Strona 1 z 1
brak kompresji na jednym z garow???? pomocy!!
: pt maja 12, 2006 14:47
autor: Paulo
w moim mk2 jest maly klopot.mam za mala kompresje na 2 garze.chcem wymienic pierscienie ale nie chcem sciagac glowicy.
moze ktos wie czy da sie wyciagnac tloki przez miske olejowa(dol silnika)????
: pt maja 12, 2006 15:02
autor: fibolek
Nie wiem czy się da ale wymieniać tłoki przez miskę to bardzo karkołomne.
: pt maja 12, 2006 16:30
autor: Paulo
czyi lepiej sciagac glowice???
silnik prawdopodobnie bedzie wyciagniety.
: pt maja 12, 2006 17:25
autor: adam-gda
Tloki wolno wyciagac tylko przez glowice. Zaden inny sposob jest niedozwolony. Niewiadomo czy pomoze sama wymiana pierscieni moze trzeba bedzie robic szlif cylindrow
: pt maja 12, 2006 17:58
autor: czyś
Może zmierz mu najpierw kompresję "na mokro" - szukaj pod hasłem "próba olejowa" (sam też o tym pisałem). Może problem dotyczy szczelności zaworów a nie tłoków.
: pt maja 12, 2006 17:59
autor: Duber
niewiem jak w mk2 ale kolega w mk1 wyciagnol dolem zmienil pierscienie i do dzis smiga,czyli jakos mu sie udalo.a czy tak wolno niewiem,w kazdym razie on to zrobil i jest git.
: pt maja 12, 2006 18:02
autor: adam-gda
piotr2 Mnie uczono ze nie wolno wyciagac tłokow dolem zawsze gora. Myslalem ze jak jest temat ze w jednym cylindrze jest mniejsza kompresja to cisnienie sprezania zostalo juz zmierzone. W wypadkach gdy cisnienie jest zbyt male oczywiste jest ze robi sie probe olejowa. Ona wszake dopiero co jest do roboty
: pt maja 12, 2006 18:11
autor: Duber
adam-gda, masz racje ale chyba wiadomo ze nie rozbiera sie polowy silnika bez sprawdzenia wszystkiego,zawsze to moga byc zawory nie pierscienie.a ja mu odpowiedzialem odnosnie wyciagania dolem(nie warto bo jak zawory to i tak glowica do rozkrecenia i cala praca wyciagania dolem na marne,a czy dolem wolno czy nie to juz jak ...)
: pt maja 12, 2006 18:13
autor: adam-gda
piotr2 Sory troszke zle napisalem tylko pierwsze zdanie bylo do Ciebie. reszta juz nie sory jeszcze raz za moj blad
: pt maja 12, 2006 18:20
autor: Duber
adam-gda, e nic sie nie stalo ja tez bym nie wyciagal dolem ale kolega to zrobil i smiga.ale jak jakis mechanik ma sie podjac roboty to chyba jest na tyle inteligetny aby robic to po probie olejowej

: pt maja 12, 2006 18:23
autor: adam-gda
Dokladnie nie robilbym nic bez proby olejowej.tylko szkoda roboty i pieniedzy. Lecz sa mechanicy i mechanicy. Znalem takiego trozy srubokretem wciskal przewody hamulcowe w zaczepy i to na dodatek ostrzem srubokreta. Wiedz do kompetencji niektorych nabralem dystansu. Powiem ze robil tak pan w serwisie HONDY gdzie mialem praktyki. Wiec trzeba uwazac komu daje sie do naprawy samochody
: pt maja 12, 2006 18:36
autor: czyś
Koledzy, sorki że wyjechałem z tą próbą olejową, ale wiecie jak jest - jedziesz do mechesa, kompresja out, pierścionki, remont, itd. Wielu nawet nie wie jak wykluczyć pierścionki, a mieć pewność że to głowica. A hasło "pierścienie" każdy zna.... A co drugi- co trzeci przypadek to właśnie niekoniecznie są pierścionki....
Ja też przyłączam się, że górą się wkłada/wyjmuje tłoki (od dołu nie założysz spinając pierścienie opaską do tłoków i na bank pokaleczysz tłok/pierścienie, od góry przy odrobinie wprawy da radę i bez opaski

, ale nie polecam)
: pt maja 12, 2006 18:39
autor: adam-gda
czyś pisze:Koledzy, sorki że wyjechałem z tą próbą olejową, ale wiecie jak jest - jedziesz do mechesa, kompresja out, pierścionki, remont, itd. Wielu nawet nie wie jak wykluczyć pierścionki, a mieć pewność że to głowica. A hasło "pierścienie" każdy zna.... A co drugi- co trzeci przypadek to właśnie niekoniecznie są pierścionki....
Zgadzam sie z tym co powiedziales i lepiej mec pewnosc a zadna sugestia nie jest zla bo chyba proba olejowa nie jest az tak droga a pewnosc jest na 100%
: pt maja 12, 2006 20:45
autor: Paulo
proba olejowa juz zrobiona.
bylo 0.45MPa a po wlaniu oleju od razu wskoczylo do 1,1 MPa.
remont bede robil z kolega mechanikiem i nie chcem wpakowac sie w koszta.
