Strona 1 z 3

Czujnik temperatury [Golf III]

: czw maja 11, 2006 20:35
autor: aphex
Witka !!!
Mam taka dziwna sprawe Vag pokazal mi podczas pracy silnika blad czujki plynu chlodzacego a temperatura w liczniku pokazuje mi 90 stopni .
Czy moze byc to nie zalezne od tego wskaznika w liczniku i jaki wplyw ma skopany czujnik na prace silnika na benzynie jak i na gazie (mam instalacje lpg 2 generacji )
dzieki za odopowiedzi !!

: czw maja 11, 2006 21:44
autor: pushkin77
czujnik w mk3 jest 4-ro przewodowy.... nie wiem osobiscie do czego sa poszczególne ale domnimywam ze może jeden z nich idzie do zegarów a reszta do kompa... może też jakiś przewód jest nie łaczy i stąd błąd... druga kwestia że jeśli masz taki błąd to autko może ci na ssaniu pykać a to już odzwierciedla się w zużyciu paliwa....

: pt maja 12, 2006 10:38
autor: Atomic10
Tak to moze być ze jeden z przewodow padł. Sygnał na deske dociera dobry ale do kompa czy wentylatora moze juz nie dochodzić. Zarto to odarzu sprawdzić. Czujnik nie kosztuje fortuny.

Pozdrawiam

: pt maja 12, 2006 10:43
autor: x27
w absie nie masz 2 odziennychczujnikow , jeden do tem zegaroww jedno pinowy wpinanny ? a tamty to np: ect tupu 2 pinowego ?

: pt maja 12, 2006 12:03
autor: aphex
w silniku abs jest 4 pinowy zauwazylem ze wentylator sam sie wlacza wiec albo ma oddzielny albo tak jak piszesz pushkin77, jakis przewod jest skopany czy taka skopana czujka podziala na gaz ?? czy to nie ma wplywu na prace silnika na gazie ??

: pt maja 12, 2006 13:14
autor: cowboy
czyjnik 4 pinowy posiada pary styków 1,3 i 2,4

styk nr 2 jest chyba na mase
styk nr 4 daje sygnał do licznika
1,3 daje sygnał do kompa

czyli wskazówka pokazuje dobrze ale wartości rezystancji na stykach 1,3 są wadliwe

koszt czujnika 20-40 PLN - warto wymienić - 10 minut roboty, 0,5 L płynu do dolania

schemat tu:

http://forum.vwgolf.pl/download.php?id=12015

ps. wentylator ma oddzielny czujnik....ale jak testowałem swój czujnik to zwierając styki czujnika wody udało mi się wywołać start wentylatora - więc jest to jakoś połączone w kompie

: pt maja 12, 2006 13:25
autor: aphex
Dzieki za odpowiedz cowboy, :d punkcik dla ciebie .
Dzis mialem problem z ponownym odpaleniem na benzynie, przed wyjazdem do sklepu odpalil za pierwszym razem ale juz pod sklepem nie chcial krecilem go troszke i wogole nie zalapywal musialem z gazu go odpalic ale tez nie za dobrze odpalal po przezuceniu na benzyne ledwo utrzymywal wolne obroty mocniejsza przygazowka i wrocilo wszystko do normy myslicie ze to przez ten czujnik ?? Takie sytuacje powtarzaly sie ale nie regularnie raz na 2 tygodnie i stad moja diagnoza kompa w samochodzie ale jedynie to mi pokazywal !!

: pt maja 12, 2006 13:34
autor: cowboy
aphex pisze:ledwo utrzymywal wolne obroty mocniejsza przygazowka i wrocilo wszystko do normy myslicie ze to przez ten czujnik ?
jeżeli innych błedów nie ma to raczej na pewno...

być może czujnik daje do kompa info zawyżając temperature - i zimny silnik jest odpalany jak rozgrzany...

nie wiem do końca jak to jest w benzynie ale jeżeli masz automatyczne "ssanie" to na 100% miałeś za ubogą mieszankę i dlatego na gazie odpaliłeś...

są czujniki na allegro... sprawdż jaki masz kolor paska na czujniku - pewnie żółty i taki sam kupuj...

wymiana jest dziecinnie łatwa..

