[mk3] Wspomaganie, ciag dalszy, rozebralem pompe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

[mk3] Wspomaganie, ciag dalszy, rozebralem pompe

Post autor: Szyszon » sob maja 13, 2006 21:07

Witam, mam dosc powazny problem, w czwartek zrobilem trase moim golfikiem, ok 1000km, jak dojechalem na miejsce to duzo krecilem sie po miescie, w pewnym momencie przy skrecaniu i dodawaniu jednoczesnie gazu cos halasowalo, mysle wspomaganie, a ze nie moglem stanac to jechalem dalej, na miejsce dotarlem o 24 i tak zostalo, przychodze dzisiaj patrze, ogromna plama oleju pod autem, mysle tragedia, uszczelka, silnik kaput, otwieram maske a tam nic w zbiorniczku od wspomagania, prawie sucho! Za to silnik piekne zabryzgany, od prawej do lewej! Mam w zwiazku z tym kilka waznych pytan:

1. dojade na tym do Polski ? (sciagne pasek od wspomagania)
2. co moglo sie stac i jak to ewentualnie naprawic?
3. co moglo byc przyczyna, 900 km bez problemu dopiero na miejscu
4. ewentualne koszta :kac: pompa?? moze plyn?? czytalem cos o kolanku...


Szymon
Ostatnio zmieniony sob maja 20, 2006 20:41 przez Szyszon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 13, 2006 21:21

Zlokalizuj najpierw którędy płyn sobie poszedł, może naprawa jest prosta.
A co do jazdy to mam poważne wątpliwości. Pomyśł jak ciężko kręci się kierownicą przy zgaszonym silniku.Można kawałek podjechać, ale prawie 1000km to już nie bardzo. Zresztą możesz spróbować jak teraz kręci się kierownica.



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » śr maja 17, 2006 21:05

Witam raz jeszcze, wyszedlem spod samochodu, kapie na pompie! Jak poruszalem calym tym kolem to mocniej zlecialo... probowalem ja odkrecic ale nic z tego, wszystkie sruby poszly a ona siedzi jak zamarznieta! Mial ktos juz taki problem? Tzn miec na pewno ktos mial, ale jak go rozwiazac... nowa pompa?? Uszczelka??Lozysko?? I jak to ustrojstwo sciagnac :[

Szymon


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » śr maja 17, 2006 21:11

bodzio_j pisze:Pomyśł jak ciężko kręci się kierownicą przy zgaszonym silniku
dajcie spokój..... to jest zdrowy chłop czy anemik ??? moja dobra kumpela przejechała 800 km bez wspomagania i nic jej się nie stało....

a wracajac do tematu to pompa bedzie raczej do wymiany....

[ Dodano: Sro Maj 17, 2006 21:14 ]
Szyszon pisze:1. dojade na tym do Polski ? (sciagne pasek od wspomagania)
o ile mi sięwydaje to pasek napędza jeszcze alternator lub pompe wody.... więc sprawdz zanim (niedaj Boże) zagotujesz silnik



Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » śr maja 17, 2006 21:20

pushkin77 pisze:
o ile mi sięwydaje to pasek napędza jeszcze alternator lub pompe wody.... więc sprawdz zanim (niedaj Boże) zagotujesz silnik
Dokladnie tak slyszalem, ze ten pasek pedzi wode :) ale co mi z tego wszystkiego jak jej nawet wyciagnac nie moge :grrr: :grrr: :grrr:

jakiej pompy potrzeba do TDI, takiej samej co BENZ ?? To jest uniwersalne urzadzenie?? Bo moze rozejrze sie tutaj na szrocie ;)


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » śr maja 17, 2006 21:32

Szyszon pisze:jak jej nawet wyciagnac nie moge
a po co masz ją wyciągać ??? zwal pasek na siłe i naciągnij nowy krótszy na pompe.... i nie mów że się nie da......



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 17, 2006 21:35

Szyszon pisze:Dokladnie tak slyszalem, ze ten pasek pedzi wode
Jak jest klima to pędzi wspomaganie i pompę wody. Jak klimy niema to napędza tylko wspomaganie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » śr maja 17, 2006 21:41

pushkin77 pisze:a po co masz ją wyciągać ??? zwal pasek na siłe i naciągnij nowy krótszy na pompe.... i nie mów że się nie da......
Nie bardzo Cie zrozumialem, w jakim celu mam dawac krotszy pasek?? Sciagnalem swoj, a ona dalej ani drgnie!

KLIMY brak... czy to oznacza ze moge sciagac pasek i walnac dluzsza trase?? 150 km



RECE opadaja... :panna:


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » śr maja 17, 2006 21:50

no tak.. teraz już sam się zagubiłem....
Szyszon pisze:Dokladnie tak slyszalem, ze ten pasek pedzi wode ale co mi z tego wszystkiego jak jej nawet wyciagnac nie moge
rozumeim że pisząc "ale co mi z tego wszystkiego jak jej nawet wyciagnac nie moge" miałeś na myśli pompe wspomagania.... więc jeśli naprawdę nie masz gdzie a nie musisz jej teraz wyciągać to zostaw ją na silniku a bez wspomy spokojnie dojedziesz do domu....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 17, 2006 22:03

ścignij pasek jak jest tylko nim wspoma napędzana. Po co masz kończyć pompę wspomagania, może się ją da zregenerować. A będzie nią kręciło to jeśli ma duże luzy zniszczysz wirnik i nawet obudowę. Regeneracja najprostsza to tylko ok 120 zł ( łozysko, simering i robocizna). Zniszczysz wirnik to już ze cztery stówy. Zniszczysz obudowę to po pompie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » sob maja 20, 2006 20:44

Dobra, mam nowe fakty, pompa sciagnieta, ROZEBRANA !! I rodzi sie kolejny problem... rozebralem pompe, lozysko oczywiscie kaput, teraz musze je sciagnac... jak!? Wie ktos ? :hmm: Sprawa wyglada tak - mam wal, na nim lozysko i dalej mocowanie kola pasowego (tego na 3 sruby)! I nie wiem jak sie do tego zabrac, czy to jest skrecane czy jak?? Widze ze w samym srodku tego mocowania jest dosc spory imbus...


A moze lepiej oddac ten walek i niech mechanior niemiecki wymieni lozysko na nowe... wiele nie powinien krzyknac... chociaz dzisiaj za klucz 16 dalem 18 € bo szef jakos tak... nie oszczedza, szkoda ze moich pieniedzy! :panna:


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » sob maja 20, 2006 21:02

Szyszon pisze: wiele nie powinien krzyknac
hehehe.... obyś się nie zdziwił.....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 20, 2006 22:40

Szyszon pisze: I nie wiem jak sie do tego zabrac,
prawdopodobnie ściągaczem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » wt maja 23, 2006 21:12

wiesz co podjedz na shrot kup uzywke wymien sobie i daj spokuj z naprawa tej swojej napewno mozna ja zrobic ale koszt naprawy twojej bedzie taki sam lub nawet wyzszy
za uzywana zaplacisz z 50 euro i bedziesz mial l gotowa do jazdy a tak to lozysko uszczelniacz narzedzia do wyprasowani lozyska sciagacz itp !



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości