Strona 1 z 2

Prądy Mk2 problem

: pt maja 12, 2006 19:57
autor: Pawel-T
witam
mam problem z pradem
od jakiegos czasu mi cos roaladowuje akumulator

wymienilem szczotki i przez jakis czas bylo ok

ale tereaz znow cos nawalilo

gasna swiatla ,radio przestaje grac a pozniej autko mi staje
bylem u elektryka dwa razy
za pierwszym razem zmierzyl mi czy alternator mi laduje stwierdzil ze wszystko ok
pozniej przyjechalem jak kontrolka zaczela mi sie palic zmirzyl no i cos bylo nie tak
wymienil szczotki

no i pojezdzilem jakies 40min i znow kiszka aku padl

ostatno tez pali mi sie kontrolka temp wody moze to ma jakis zwiazek

ale rece opadaja

prosze was o pomoc

: pt maja 12, 2006 20:46
autor: misiek
a regulator napięcia na wysokich obrotach zapodaje dobre napięcie? spr. to mechanio?

: pt maja 12, 2006 22:31
autor: GziQ
ja tez mialem podobny problem ale to w passacie bylo i wlasnie regulator napiecia padl...po wymianie gitara :D

Pzdr

: pt maja 12, 2006 22:37
autor: dziechu
poza alternatorem, regulatorem itp. trzeba sprawdzic czy jakiegos zwarcia nie ma, czesto na kablach w miejscach ruchomych (np. w oslonach gumowych do drzwi, klapy bagaznika).

: pt maja 12, 2006 22:50
autor: Duber
ladowac moze dobrze a uplywnosc mozesz miec w instalacji i bedzie rozladowywal aku. a moze akum. jest do bani juz,zasiarczony zwyklym miernikiem nie sprawdzisz pojemnosci akumulatora, i wtedy dobre ladowanie nic nie pomoze.ja jak mialem zasiarczony akumul.to po przejechaniu 180km auta pod sklepem nie zapalilem

: sob maja 13, 2006 10:24
autor: Pawel-T
regulator bedzie ok bo wymieniony ze szczotkami

co do aku to jezdzilem na dwoch i z kazdzm dzieje sie tak samo

sprawdzielm czy niema gdzies jakiegos przetartego kabla no i znalazlem jeden co dochodzi do maski podlaczylem
no i w trase
zrobilem zaledwie 5km i koniec aku padl

: sob maja 13, 2006 10:32
autor: Duber
aby wykluczyc pobor instalacji musisz podlaczyc amperomierz pod plusowa kleme.zgas normalnie auto wszystkie odbiorniki powylanczaj i zobacz ile ci bierze amper,powinno byc ok 0.02A jesli masz zblizona wartosc to tylko ladowanie kijowe albo aku.jesli wiecej bedzie pobieral to musisz szukac gdzie pobiera,wylanczaj pokolei bezpieczniki kiedy spadnie pobor to masz obwod ktory pobiera.a z drugiej strony nawet jak bys wcale nie mial ladowania to po 5 km nie powinien pasc akumulator.

: ndz maja 14, 2006 13:39
autor: Pawel-T
piotr2 zrobilem jak mowieles i nic wszystko tak samo

ale mam takie pytanko
jak golfik jest odpalony i jak odlacze kleme + to powinien chodzic dalej czy zgasnie ??
bo mi gasnie

i jeszcze podczas gdy sie rozladowuje to nie zapala sie kontrolka aku

przy odpalanie tez sie nie pali

: ndz maja 14, 2006 13:54
autor: Duber
to na bank masz skopane ladowanie,alternator(pewnie diody padly,a sprawdzales wszystkie polaczenia?)mi fura chodzi jak sciagne kleme + ale nie zaleca sie tak robic niema gdzie prad ladowania uciekac.

: ndz maja 14, 2006 14:00
autor: Pawel-T
no wszystko bylo sprawdzane ale jak byl zimny

teraz bede musial zmierzyc jak bedzie gorocy

przynajmniej wiem ze ladowanie nawala jak sie nagrzeje

Piotr dzieki za pomoc

: ndz maja 14, 2006 14:10
autor: Duber
Pawel-T pisze:no wszystko bylo sprawdzane ale jak byl zimny

teraz bede musial zmierzyc jak bedzie gorocy
to niema nic wspulnego z ladowaniem.

: ndz maja 14, 2006 14:25
autor: Pawel-T
chodzi mi o to ze bylo sprawdzane czy laduje jak byl zimny i wszystko bylo ok
ale nikt nie mierzyl tego jak juz sie nagrzal

: ndz maja 14, 2006 14:55
autor: Ryhoo
brachu moje spostrzeżenia
1. ile akumulator ma lat
2. nie możesz odłaczyć akumulatora na chodzącym silniku bo rozwalisz układ zapłonowy
A pozatym jak ja wymieniałem regilator na nowy to on padł mi po 2 miesiącach także może być lipny regulator, ale co ci poradze.
Podłącz miernik na chodżacym silniku (nie rozłaczaj żadnej klemy akumulatora) i zmierz napięcie ładowania na troche podniesionych obrotach i na wolnych. dobrze by było żeby było ono w granicach 14 V lub powyżej nieznacznie maks. 14,7 V. jeżeli masz nie wiele ponad 12 V to opcja jest taka że może być regulator albo akumulator jeżeeli ma ponad 3 lata to polecam również wymiane baterii. jak jest stara bateria to może tak być że bateria już nie pobiera prądu - jak to miało u mnie miejsce. dlatego wymieniłem regulator po czym okazało sie sie że bateria jak napisałem wyżej nie ładowała sie już ze starści....

: ndz maja 14, 2006 16:03
autor: Pawel-T
testowane byly dwa aku jeden ma miesiac
tak smo szczotki i regulator tez byly 2 sztuki jedna dopiero co zalozona