Strona 1 z 1

Katowanie zimnego a grzebnietego DOHC

: pn maja 08, 2006 23:35
autor: evolution
Przedstawiam fotki z 9A ktory zostal w zimie przekatowany na zimno, ale od poczatku. Od zawsze informuje i prosze kierowcow DOHC w ktorym zwieksza sie moc i nie tylko by nie wykorzystywali Potencjalu silnika przy temperaturze nie przekraczajacej 80 stopni a najlepiej ponizej 90, a po odpaleniu silnika cieplego nawet jakby byl spelniony warynek oleju czas do katowania nie powinien byc krotszy od 5 min. I żeby nie bylo temp oleju to nie temperatura cieczy chlodzacej. Tu wlasciciel w zimie wstawil autko na jednym 2 biegu przy temp oleju ponizej 50 stopni. co skutkowalo mikropeknieciem Tłoka. skutki sa takie jak widac. w pekniecie dostal sie olej ktory sie zarzyl i topil tlok od srodka ponadto mikropekniecie spowodowalo odszktalcenie sie tloka i jego punktowe przycieranie i dodatkowy wzrost temperatury. temperatura tak wzrosla ze stopil sie nawet element pierscienia smarujacego wiec byl gorac w srodku... jak zwykle sa symptomy takiego pekniecia.. silnik wyrzucal odma duze ilosci oleju, okolo 1,5 litra szlo odma do filtra i sie spalalo na 1000km.

: pn maja 08, 2006 23:44
autor: vwmadison
upss.....troszke go sponiewierało :)
Dzięki za pouczająca fotorelację :pub:
W nowych BMW obrotomierz ma diodowe podswietlanie,że na zimnym silniku czerowne pole w benzyznie zaczyna się juz od 4 tyś obr/min.i z miare ciepłoty silnika przesuwa sie na wyższe obroty...

: pn maja 08, 2006 23:49
autor: evolution
no troche, jutro i tak odpalany bedzie bo nowy tlok wsadzony i dowazony do reszty odchylka 0,05 grama:D:D precyzyjna waga do lakierow:P:P odchylka calego zespolu spowodowana sworzniem tlokowym 1,1 grama :/ . A jak czas bedzie to na skarbim sie auto pokarze, tylko na seryjnym walku bo wydechu znalezc nie moge na moda. a co do obrotki nie slyszalem, ale warto wiedziec:P Pytanie tez czy moze dwoch kierowcow jednym autem starowac??? bo chcialbym sprawdzi swoj czas na jednym aucie

: wt maja 09, 2006 10:02
autor: misiek
rzeczywiście mocno wypalony

: wt maja 09, 2006 10:10
autor: zbyszegk
Nie wiem jaki silnik jest w Fabii 1.4 16V, ale po przejechaniu 1000 km, (poziom oleju nie był sprawdzany przed trasą) dolać trzeba było około 1,5 litra oleju - czy mogło się stać to samo co w powyższym przykładzie??

: wt maja 09, 2006 10:16
autor: dziechu
W silnikach z komputerem (wszystkie obecne chyba) moznaby programowo chronic silnik - ponizej progowej temp. oleju dawka paliwa, obroty, moc sa ograniczane. Dopiero w miare wzrostu temp. oleju silnik przechodzi w normalny tryb.

: wt maja 09, 2006 10:18
autor: zbyszegk
dziechu pisze:W silnikach z komputerem (wszystkie obecne chyba) moznaby programowo chronic silnik - ponizej progowej temp. oleju dawka paliwa, obroty, moc sa ograniczane. Dopiero w miare wzrostu temp. oleju silnik przechodzi w normalny tryb.
Tylko co robiły by wtedy ASO... ;)

: wt maja 09, 2006 10:21
autor: cowboy
dziechu pisze:W silnikach z komputerem (wszystkie obecne chyba) moznaby programowo chronic silnik - ponizej progowej temp. oleju dawka paliwa, obroty, moc sa ograniczane. Dopiero w miare wzrostu temp. oleju silnik przechodzi w normalny tryb.
no ja tej zimy złapałem notlaufa :(

przy -24 przejechałem z 4 km no i dodałem gazu ostro na 4 przy około 80km/h no i zonk - maluch mnie wyprzedził :P

po zgaszeniu na najbliższych swiatłach wszystko wróciło do normy ale wydygałem bo wtedy jeszcze byłem zupełnie zielony...wiec poyślałem że może jakiś zaworek sie przymarzł albo co ?

a pomysł rzeczywiście dobry tyle ze czasem ta moc nawet na zimnym Ci jest potrzebna... i co wtedy?

lepiej iść w kierunku BMW czyli jakas sygnalizacja ...

: wt maja 09, 2006 16:57
autor: krzychGTD
cowboy pisze:a pomysł rzeczywiście dobry tyle ze czasem ta moc nawet na zimnym Ci jest potrzebna... i co wtedy?
Zawsze można ustawić, że nagłe wciśnięcie gazu do oporu wyłączy "ochronę" silnika na jakiś czas... np. 20-30 sek.

: wt maja 09, 2006 18:08
autor: CzapCzap
thomas24 pisze:Nie wiem jaki silnik jest w Fabii 1.4 16V, ale po przejechaniu 1000 km, (poziom oleju nie był sprawdzany przed trasą) dolać trzeba było około 1,5 litra oleju - czy mogło się stać to samo co w powyższym przykładzie??
A palila sie lampka cisnienia oleju ? Ja do swojego golfa po kupnie dolalem litr oleju i chula jak nowy :pub:

: wt maja 09, 2006 18:46
autor: zbyszegk
CzapCzap pisze:A palila sie lampka cisnienia oleju ? Ja do swojego golfa po kupnie dolalem litr oleju i chula jak nowy :pub:
Zaczął piszcześć komp i zgasło auto ...

: śr maja 10, 2006 00:07
autor: evolution
nic nie pisczalo w tym i auto nie zgaslo po prostu zaczelo nierowno chodzic na wolnych obrotach i lekko podwyzszonych, co ciekawe na takim tloku objechalem VR6 :D:D mozna rzec zdrowego

[ Dodano: Sro Maj 10, 2006 23:35 ]
Auto jezdzi od 22 wczoraj w sumie, szybka naprawa byla i skuteczna... 15.5 bar na wszystkich cylindrach w niedziele na skarbimierzu sie pojawia:D:D nie ma to jak dotarcie:D