Strona 1 z 1
jaki czujnik jest uszkodzony golf III 1.6 AAM
: wt maja 09, 2006 17:09
autor: marek137
Mam problem samochód wariuje (gaśnie) mi kiedy się nagrzeje temp około 90stopni, ciekawe jest to że zależy to ściśle od temperatury silnika, włączając ogrzewanie jestem wstanie przejechać dalej. żeby móc kontynuować jazdę musze odczekać do ostygnięcia silnika, często ciężko go później zapalić . jaki czujnik ma taki siny związek z temperaturą??
: wt maja 09, 2006 17:22
autor: pushkin77
1.6 AAM ???? hmmm....
: wt maja 09, 2006 17:58
autor: czyś
Hmmm, raczej 1.8 AAM.
Wykluczyłbym na razie winę czujnika temperatury (wtrysk zastępuje odczyt danymi z pamięci), tak smo lambda itp.
Ale przy tych objawach sprawdziłbym przede wszystkim przetwornik (czujnik) halla w aparacie zapłonowym. Zaraz po tym jak zgaśnie, zobacz, czy daje prąd (iskrę) na świece przy próbie rozruchu. Tylko trzeba to zrobić zanim silnik przestygnie (weź starą świecę, zdejmij kabel WN z pierwszej lepszej świecy, nałóż końcówkę na świecę, masę świecy dotknąć do masy - tj. do silnika, i druga osoba niech zakręci. Jeśli nie ma iskry to 90 % hall. Czasami jego awaria objawia się gaśnięciem po nagrzaniu.
: wt maja 09, 2006 18:31
autor: marek137
racja to nie silnik AAM ale jaki? też mam 75 koni
dziekuję bardzo za porade, zrobie ten trik z świecą
pozdrawiam
Marek
: wt maja 09, 2006 18:33
autor: czyś
a podaj 3 literki na początku nr silnika, to będzie wiadomo. To jest kod silnika.
Z tą starą świecą to tylko po to, żeby nie wykręcać świecy i zrobić to szybko. Po prostu ściągasz jeden przewód i podpinasz zapasową świecę, masa do masy i spróbuj zakręcić, patrz, czy przeskakuje isra między elektrodami świecy.
I nie odpepnij czasem przewodu między cewką a rozdzielaczem.
PS czyżby ABU?
: wt maja 09, 2006 19:02
autor: Atomic10
Tak to bedzie ABU
Pozdrawiam
: wt maja 09, 2006 19:30
autor: marek137
no własnie mam nowy dowód i nie mam podanych numerów a nie bardzo chce mi sie szukać numeru na silniku. z świecą domyśliłem się o co chodzi, nie jestem tak do końca zielony:)
... a moze być to cewka??
: śr maja 10, 2006 13:46
autor: Atomic10
Numer silnika jest tez w bagazniku nadrukowany na takiej naklejce wraz z numerem koloru lakieru i wypsażeniem dodatkowym
Pozdrawiam
: śr maja 10, 2006 16:43
autor: Volf
Ja jednak sprawdziłbym czujnik temp. u mnie golf miał problemy z odpalaniem. Trzeba było długo kręcić zanim odpalił, po podłączeniu do VAG-a okazało się że pokazywał -9 st. i zalewał. A czujnik halla także jak najbardziej. Bez kompa może być ciężko z diagnozą.
: śr maja 10, 2006 19:19
autor: homsky
Na 99,9% przyczyną mogą byc dwie rzeczy: czujnik temperatury (niebieski) lub hallotron. CZYŚ ma dobry pomysł na sprawdzenie , tylko trzeba to zrobic odrazu po zgaśnięciu silnika. Czujnik temperatury możesz wymienic odrazu na nowy żeby go wykluczyc, nie jest on strasznie drogi.
[ Dodano: Sro Maj 10, 2006 19:25 ]
A jesli masz miernik to możesz sobie sprawdzic czujnik temparatury czy poprawnie działa, masz tutaj zaleznośc rezystancji w zalezności od temparatury:
+15*C - około 3,30 kOhm
+30*C - około 1,45 kOhm
+50*C - 0,70-0,95 kOhm
+80*C - 0,28-0,38 kOhm
: czw maja 11, 2006 23:03
autor: marek137
wydaje mi sie ze nie jest to czujnik temperatury, jeżeli jest to ten połozony obok aparatu zapłonowego 4 pinowa kostka, to go odłaczyłem i normalnie sobie jezdziłem ale silnik jak sie nagrzał to i tak szalał... stawiam na hallotron juz kupiłem za 80 zł aparat zapłonowy. a do kompa niestety mi sie nie opłaca go podłaczać bo to 100 zl kosztuje i napewno mi g...no pokaze ...