: pt maja 12, 2006 13:40
autor: aphex
:bigok: powinien dzis mi przyjsc wymienie i podziele sie wynikami !!!
a narazie pozdrawiam !!!!

[ Dodano: Pią Maj 12, 2006 3:47 pm ]
Hmm no i teraz ma zagadke wymienilem czujke i mam wielki problem temperatura teraz podchodzi prawie do 110 stopni wydaje mi sie ze termostat nie otwiera sie bo dolny waz jest zimnawy a wiatrak nawet nie drgnie . Troszke mi wody wyplynelo przy wyciaganiu czujki na te dolne kabelki, troszke zamokly ale zadnej powodzi nie mialem. I co z tym robic ??

[ Dodano: Pią Maj 12, 2006 7:17 pm ]
problem rozwiazalem termostat sie jakos otworzyl troszke bylo przy tym gimnastyki rak to czujka nowa heh zalozylem stary czujnik i odrazu wiatrak ruszyl !!!!!! tak to jest jak sie kupuje na allegro !!! shit

: pt maja 12, 2006 20:38
autor: ultradźwięk
aphex pisze:temperatura teraz podchodzi prawie do 110 stopni
aphex pisze:a wiatrak nawet nie drgnie
aphex pisze:zalozylem stary czujnik i odrazu wiatrak ruszyl
skad ja to znam, te same objawy :)
jestem teraz na etapie poszukiwania termometra z pieca CO i sprawdzenia temperatury i porównania z tym co pokazuje wskazówka.

Problemy z rannym odpaleniem występują naprawde sporadycznie. Czasami jest problem jak przejade kawalek na gazie, zgasze i probuje zapalic. U mnie po podłączeniu do VAG-a pokazało błąd sondy (stale napiecie) i czeka mnie wymiana. Ale błędu czujnika nie pokazało.

: pt maja 12, 2006 20:47
autor: Jackq
Mam to samo - problem z odpaleniem na benzynie - zbyt uboga mieszanka, a na gazie pali spoko. Jutro jade na stacje podpiac kompa i sprawdze co wywali. Czujnik juz wczesniej wymienialem i tez stary pokazywal temp. ok i wentylator dzialal a nowy z allegro pokazywal o 20 stopni wiecej niz stary a wentylator nie ruszal... dalem za niego 20zl i do wyje**nia.
A wymieniłem juz tyle rzeczy zamiast odrazu pojechac na kompa, czlowiek sie na bledach uczy... :blush:

: pt maja 12, 2006 20:59
autor: cowboy
no to macie pecha - oryginalny w ASO kosztuj 68 PLN

ja kupiłe za 35 chyba na allegro (na poczatku przyszedł nie taki jak zamawiałem)

ale pokazuje dokładnie tyle ile mam termostart 83 do 87 - widac nawet małe wahania wskazówki kiedy termostat sie otwiera i zamyka..

znalazłem tego gościa od którego ja kupiłem na allegro

http://www.allegro.pl/item102101291_ory ... _seat.html

u mnie działa OK

: pt maja 12, 2006 23:37
autor: aphex
cowboy, hehe wlasnie ja kupilem od niego i czujnik skopany wentylator ani drgnie !!

: sob maja 13, 2006 12:00
autor: marekk
ale czujnik temperatury nie ma nic wspolnego z wentylatorem , on daje tylko sygnal na zegary i kompa , wentylator wlacza czujnik w chlodnicy. orginalny czujnik w sklepie to koszt okolo 60 zlotych , powinien byc z zolta obwodka

[ Dodano: Sob Maj 13, 2006 12:03 ]
ultradźwięk pisze: Czasami jest problem jak przejade kawalek na gazie, zgasze i probuje zapalic. U mnie po podłączeniu do VAG-a pokazało błąd sondy (stale napiecie) i czeka mnie wymiana. Ale błędu czujnika nie pokazało.
auto ma problem zapalic bo jest lekko zalane - dostaje bogata mieszanke i stad trzeba troche dluzej przytrzymac rozrusznik.
Bląd sondy - sonda przy pracy na gazie jest zwarta do masy - sonde najlepiej sprawdzic jadac tylko na beznynie - jesli vag nic nie wypluje to nalezy ja olac