Strona 1 z 1
Regulacja zapłonu w mk2 1.3 MH gaźnik
: wt maja 09, 2006 18:19
autor: czyś
Pytanie do osób dysponujących dobrą i wiarygodną knigą do Mk2 z silnikiem 1.3 MH, gaźnik, zapłon bezstykowy. Lub z praktyką z tym motorem.
Regulacja wyprzedzenia zapłonu z użyciem lampy stroboskopowej - z podłączonym przewodem podciśnienia na aparacie zapłonowym, czy z odpiętym i zaślepionym?
Różnica jest ok. 15 stopni. Mam knigę angielską, gdzie hurtem opisana jest regulacja wszystkich wersji - na odpiętym i zaślepionym przewodzie. Ale przy takiej regulacji auto póki co jeździ gorzej niż po regulacji z podpiętym przewodem siłownika podciśnieniowego (przy ustawieniu z podpiętym przegrzewa się z kolei, a ukł. chłodzeniajest ok).
Skan stroniczki z dobrej knigi

.....
: wt maja 09, 2006 18:24
autor: Duber
http://vw-scene.info/sil_nz.html to jest inny silnik ale moze cos podpaczysz
: śr maja 10, 2006 17:50
autor: czyś
thx, ale to coś innego.
: śr maja 10, 2006 19:51
autor: robbox
Ustawianie zaplonu na odlaczonym przewodzie podcisnieniowym, 5 stopni plus minus 1,
powinno byc, moze zle ustwiasz ??
Regulator podcisnieniowy rzeczywiscie daje roznice 15 stopni.
Tak podaje AUTODATA
: śr maja 10, 2006 20:30
autor: marceliii
A kto mi powie jak w PF ustawić , i gdzie to się wogóle znajdują te paski kontrolne ?

: śr maja 10, 2006 22:15
autor: robbox
Jest i PF (znaczki na kole zamachowym)

No nie moge dodac obrazka, to powiem ze ma byc 6 stopni plus minus 1 przy predkosci 2250 obr/min
: śr maja 10, 2006 22:38
autor: marceliii
Ale to gdzie dokładnie sa te znaczki , gdzie jest te całe okienko kontrolne czy coś ?
I przy PF spełnia się jakies warunki , bo tam chyba też jest jakieś wyprzedzenie zapłonu zależne od temp. albo czegoś .
: śr maja 10, 2006 22:55
autor: robbox
Okienko jest nad kolem zamachowym (w miejscu gdzie zaczyna sie obudowa skrzyni biegow - zatkane koreczkiem).
Komputer to Digifant wiec sam steruje zaplonem, dlatego podana jest predkosc obrotowa silnika.
: śr maja 10, 2006 23:04
autor: marceliii
Ale w PF jest kopułka i palec i z tego co wiem wyprzedzenie jest na zimnym silniku , nie wiem jak się ono robi , ale jest .
Jeśli mówisz o tym korku o którym ja myśle , to tam nic nie widac jak go wyciągne .

: czw maja 11, 2006 00:23
autor: daaroo
a dla silnika RP ?
z tego co pamietam to 6 stopni +/- 1
przewod podcisnieniowy podpiety czy odpiety ??? bo rozne wersje juz slyszalem
: czw maja 11, 2006 12:31
autor: robbox
Dla RP jest 6 plus mnius 1 bez podcisnienia.950 obr./min
: czw maja 11, 2006 13:31
autor: marceliii
Ludzie pomóżcie mi krok po kroku z tym ustawieneim zapłonu .

: czw maja 11, 2006 15:35
autor: Duber