Katalizator vs spalanie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Katalizator vs spalanie

Post autor: dr Richie » pn sty 10, 2005 01:21

Mam MK2 1.8 RP i w książce obsługi pojazdu są tabele porównawcze odnośnie spalania. Zauważyłem, że te same silniki, ale bez kat'a palą mniej (o ile znam niemiecki są na gaźniku) więc czegoś tu nie kumam do końca.
Wypowiedzcie się na ten temat, bo ostatnia fura jaką się bujałem, to był diesel, a ostatnia benzyna, to był 126p, więc zupełnie inna bajka...
Pytam, bo mam zamiar zastąpić kat'a zwykłą rurą i na dodatek zapodać sprytnie stożek na dolocie, bo wejście do filtra jest śmiesznie małe 20-25mm z filtra do układu wtryskowego ma na oko 40-50mm.
Co o tym sądzicie?
Tylko mi nie piszcie żebym podlał to coś benzyną i podpalił :jezor:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » pn sty 10, 2005 02:14

wywal kata i już


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » pn sty 10, 2005 12:24

i właśnie tak zrobię przy odrobinie wolnego czasu :bigok:
dzięki :pub:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Dziadoo » pn sty 10, 2005 19:26

Zamiast go wywalac, wydlub srodek zwyklym srubokretem - nie bedziesz musial inwestowac w rurke.



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » pn sty 10, 2005 20:27

Felicja po wywaleniu kata odrobinę zyskała na mocy, dość poważnie na hałasie :) i naprawdę dużo na zużyciu paliwa. Jak masz sprawny katalizator to odradzam demontaż :)



Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Dziadoo » pn sty 10, 2005 23:58

guli pisze:Felicja po wywaleniu kata odrobinę zyskała na mocy, dość poważnie na hałasie :) i naprawdę dużo na zużyciu paliwa. Jak masz sprawny katalizator to odradzam demontaż :)
moze dlatego, ze w nowszych samochodach sonda lambda jest za katalizatorem, a w starszych przed (np w VW Golf II). Nie widze innego zwiazku pomiedzy katalizatorem a zuzyciem paliwa.



Awatar użytkownika
mayer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 23, 2004 23:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: mayer » wt sty 11, 2005 00:03

brat ma paska 2,0 ,po wywaleniu kat,a realnie zużycie spadło o 1,0 L.Sprawdzono .wiec jesli idziesz na oszczednosc to do dziela.



Awatar użytkownika
mayer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 23, 2004 23:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: mayer » wt sty 11, 2005 00:04

brat ma paska 2,0 ,po wywaleniu kat,a realnie zużycie spadło o 1,0 L.Sprawdzono .wiec jesli idziesz na oszczednosc to do dziela.



Awatar użytkownika
mayer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 23, 2004 23:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: mayer » wt sty 11, 2005 00:05

brat ma paska 2,0 ,po wywaleniu kat,a realnie zużycie spadło o 1,0 L.Sprawdzono .wiec jesli idziesz na oszczednosc to do dziela.



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt sty 11, 2005 00:51

dzięki mili Państwo :grin: Zapomniałem dodać, że sondę mam w kolektorze a nie w katalizatorze
Pozdro!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz lut 13, 2005 01:19

właśnie jak to jest, chce zyskać, załózmy 5kucy, i podniesc deko momęt, czy jak wywale kat/przebije, to zyska na mocy??
czy spalanie wzrośnie?? jak ze sterowaniem gaznika bo jest sterowany przez sąde przed katem w kolektorze wydechowym i czy spaliny nie przyspieszą bo kat zwalnia? ktoś to robił w silniku 1.6PN? wiem ze mój jest sprawny, tzn ze na testach pierwszego rpzegladui w polsce w lipcu miał stęzenie takie jaki epowinien, czyli poniżej sporo dopuszczalnego.

co myslicie? albo go poprostu wymątować i zastąpić narazie rurką i zobaczyc bez niszczenia? jalk ktos ma jakieś info to prosze o dane, ale realne a nie dybanie.
pozdro i czekam z niecierpliwoscią:>


aha, ejszcze jedno, jak to sie ma do głośnosci samego samochodu?? bo też w sumie istotna sprawa


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pn lut 14, 2005 01:05

niema opini ani jakiejsc odpowiedzi??:( niedziela byął i nikt nie zagladnoł i nie odpowiedział:(


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » pn lut 14, 2005 01:34

hmm ciekawe, ale czy takie autko po wywaleniu K będzie w satnei przejść przegląd pozytywnie?? jak ma to się do silników TDi?? czy tez jest zysk na mocy i spalaniu??


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pn lut 14, 2005 02:15

jezeli chodzi o przeglad to 30zł wiecej i po problemie;p
ale głównie chodzi o momęt moc i spalanie? podejdzie? a jak jeszcze walne stożek i przewód powietrzny bezpośrednio do gażnika:>


Mk3 GTI 16V ABF

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 478 gości