Strona 1 z 1

długie odpalanie mk2...

: pn sty 10, 2005 02:12
autor: blaade
Mam golfika z instalką gazową i nie wiem co się od kilku dni stało, ale przy odpalaniu autka strasznie długo muszę go kręcić żeby mi wreszcie odpalił:( Akumulator jest ok bo miesiąc temu wymieniłem go na nowy (nie słabnie mi przy tym długim odpalaniu w ogóle). Gdyby teraz była prawdziwa zima to pomyślałbym, że spowodowane jest to niską temperaturą ale wręcz jest jakby na odwrót :otepienie: Jak ostatnio zrobiło się ciepło to muszę z 10 sekund go odpalać :hmm: Czy komuś przychodzi może coś do głowy co się pochrzaniło bo boję się, że wkrótce zacznie się to odbijać na moim akumulatorku ...

: pn sty 10, 2005 09:33
autor: kafe_mn
Pytanko... Mam tak samo... Czasami muszę pokręcić dość długo... Odpalasz na gazie czy na benzynie ??? Zauważyłem że jeżeli przed zgaszeniem silnika przełączę na benzynę i dam mu trochę popracować to rano nie ma żadnych problemów z odpaleniem, za to jeżeli zapomnę i zostawię na LPG to rano muszę go kręcić aż do bólu... U mnie też na początku tak nie było :grrr: Będę obserwował ten temat :chytry: Może ktoś coś wymyśli ???

: pn sty 10, 2005 10:11
autor: jarek_1313
powiem tak u mnie starszy ma podobnie w espero 1,8 jak go zgasi i za chwile chce go odpalić trzeba pokrecic a najlepiej mu gazu dodać wtedy szybciej odpalał jak postał dłużej to z puł obrotu odpalał potem po wymianie reduktora od gazu bo się stary wysłuzył przez jakiś czas było idealnie a teraz znów zaczyna te szobki podejżewam że te reduktory od gazu coś mieszają i pomimo odciecia gazu bo odpala na bęzynie najpierw w przewodach ma troche gazu i reduktor go wpuszcza a więc idzie gaz i bęzyna i zalewa świece ale to moja teoria moge sę mylić ale tak to mi wyglada ja u siebie w golfie nie mam gazu natego pisze o espero

: pn sty 10, 2005 14:03
autor: Agamek12
Mi na gazie odpala zimny po około 3-5 s kręcenia

: pn sty 10, 2005 14:08
autor: froggy
Na pierwszy ogień - sprawdźcie czy aby nie za słaba iskra (u mnie tak było) pomogła regulacja przerwy na świecach. Proponuję też sprawdzić stan kopółki, palca i przewodów

: pn sty 10, 2005 23:40
autor: blaade
Hmmm...instalkę LPG mam dopiero od października czyli jest ona nowa (więc reduktor nie powinien nawalać). Co do odpalania to startuję go tylko na gazie (benzyny praktycznie nie używam). Wcześniej nie miałem takiego długiego kręcenia...:( To przyszło po prostu NAGLE :grrr:

: wt sty 11, 2005 00:09
autor: Dziadoo
jesli planujesz dluzszy postoj samochodu, to trzeba go zostawiac na benzynie!! Na gazie dobrze odpala tylko wtedy, kiedy silnik jest cieply. Powinien Cie o tym poinformowac mechanik montujacy instalacje gazowa!!

: wt sty 11, 2005 00:36
autor: Krzylu
Dziadoo pisze:jesli planujesz dluzszy postoj samochodu, to trzeba go zostawiac na benzynie!! Na gazie dobrze odpala tylko wtedy, kiedy silnik jest cieply. Powinien Cie o tym poinformowac mechanik montujacy instalacje gazowa!!
tez tak slyszalem ze sie nieodpala na gazie chyba ze masz jakas tam 5generacji czy ktoras tam skolei instalacje senwencyjna czy jakos tak ale ona pewnie drozsza jest od twojego czy mojego auta :grrr:
szkoda silnika

: wt sty 11, 2005 02:20
autor: Deacon
no co wy gadacie :) ja moja golfine odpalam zawsze na gazie i od pierwszego krecenia lapie, nawet na mrozie :)

: wt sty 11, 2005 04:14
autor: Snake
Deacon pisze:no co wy gadacie :) ja moja golfine odpalam zawsze na gazie i od pierwszego krecenia lapie, nawet na mrozie :)

powodzenia, odpalanie auta na gazie przy zimnym silniku powoduje szybsze zniszczenie membran w reduktorze.....

: wt sty 11, 2005 04:29
autor: blaade
Deacon pisze:no co wy gadacie :) ja moja golfine odpalam zawsze na gazie i od pierwszego krecenia lapie, nawet na mrozie :)
DOKŁADNIE! Wiem, że nie powinienem mieć problemów z odpalaniem na gazie (świadczy o tym doświadczenie wieeelu moich znajomych "gazowników" i nawet sama książka mówiąca o instalacji LPG w autach "Układy zasilania gazem propan-butan").
Oto przykładowe cytaty z książki:
"Według doświadczeń autorów, większość samochodów z silnikami gaźnikowymi wyposażonych w układ zasilania LPG, jest uruchamiana tylko przy zasilaniu LPG."
"Samochody mające sprawnie działające układy zapłonowe uruchamiane są przy zasilaniu LPG nawet w temperaturach ujemnych."
Więc nie wierzę w to, że moje utrudnione ostatnio odpalanie na LPG jest NORMALNYM zjawiskiem...

: wt sty 11, 2005 04:47
autor: blaade
Snake pisze: powodzenia, odpalanie auta na gazie przy zimnym silniku powoduje szybsze zniszczenie membran w reduktorze.....
OK. Tu zgodzę się z Tobą, aczkolwiek te "szybsze zniszczenie membran w reduktorze" porównałbym śmiało do palenia papierosów: otóż oczywiście powodują szybsze zniszczenie człowieka :grin: zabijają itp., ale jakoś mój dziadek pali je od ponad 60 lat i ma się dobrze :bigok:
Reasumując: to, że za powiedzmy 5 - 10 lat mój reduktor odmówi posłuszeństwa nie ma tak naprawdę dla mnie żadnego znaczenia bo jakoś nie wierzę, że po tym czasie będę jeszcze pamiętał że miałem kiedyś starego, dobrego Golfika 2, którego napewno zastąpię, jak Bóg da :grin: , na LEPSZY model :chytry:

: wt sty 11, 2005 05:27
autor: Krzylu
skoro piszesz ze tak powinno byc to po co ten post w ksiazce o LPG masz wszystko wytlumaczone

: ndz sie 23, 2009 14:04
autor: Olafejs
Powracając do tematu mam instalacje gazową od 4 dni i tez muszę go kręcić i kręcić. Ktoś zna powód ??