Strona 1 z 2

Hamulce, prawie ich brak! MK2

: pt maja 12, 2006 18:54
autor: aduko
Witam, mam Golfa MK2 1,6TD z '91 roku. Kupiłem go dwa lata temu i od początku miałem problemy z hamulcami, poprostu są baaardzo słabe :panna: .

Wciskając do dech zaczyna hamować, a jak szybko depne to blokuje mi przednie lewe koło. Jak musze szybko zachamować ratuje się hamulcem ręcznym który też jest strasznie słaby!

Wymieniłem jeden bęben z tyłu bo był cały zardzewiały, klocki nowe, pompa dwa razy wymieniana!

Co się dzieje? Jak temu zaradzić? POMOCY :kac:

: pt maja 12, 2006 19:13
autor: bodzio_j
Przyczyn może być kilka. Zapowietrzone hamulce, stary płyn, tłoczki w zaciskach są zapieczone i stąd różnica w hamowaniu (blokowanie jednego koła).być noże wspomaganie też nie działa prawidłowo.

: pt maja 12, 2006 19:19
autor: aduko
A gdyby to było to, że hamulce są zapowietrzone, to gdzie najczęściej może być tego przyczyna? Tłoczki raczej nie bo naprawiane było. Płyn też nie.

: pt maja 12, 2006 19:27
autor: bodzio_j
Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne, znaczy to, że wchłania wodę. Podczas hamowania wytwarza się wysoka temperatura i z wody robi się para wodna, co przynisi objaw taki jak zapowietrzone hamulce.Płyn hamulcowy ma temp. wrzenia sporo powyżej 200stC. Wymień płyn, na np. DOT-4, dobrze odpowietrz hamulce, sprawdź stan tłoczków, klocków, okładzin, tarcz (może już są za cienkie).Wszstko musi być czyste, bez rdzy i nalotu.

: pt maja 12, 2006 19:30
autor: Duber
jesli juz odpowietrzales i tak jest to musisz miec nieszczelny uklad hamulcowy.gdzies jest malenka dziurka,albo uszkodzony ktorys cyliderek moze przepuszczac i lapac powietrze(naprawiane masz?).niema co ukrywac bedziesz mial trochw roboty z tym.i nie wymienia sie jednego bebna zawsze kaplet.

: pt maja 12, 2006 19:31
autor: bodzio_j
piotr2 pisze:.i nie wymienia sie jednego bebna zawsze kaplet.
podobnie jak klocki, szczęki. Czy ubywa Ci płynu?

: pt maja 12, 2006 19:35
autor: aduko
Nie, nie ubywa.

: pt maja 12, 2006 20:44
autor: caros11
a w dizelku to najszybciej poszła ci ta nie wiem czy dobrze nazywam pompa wakum czy cos takiego siedzi to w tym miejscu co aparat zapłonowy w bezynie to cudo wspomaga zeby nietrzeba sie było o dach zapierac przy chamowaniu kiedys miałem problem z hamulcami w jetce 16d nowe bebny okładziny tarche kliocki i hebli niebyło a po wymianie tej pompy zrobiły sie takie jak bys kotwice za okno wyrzucił

: pt maja 12, 2006 20:53
autor: Jackq
Mam podobnie ale w mk3 benz. Wymienilem tloczki w pompce, plyn na nowy (zgodnie z ksiazka wlalem dot3), odpowietrzalem juz z 5 razy i dalej to samo. Jak mocno depne to blokuje lewe kolo potem prawe, az gumy piszcza. A pedal w podlodze... miekki jak maselko. Czasem na chwile stwardnieje a po hamowaniu znow miekki. Czy to moze byc walniete servo? A moze inna przyczyna?

: sob maja 13, 2006 01:07
autor: aduko
Jackq pisze:Mam podobnie ale w mk3 benz. Wymienilem tloczki w pompce, plyn na nowy (zgodnie z ksiazka wlalem dot3), odpowietrzalem juz z 5 razy i dalej to samo. Jak mocno depne to blokuje lewe kolo potem prawe, az gumy piszcza. A pedal w podlodze... miekki jak maselko. Czasem na chwile stwardnieje a po hamowaniu znow miekki. Czy to moze byc walniete servo? A moze inna przyczyna?
Dokładnie tak samo jak umnie.

:(

: sob maja 13, 2006 01:18
autor: tauka
aduko pisze:Wymieniłem jeden bęben z tyłu bo był cały zardzewiały, klocki nowe, pompa dwa razy wymieniana!
`

Słuchaj sprawa numer jeden. Klocki tarcze, bębny, amortyzatory, spręzyny, opony wymienia się zawsze parami. Taka zasada. Przez to jedna strona ci moze łpać mocniej ze wymienileś tylko jedna. A heble odpiowietrza się po skosie. Lewy przód prawy tył. A co to tego słabego hamulca, to moze serwo byc. Ale przy serwie to hamulec by raczej twardy sue robił. Sprawdź tez zaworek zwrotny od powietrza.

: sob maja 13, 2006 03:43
autor: bodzio_j
tauka pisze:. A heble odpiowietrza się po skosie. Lewy przód prawy tył.
proponuję inną kolejność odpowietrzania. Powinno zaczynać się od miejsca najdlszego od pompy. Czyli :prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Tak napisali w "mądrej" książce".

: sob maja 13, 2006 04:10
autor: tauka
bodzio_j, Dokładnie tak jak piszesz. Chodziło mi w zasadzie o to, że jak się zapowietrzy, albo pompa skopie czy coś to prawy przód i lewy tył, albo lewy przód i prawy tył. Także jak koła ci blokuja po skosie, to znaczy ze wszystko działa jak najlepiej ok, bo jeden obwód działa równo.

: sob maja 13, 2006 04:13
autor: bodzio_j
tauka, tak jakoś właśnie dziwnie jest w vw, że obwody są tak podzielone. W innych autach dzieli się na przód i tył, może nie we wszystkich.