem czy w tym pasku tak mozna bo moze miec jakis uklad przy silniku wentylatora)
: ndz maja 14, 2006 12:50
autor: krzysiek77
wentyl na krótko chodzi,stalo się to w trasie do tej pory było ok.wymieniłem mu czujnik na nowy i dalej nie chodzi
: ndz maja 14, 2006 12:54
autor: Duber
a dotknij chlodnicy jak bedzie zagrzana fura dotknij przy czujniku czy tam jest goraca chlodnica.jesli goraca to szukac w instalacji(bezpieczniki itp)
: ndz maja 14, 2006 13:05
autor: krzysiek77
jest gorąca przy czujniku,a bezpiecznik sprawdziłem jest ok
[ Dodano: 14 Maj 2006 13:10 ]
a jak sprawdzić sam czujnik,bo może i nowy jest padnięty
: ndz maja 14, 2006 13:15
autor: Atomic10
Jesli wentylator jest ok czujnik tez sprawny i bezpiecznik to pozostaje kwestia sprawdzenia obwodu. Moze gdzies jest przerwa ??
Pozdrawiam
: ndz maja 14, 2006 13:18
autor: Duber
wez wykrec ten czujnik wsadz do wody podlacz miernik i gotuj wode jak miernik zalaczy sie to tylko w instalacji szukaj(nie zamaczaj calego czujnika tylko ten kawalek co w chlodnicy jest wkrecony)
: ndz maja 14, 2006 13:30
autor: Paweł Marek
Akurat nie wiem jak w Pasku, ale np w moim vento, jak też w każdym golfie czy vento z klimą i na pewno w 2.0 nawet nez klimy wentylator nie jest podłączony bezpośrednio do czujnika w chłodnicy. Czujnik jest podłączony do przekaźnika umieszczonego ( w golfach) pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego. Przekaźnik ten jest sterowanyn nie tylko czujnikiem z chłodnicy, ale też np z czujników klimy i tak jak w moim 2E jest podłączony też to którychś tam czujników temp oleju czy też płyny chłodzącego przy silniku. Tam więc szukałbym usterki. A zanim wymieniasz cokolwiek to trzeba najpierw sprawdzić działanie bo po co wydawać kasę. Wystarczy zwykły miernik.
: ndz maja 14, 2006 14:56
autor: krzysiek77
a więc kolega się wkórzył i podłączył ten czujnik termiczny pod kostkę(ten stary)nowy jest dalej zamontowany do chłodnicy,wzioł palnik i zaczol go podgrzewać.1 i 2 bieg się włączył.natomiast chłodnica jest źimna.to może to wina termostatu lub zapowietrzenia chłodnicy?
: ndz maja 14, 2006 15:04
autor: misiek
krzysiek77 pisze:a więc kolega się wkórzył i podłączył ten czujnik termiczny pod kostkę(ten stary)nowy jest dalej zamontowany do chłodnicy,wzioł palnik i zaczol go podgrzewać.1 i 2 bieg się włączył.natomiast chłodnica jest źimna.to może to wina termostatu lub zapowietrzenia chłodnicy?
jeżeli na chodzącym silniku chłodnica się nie na grzewa w dolnej części to oznzcza to że termostat jest zamknięty (jeżeli temp. silnika wysoka i termostat zamkniety - to nastąpi perzegrzanie silnika), trzeba wymienić termostat
: ndz maja 14, 2006 15:07
autor: bodzio_j
krzysiek77 pisze:chłodnica jest źimna.to może to wina termostatu lub zapowietrzenia chłodnicy?
krzysiek77 pisze:jest gorąca przy czujniku,a bezpiecznik sprawdziłem jest ok
Na coś się zdecyduj. Sprawdź wąż który idzie z chłodnicy, jeśli silnik ma temp. ok90 st, a wąż jest zimny to pewnie termostat padł.
: ndz maja 14, 2006 15:18
autor: Paweł Marek
lub odpowietrzenie