Strona 1 z 2

Katalizator vs spalanie

: pn sty 10, 2005 01:21
autor: dr Richie
Mam MK2 1.8 RP i w książce obsługi pojazdu są tabele porównawcze odnośnie spalania. Zauważyłem, że te same silniki, ale bez kat'a palą mniej (o ile znam niemiecki są na gaźniku) więc czegoś tu nie kumam do końca.
Wypowiedzcie się na ten temat, bo ostatnia fura jaką się bujałem, to był diesel, a ostatnia benzyna, to był 126p, więc zupełnie inna bajka...
Pytam, bo mam zamiar zastąpić kat'a zwykłą rurą i na dodatek zapodać sprytnie stożek na dolocie, bo wejście do filtra jest śmiesznie małe 20-25mm z filtra do układu wtryskowego ma na oko 40-50mm.
Co o tym sądzicie?
Tylko mi nie piszcie żebym podlał to coś benzyną i podpalił :jezor:

: pn sty 10, 2005 02:14
autor: MAREK 74
wywal kata i już

: pn sty 10, 2005 12:24
autor: dr Richie
i właśnie tak zrobię przy odrobinie wolnego czasu :bigok:
dzięki :pub:

: pn sty 10, 2005 19:26
autor: Dziadoo
Zamiast go wywalac, wydlub srodek zwyklym srubokretem - nie bedziesz musial inwestowac w rurke.

: pn sty 10, 2005 20:27
autor: guli
Felicja po wywaleniu kata odrobinę zyskała na mocy, dość poważnie na hałasie :) i naprawdę dużo na zużyciu paliwa. Jak masz sprawny katalizator to odradzam demontaż :)

: pn sty 10, 2005 23:58
autor: Dziadoo
guli pisze:Felicja po wywaleniu kata odrobinę zyskała na mocy, dość poważnie na hałasie :) i naprawdę dużo na zużyciu paliwa. Jak masz sprawny katalizator to odradzam demontaż :)
moze dlatego, ze w nowszych samochodach sonda lambda jest za katalizatorem, a w starszych przed (np w VW Golf II). Nie widze innego zwiazku pomiedzy katalizatorem a zuzyciem paliwa.

: wt sty 11, 2005 00:03
autor: mayer
brat ma paska 2,0 ,po wywaleniu kat,a realnie zużycie spadło o 1,0 L.Sprawdzono .wiec jesli idziesz na oszczednosc to do dziela.

: wt sty 11, 2005 00:04
autor: mayer
brat ma paska 2,0 ,po wywaleniu kat,a realnie zużycie spadło o 1,0 L.Sprawdzono .wiec jesli idziesz na oszczednosc to do dziela.

: wt sty 11, 2005 00:05
autor: mayer
brat ma paska 2,0 ,po wywaleniu kat,a realnie zużycie spadło o 1,0 L.Sprawdzono .wiec jesli idziesz na oszczednosc to do dziela.

: wt sty 11, 2005 00:51
autor: dr Richie
dzięki mili Państwo :grin: Zapomniałem dodać, że sondę mam w kolektorze a nie w katalizatorze
Pozdro!

: ndz lut 13, 2005 01:19
autor: igor002
właśnie jak to jest, chce zyskać, załózmy 5kucy, i podniesc deko momęt, czy jak wywale kat/przebije, to zyska na mocy??
czy spalanie wzrośnie?? jak ze sterowaniem gaznika bo jest sterowany przez sąde przed katem w kolektorze wydechowym i czy spaliny nie przyspieszą bo kat zwalnia? ktoś to robił w silniku 1.6PN? wiem ze mój jest sprawny, tzn ze na testach pierwszego rpzegladui w polsce w lipcu miał stęzenie takie jaki epowinien, czyli poniżej sporo dopuszczalnego.

co myslicie? albo go poprostu wymątować i zastąpić narazie rurką i zobaczyc bez niszczenia? jalk ktos ma jakieś info to prosze o dane, ale realne a nie dybanie.
pozdro i czekam z niecierpliwoscią:>


aha, ejszcze jedno, jak to sie ma do głośnosci samego samochodu?? bo też w sumie istotna sprawa

: pn lut 14, 2005 01:05
autor: igor002
niema opini ani jakiejsc odpowiedzi??:( niedziela byął i nikt nie zagladnoł i nie odpowiedział:(

: pn lut 14, 2005 01:34
autor: Unicron
hmm ciekawe, ale czy takie autko po wywaleniu K będzie w satnei przejść przegląd pozytywnie?? jak ma to się do silników TDi?? czy tez jest zysk na mocy i spalaniu??

: pn lut 14, 2005 02:15
autor: igor002
jezeli chodzi o przeglad to 30zł wiecej i po problemie;p
ale głównie chodzi o momęt moc i spalanie? podejdzie? a jak jeszcze walne stożek i przewód powietrzny bezpośrednio do gażnika:>