Trzęsie kierownicą!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CHECIK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob paź 09, 2004 16:24
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kontakt:

Trzęsie kierownicą!

Post autor: CHECIK » ndz sty 09, 2005 22:17

A więc tak jak w temacie.Drgania występują tylko od 100 do 135 km/h i dzisiaj zauważyłem,że drgania a właściwie telepanie kierownicą występują od lewej do prawej strony to znaczy kierownicą rzuca na boki tak jak bym miał nieustawioną zbieżność ale nie dalej jak 1000km temu była ona ustawiana.Co mogę mieć padnięte?
Ostatnio zmieniony sob mar 17, 2007 14:59 przez CHECIK, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » ndz sty 09, 2005 22:21

moze jakas opona walnieta albo sie zbierzność "przestawiła" :)


Obrazek

Ari

Post autor: Ari » ndz sty 09, 2005 22:35

Moze poprostu zgubiles ciezarki z felg.



Awatar użytkownika
Kaczajazda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:33
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: Kaczajazda » ndz sty 09, 2005 22:35

Mi sie tak robiło zaraz po sprowadzeniu mojej furki. To chyba były hamulce. Ale po jakimś czasie ustąpiło :)



Awatar użytkownika
CHECIK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob paź 09, 2004 16:24
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kontakt:

Post autor: CHECIK » ndz sty 09, 2005 22:57

A jak bym miał padnięte końcówki drążków kierowniczych to też by mogło się tak objawiać?



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » ndz sty 09, 2005 23:02

u mnie jak lewy przegub walil to tez telepalo kierownica jak ponad 100 sie grzało a teraz jest juz oki...ale faktycznie końcówki mogą być do wymiany...bo dziur duuuzo :satan:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

79Adam79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob lis 20, 2004 16:51
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 79Adam79 » ndz sty 09, 2005 23:07

Witam ja kiedyś miałem podobnie, winne były ciężarki przy felgach-poprzestawiały się a z prawej strony to mogłem ciężarek swobodnie reką przesuwać po kolejnym wyważeniu felg drgania ustały(pozostały minimalne ale to wina krzywych felg)



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » ndz sty 09, 2005 23:08

CHECIK pisze:A jak bym miał padnięte końcówki drążków kierowniczych to też by mogło się tak objawiać?
chyba też
tzn starszy miał bodajrze to w omedze


Obrazek

Awatar użytkownika
CHECIK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob paź 09, 2004 16:24
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kontakt:

Post autor: CHECIK » ndz sty 09, 2005 23:50

A jak mogę sprawdzić że mam walnięte końcowki.Czy nie powiniennem słyszeć jakiegoś stukania w czasie jazdy?



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Koolas » ndz sty 09, 2005 23:54

chyba podczas skrecania na nierównosciach walenie powinno byc choc nie wiem...


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

abc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 17:01
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: abc » ndz sty 09, 2005 23:58

Zacznij od wyważenia kół.
Ale wcześniej sprawdż czy niemasz zaschniętegoo błota na wewnetrznych
stronach felg.



Awatar użytkownika
djb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 06, 2004 02:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: djb » pn sty 10, 2005 03:00

u mnie taki sam objaw powodowaly przednie opony(a) na ktorych golfa kupilem (nie dalo sie tego uszkodzenia wizualnie zobaczyc, moze w wulkanizacji by sie dalo ale i tak mialem wymienic opony wiec tamte poszly na smietnik)



Awatar użytkownika
blowup
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:52
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Re: Trzęsie kierownicą!

Post autor: blowup » sob mar 17, 2007 12:30

CHECIK pisze:A więc tak jak w temacie.Drgania występują tylko od 100 do 135 km/h i dzisiaj zauważyłem,że drgania a właściwie telepanie kierownicą występują od lewej do prawej strony to znaczy kierownicą rzuca na boki tak jak bym miał nieustawioną zbieżność ale nie dalej jak 1000km temu była ona ustawiana.Co mogę mieć padnięte?
Witajcie tez mam ten sam problem na alumach i na stalowych objawy trzęsienia kierownica przy predkosciach 100-130km/h.
Wszystkie opony i felgi sprawdziłem czy odwaznika nie zgubiłem, czy tez opona nie ma peknietej siatki lub krzywej felgi. Wszystko jest z kołami ok nawet pytałem juz o pierscienie samocentrujace ale fachowiec odradział bo mam felgi orginalne VW i wszystko jest z nimi ok.

Wiec zaczełem wymieniac wszystkie gumy na wachaczach przednich, łacznik stabilizatora i powiem ze poprawilem sobie właściwości jezdne bo juz gumy były bo wymiany.

Lecz nadal borykam sie z problemem trzęsienia kierownicy.
Czy to moga być gałki ?
Czy tez amortyzator i poduszka amor. ?
Bo juz sam nie wiem co robić :(



kondziu_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 04, 2007 08:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: kondziu_85 » pt maja 11, 2007 10:41

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem golfa 3 1,8 CL 92 r. Furka sprowadzana z Niemiec 2 lata na polskich drogach prawie 3. Mam dwa rodzaje felg 15" na lato i 13" na zime po zmianie na letnie koła trzęsie kierownica z przedziału 80-120km/h późnej juz nie i przy małych prędkościach nie trzęsie . Zawieszenie jest sprawne w 100% wymieniłem sinenbloki , sworznie , łożyska : przód i tył . Amorki są w porządku rok temu wymieniane. felgi były prostowane na ten sezon , a ciężarków nie pogubiłem :) Zbierznośc była ustawiana przy wymianie zresztą robiłem przegląd teraz.Nie wiem co to może być w wulkanizacji bylem powiedzieli mi ze to gumki które sie wkłada na otwór w feldze , ale wydaje mi sie ze to nie to bo koło przecież trzymają śruby . POMOCY !!!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 286 gości