Dziwna sprawa...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Norbert MK1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 18, 2006 17:28
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Dziwna sprawa...

Post autor: Norbert MK1 » sob maja 13, 2006 18:45

Czesc...

Temat wałkowany milion razy ale chyba mnie zrozumiecie... mam motorek 1.8 GT 2H (98 KM) w mk 1... nurtuje mnie problem silniczka krokowego gdyz znow zaczal "chyba" szwankowac, a mianowicie...

Pierwsze czyszczenie dało całkiem dobry rezultat, obroty sie unormowały było cacy i wogóle. W ostatnich dniach powrócił stan sprzed czyszczenia czyli falujące obroty pomiędzy 300 a 1000... co sie normuje gdy silnik popracuje kilka minut... no tak po 2 minutach. Dziś został przeczyszczony, załozony spowrotem i nic, to samo czyli brak norm. Zacząlem sprawdzać przewody, znów czyszczonko i nadal bez zmian.

W opcji szukaj znalazlem sporo tematow o krokowcu nieszczesnym. Postanowilem go odlaczyc i zobaczyc jaka bedzie roznica po odpaleniu.

Najpierw odpalam gdy byl podlaczony, po rozruchu obroty podskakuja tak do 2000 i spadaja odrazu do 400, po czym znow podskakuja do 1200 i normuja sie na 850-900. Nastepna czynnosc to zgaszenie silnika, odlaczenie napiecia na silniku krokowym i ponowne odpalenie... i tu dziwna sprawa.
Po rozruchu, silnik wskakuje na 1200 obrotow, po czym plynnie na 1000, 900 i tak sobie pracuje ladnie i skladnie... nawet po ostrym przygazowaniu jest tak jak wyzej.

O co wlasciwie chodzi... czy jesli bede jezdzil z odlaczonym krokowcem od napiecia to bedzie to zle dla silnika czy bez znaczenia... co o tym myslicie i co radzicie bo juz :kac:

Pozdrawiam


VW Golf MkI Cabrio 1.8 GT 2H

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 13, 2006 19:11

to ze krokowiec faluje obrotami to wcale nie musi byc jego wina on jest sterowany komputerkiem i wykonuje tylko polecenia on sam o niczym nie decuduje wiec jesli ci faluje to komputer otrzymuje jakies bledne dane z jakiegos czujnika i szukaj tam przyczyny.jesli masz komputerek pod szyba to widzialem juz w nich wode nie raz a najczesciej zielony nalot i po wyczyszczeniu czesto pomagalo.glupi czujnik temperatury moze zaklucic prace krokowca poprzez wysylanie zlych danych do komputera.a kolega jeden do dzis jezdzi z odlaczonym tylko czasem ma problem z obrotami na zimnym silniku



Awatar użytkownika
Paulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 14:48
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Paulo » sob maja 13, 2006 19:25

a moze musisz sprawdzic wszystkie wezyki gumowe od silnika ktore dzialaja na podcisnienie. :-k :-k
czy ktorys z nich nie jest uszkodzony???i daje "lewe"powietrze :otepienie:



Awatar użytkownika
Norbert MK1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 18, 2006 17:28
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Norbert MK1 » sob maja 13, 2006 20:50

Co do wężyków, to są ok.
Komputerek mam pod szybą, ale jest suchy i bez nalotów.
Może to być wina sondy?


VW Golf MkI Cabrio 1.8 GT 2H

telefonista
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 13, 2006 21:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: telefonista » sob maja 13, 2006 21:35

Czy ktoś może wie gdzie znajduje się przetwornik wysokościomierza w VW Polo 1.4 Kombi 75 KM 16 V (2001 r., benzyna)? Jest to VW Polo - wersja limitowana. Nawet Idczak w Łodzi nie miał wówczas w sprzedaży takiego modelu (a więc mało znana). Sam wchodzi na obroty, gaśnie na zakrętach i górkach. Podłączony do niego komputer pokazuje usterkę: niepożądane powietrze w kolektorze ssącym oraz uszkodzony przetwornik wysokościomierza. Wskazania w samochodzie: kontrolka EPC oraz komputer. Dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 13, 2006 21:40

telefonista, lepiej zaloz osobny post a nie dolanczaj sie.



telefonista
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob maja 13, 2006 21:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: telefonista » sob maja 13, 2006 21:41

Dobrze.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 13, 2006 21:42

Norbert MK1 pisze:Może to być wina sondy?
moze byc,ale niekoniecznie sada.jak bedzie padnieta to auto przechodzi na tryb awaryjny i moze tak sie dziac lub sada bedzie zle dane wysylac i ........



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 311 gości