Strona 1 z 2
mk2 czujniki temp zewn. i oleju
: ndz maja 14, 2006 02:02
autor: michal84
witam, kupilem zegary z mfa, mam zamiar podlaczyc go tak aby dzialaly wszystkie funkcje. czego uzyc jako czujnkow(termistorow chyba ale jakie wartosci?) gdzie sa fabrycznie umieszczone te czujniki? jak wygladaja moze macie jakies fotk??
: ndz maja 14, 2006 05:36
autor: bodzio_j
Czujnik temperatury oleju możesz wkręcić w podstawę filtra oleju-powinno być tam miejscr (może być zaślepione). Czujnik temp. zewnętrzej kup oryginalny. Montuje się go zazwyczaj pod zderzakiem, dość nisko. Informuje wtedy o ewentualnej gołoledzi w zimie.Do tego wężyk podciśnienia z licznika do kolektora-niezbędne do wskazań zużycia paliwa.
: ndz maja 14, 2006 09:40
autor: inek01
bodzio_j pisze:Informuje wtedy o ewentualnej gołoledzi w zimie
Mozesz napisac cos wiecej na ten temat ?
: ndz maja 14, 2006 09:45
autor: bodzio_j
Z praw fizyki wynika , że im niżej tym zimniej. Czujnik zamontowany wyżej może wskazywać temp powyżej zera. Tymczasem temperatura nawierzchni może być ujemna a tym samym oblodzona. Często podając komunikaty mówią" Przygruntowe przymrozki". Z założenia chyba taki czujnik temperatury jako podstawową funkcję ma właśnie informowanie o gołoledzi.
[ Dodano: Nie Maj 14, 2006 09:49 ]
inek01, nawet można kupić takie coś
http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=42 ... 939aac6b6d
: ndz maja 14, 2006 16:26
autor: inek01
bodzio_j pisze:Z praw fizyki wynika , że im niżej tym zimniej. Czujnik zamontowany wyżej może wskazywać temp powyżej zera. Tymczasem temperatura nawierzchni może być ujemna a tym samym oblodzona. Często podając komunikaty mówią" Przygruntowe przymrozki". Z założenia chyba taki czujnik temperatury jako podstawową funkcję ma właśnie informowanie o gołoledzi.
No.. to to ja wiem

Dzieki. Niektorzy zdolni zakladaja w lusterko albo gdzies...
Myslalem tylko ze moze jakas dodatkowa ikonka sie pojawia na MFA, ale u siebie nigdy niczego takiego nie zauwazylem...
Jest o tym wzmianka w instrukcji od Mk3 -
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0
: ndz maja 14, 2006 17:45
autor: inek01
KamilW pisze:ale chyba kazdy czlowiek jak zauwazy na termometrze 0 st to sie domysli ze moze byc silsko
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0 - "Jezeli wskazania temperatury zewnetrznej...."
: ndz maja 14, 2006 17:47
autor: michal84
znalazlem

miejsce na czujnik temp oleju w obudowie filtra ale jest zaslepione, znajduje sie tuz za czujnikem cisniena blizej silnika--> dzieki bodzio_j punkcika juz dalem

tylko wiercic miejsce na niego czy szukac obudowy z 2 otoworami?
jesli szukac to czy w 1.6 i 1.8 sa takie same?
gdzie te czujniki kupic, mam nadziej ze nie tylko w vw, bo sobie pewnie policza

: ndz maja 14, 2006 17:58
autor: KamilW
inek01 pisze:"Jezeli wskazania temperatury zewnetrznej...."
trzeba to brac na logike i zdrowy rozsadek...

michal84 pisze:tylko wiercic miejsce na niego czy szukac obudowy z 2 otoworami
wiercenie ci nie pomoze bo musialbys nagwintowac... jak ci sie bardzo nie spieszy to koncem mioesiaca bede ci mogl taki sprzedac (na 2 otwory) i na chlodnice oleju ( jesli ci bedzie potrzebna lub sie nie bedzie dalo zalozyc krotkiej rurki to rowniez sluze)
michal84 pisze:gdzie te czujniki kupic, mam nadziej ze nie tylko w vw, bo sobie pewnie policza
do poloneza taki czujnik kosztowal 120zl wiec podejrzewam ze do golfa tani nie bedzie...
: ndz maja 14, 2006 18:09
autor: inek01
KamilW pisze:trzeba to brac na logike i zdrowy rozsadek...
Chyba normalne ze oblodzenie drogi moze nastapic przy temp powietrza wyzszej niz 0 st.C, jesli nawierzchnia ma nizsza temperature...
: ndz maja 14, 2006 18:31
autor: KamilW
inek01 pisze:Chyba normalne ze oblodzenie drogi moze nastapic przy temp powietrza wyzszej niz 0 st.C, jesli nawierzchnia ma nizsza temperature...
no jak najbardziej normalne i nawet nie prubuje sie z tym spierac dlatego u mnie w liczniku kontrolka sie wlaczqa juz przy 4 st na plusie...
: ndz maja 14, 2006 19:29
autor: michal84
KamilW napisal; wiercenie ci nie pomoze bo musialbys nagwintowac... jak ci sie bardzo nie spieszy to koncem mioesiaca bede ci mogl taki sprzedac (na 2 otwory) i na chlodnice oleju ( jesli ci bedzie potrzebna lub sie nie bedzie dalo zalozyc krotkiej rurki to rowniez sluze)
chlodnica oleju?? u mnie w pn tez jest? o co biega z krotka rurka??
: ndz maja 14, 2006 19:56
autor: KamilW
Tzn ze: zeby wkrecic czujnik to musisz miec 2 otwory. Seryjnie takie podstawki byly montowane w modelach 16V i mocniejszych benzynach 8V i TD... ale one wszystkie mialy chlodnice oleju ktora przychodzi miedzy podstawe i filtr... i wtedy jest dluzsza rurka na ktora sie nakreca filtr.... i tu jest pies pogrzebany... a jesli dobrze pamietam to nie wykreca sie jej... i zeby zalozyc taka podstawe to musialbys automatycznie zalozyc chlodnice oleju nawet nie podlaczajac jej...
: ndz maja 14, 2006 20:30
autor: michal84
hmm sporo zachodu z tym bedzie

nie ktos fotki jak wyglada ta podstawa filtra z 2 czujnikami i chlodnoca oleju?
czy przelaczniki do mfa,(manetki) bybly takie same przez caly okres produkcji golfa czy sa rozne?
: ndz maja 14, 2006 21:08
autor: KamilW
bodaj do 87 roku byly waskie a po 87 szerokie... a co do fotek to daj maila... mam 2 foty na ktorych moze niezbyt wiele widac ale moze dadza ci poglad na wyglad tego ustrojstwa
