Prądy Mk2 problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawel-T
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 11:12
Lokalizacja: Przezmierowo
Kontakt:

Prądy Mk2 problem

Post autor: Pawel-T » pt maja 12, 2006 19:57

witam
mam problem z pradem
od jakiegos czasu mi cos roaladowuje akumulator

wymienilem szczotki i przez jakis czas bylo ok

ale tereaz znow cos nawalilo

gasna swiatla ,radio przestaje grac a pozniej autko mi staje
bylem u elektryka dwa razy
za pierwszym razem zmierzyl mi czy alternator mi laduje stwierdzil ze wszystko ok
pozniej przyjechalem jak kontrolka zaczela mi sie palic zmirzyl no i cos bylo nie tak
wymienil szczotki

no i pojezdzilem jakies 40min i znow kiszka aku padl

ostatno tez pali mi sie kontrolka temp wody moze to ma jakis zwiazek

ale rece opadaja

prosze was o pomoc


i kto jest specem od VW [you]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt maja 12, 2006 20:46

a regulator napięcia na wysokich obrotach zapodaje dobre napięcie? spr. to mechanio?


:-k ...

Awatar użytkownika
GziQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 12, 2005 21:58
Lokalizacja: Szczecin-Gryfino
Kontakt:

Post autor: GziQ » pt maja 12, 2006 22:31

ja tez mialem podobny problem ale to w passacie bylo i wlasnie regulator napiecia padl...po wymianie gitara :D

Pzdr



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt maja 12, 2006 22:37

poza alternatorem, regulatorem itp. trzeba sprawdzic czy jakiegos zwarcia nie ma, czesto na kablach w miejscach ruchomych (np. w oslonach gumowych do drzwi, klapy bagaznika).



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt maja 12, 2006 22:50

ladowac moze dobrze a uplywnosc mozesz miec w instalacji i bedzie rozladowywal aku. a moze akum. jest do bani juz,zasiarczony zwyklym miernikiem nie sprawdzisz pojemnosci akumulatora, i wtedy dobre ladowanie nic nie pomoze.ja jak mialem zasiarczony akumul.to po przejechaniu 180km auta pod sklepem nie zapalilem



Pawel-T
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 11:12
Lokalizacja: Przezmierowo
Kontakt:

Post autor: Pawel-T » sob maja 13, 2006 10:24

regulator bedzie ok bo wymieniony ze szczotkami

co do aku to jezdzilem na dwoch i z kazdzm dzieje sie tak samo

sprawdzielm czy niema gdzies jakiegos przetartego kabla no i znalazlem jeden co dochodzi do maski podlaczylem
no i w trase
zrobilem zaledwie 5km i koniec aku padl


i kto jest specem od VW [you]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob maja 13, 2006 10:32

aby wykluczyc pobor instalacji musisz podlaczyc amperomierz pod plusowa kleme.zgas normalnie auto wszystkie odbiorniki powylanczaj i zobacz ile ci bierze amper,powinno byc ok 0.02A jesli masz zblizona wartosc to tylko ladowanie kijowe albo aku.jesli wiecej bedzie pobieral to musisz szukac gdzie pobiera,wylanczaj pokolei bezpieczniki kiedy spadnie pobor to masz obwod ktory pobiera.a z drugiej strony nawet jak bys wcale nie mial ladowania to po 5 km nie powinien pasc akumulator.



Pawel-T
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 11:12
Lokalizacja: Przezmierowo
Kontakt:

Post autor: Pawel-T » ndz maja 14, 2006 13:39

piotr2 zrobilem jak mowieles i nic wszystko tak samo

ale mam takie pytanko
jak golfik jest odpalony i jak odlacze kleme + to powinien chodzic dalej czy zgasnie ??
bo mi gasnie

i jeszcze podczas gdy sie rozladowuje to nie zapala sie kontrolka aku

przy odpalanie tez sie nie pali


i kto jest specem od VW [you]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 14, 2006 13:54

to na bank masz skopane ladowanie,alternator(pewnie diody padly,a sprawdzales wszystkie polaczenia?)mi fura chodzi jak sciagne kleme + ale nie zaleca sie tak robic niema gdzie prad ladowania uciekac.



Pawel-T
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 11:12
Lokalizacja: Przezmierowo
Kontakt:

Post autor: Pawel-T » ndz maja 14, 2006 14:00

no wszystko bylo sprawdzane ale jak byl zimny

teraz bede musial zmierzyc jak bedzie gorocy

przynajmniej wiem ze ladowanie nawala jak sie nagrzeje

Piotr dzieki za pomoc


i kto jest specem od VW [you]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz maja 14, 2006 14:10

Pawel-T pisze:no wszystko bylo sprawdzane ale jak byl zimny

teraz bede musial zmierzyc jak bedzie gorocy
to niema nic wspulnego z ladowaniem.



Pawel-T
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 11:12
Lokalizacja: Przezmierowo
Kontakt:

Post autor: Pawel-T » ndz maja 14, 2006 14:25

chodzi mi o to ze bylo sprawdzane czy laduje jak byl zimny i wszystko bylo ok
ale nikt nie mierzyl tego jak juz sie nagrzal


i kto jest specem od VW [you]

Awatar użytkownika
Ryhoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr cze 08, 2005 20:27
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Ryhoo » ndz maja 14, 2006 14:55

brachu moje spostrzeżenia
1. ile akumulator ma lat
2. nie możesz odłaczyć akumulatora na chodzącym silniku bo rozwalisz układ zapłonowy
A pozatym jak ja wymieniałem regilator na nowy to on padł mi po 2 miesiącach także może być lipny regulator, ale co ci poradze.
Podłącz miernik na chodżacym silniku (nie rozłaczaj żadnej klemy akumulatora) i zmierz napięcie ładowania na troche podniesionych obrotach i na wolnych. dobrze by było żeby było ono w granicach 14 V lub powyżej nieznacznie maks. 14,7 V. jeżeli masz nie wiele ponad 12 V to opcja jest taka że może być regulator albo akumulator jeżeeli ma ponad 3 lata to polecam również wymiane baterii. jak jest stara bateria to może tak być że bateria już nie pobiera prądu - jak to miało u mnie miejsce. dlatego wymieniłem regulator po czym okazało sie sie że bateria jak napisałem wyżej nie ładowała sie już ze starści....



Pawel-T
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 11:12
Lokalizacja: Przezmierowo
Kontakt:

Post autor: Pawel-T » ndz maja 14, 2006 16:03

testowane byly dwa aku jeden ma miesiac
tak smo szczotki i regulator tez byly 2 sztuki jedna dopiero co zalozona


i kto jest specem od VW [you]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości