Strona 1 z 1

Jak zmierzyc kompresje?

: pt maja 12, 2006 11:55
autor: sekol
Witam,

Mam przyrzad do pomiaru ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Dyskusje o temperaturze silnika podczas pomiaru przeczytalem w archiwum ale mam watpliwosci co do elektryki.

Wypiac wszystkie swiece przed pomiarem czy pojedynczo? Co z napieciem z cewki - odlaczyc ja calkiem? Cos gdzies czytalem ze tak sie nie robi ale nie umie znalezc nic na ten temat. Obilo mi sie o uszy, zeby swiece zostawic w fajkach i zmasowac je i dopiero krecic rozrusznikiem.
Moze ktos mi podpowie co zrobic z cewka/swiecami/kablami wn podczas pomiaru?

Pozdrawiam

: pt maja 12, 2006 13:04
autor: daaroo
wykrec wszystkie swiece

odlacz czujniik halla przy aparacie zaplonowym

przy mierzeniu kompresji jedna osoba niech kreci rozrusznikiem a druga mierzy kompresji
nalezy pamietc aby gaz byl wcisniety do konca przy tej probie.

: pn maja 15, 2006 16:20
autor: sekol
A co z kablami WN? Z kopułki i cewki ich nie sciagam?

: pn maja 15, 2006 16:44
autor: bodzio_j
sekol pisze:A co z kablami WN? Z kopułki i cewki ich nie sciagam?
nie musisz. Jeśli odepn iesz czujnik halla to iskry nie będzie. Pomiar zrób na ciepłym silniku, zrób też próbę olejową. Po pierwszym pomiarze wlewasz do cylindra ok 100ml oleju i powtarzasz pomiar. Duża różnica między tymi próbamik świadczy o zużytych pierścieniach.

: pn maja 15, 2006 17:08
autor: Paweł Marek
można wyjąć środkowy kabel WN z kopułki i przyłożyć go do masy, oraz wyjąć wtyki od wtrysków.

: czw maja 18, 2006 21:55
autor: Paulo
witam
ja sprawdzalem u siebie w ten sposob:
-wypielem przewody ze swiec
-wykrecilem swiece
-wkrecilem manometr i tak jak wczesniej pisal bodzio_j z tym ze nie lalem tak duzo oleju :bajer:

: czw maja 18, 2006 22:26
autor: robbox
bodzio_j pisze:Duża różnica między tymi próbamik świadczy o zużytych pierścieniach.
A ja dodam ze jak nie ma roznicy po dodaniu oleju (tzn dalej jest slaba kompresja) to swiadczy o zuzytych zaworach i gniazdach zaworowych.

: czw maja 18, 2006 22:32
autor: adam-gda
Paweł Marek pisze:można wyjąć środkowy kabel WN z kopułki i przyłożyć go do masy, oraz wyjąć wtyki od wtrysków.
Nie radzilbym przykladac kabla do masy bez swiec zaplonowych w samochodzie z komputerem. Moze to bardzo zle wplynac na komputer. W modelach bez komputera mozna tak zrobic bez przeszkod ale z komopem bym nie radzil stykac kabli do masy bez swiec