Strona 1 z 1

obudowa filtra powietrza

: pn maja 08, 2006 21:37
autor: pushkin77
koledzy ... mam pytanie

co za urządzenie/czujnik znajduje się w obudowie filtra powietrza w AAM???
o ile pamietam dochodza do niego jakies kabelki i wezyki ....

dzięki za wszelkie odpowiedzi

: pn maja 08, 2006 21:47
autor: zbyszegk
jest to zapewne przepływomierz...

: pn maja 08, 2006 21:52
autor: pushkin77
zapewne w AAM nie ma przepływomierza

: pn maja 08, 2006 21:56
autor: Atomic10
Dopinam sie do pytania co to moze byc. Yez mi do obudowy filtra dochadza jakies kabelki ?? Ma ktos jakis pomysł

: pn maja 08, 2006 21:56
autor: Paweł Marek
jest za to termostat, czyli klapka zmieniająca dopływ powietrza z ciepłego od kolektora wydechowego na zimne (2 wężyki). W zależności od temperatury silnika. A obok bliżej błotnika zawór recurkulacji oparów paliwa( kable i wężyki.)

: pn maja 08, 2006 21:57
autor: Atomic10
Musze to dokładnie looknąc ......

: pn maja 08, 2006 22:11
autor: pushkin77
Paweł Marek, to chyba bedzie punkt dla Ciebie

A pytam o to ponieważ dostałem filt stożkowy i chciałem na próbę założyc i nie wiem co za co odpowiada to coś....

: pn maja 08, 2006 22:26
autor: Paweł Marek
Ciężko ci będzie ten termostat zachować jeśli chcesz stożek zakładać bezpośrednio na rurę dolotową. Ale luknij na konstrukcję od 1,4. On ma termostat poza obudową filtra. Jakoś by to sie chyba połączyło gdybyś taki zdobył. Tylko pewnie cieńsze sa rury i straciłbyś to co zyskasz na stożku. Można się obyć bez tego termostatu, ale zimą wolniej się bedzie silniczek rozgrzewał.

: wt maja 09, 2006 14:23
autor: pushkin77
z tym stożkiem to jak już mówiłem narazie na próbe więc wnioskuję że w lecie ten termostat nie jest tak bardzo potrzebny... ??

[ Dodano: Wto Maj 09, 2006 17:17 ]
no i założyłem ten stożek.... całkiem miło gra powyżej 3000 obrotów... a co do tego termostatu to i tak jak zauważyłem na zimnym i rozgrzanym silniku puszcza pół na pół ciepłego i zimnego.... a to chyba nie tak winno działać.... a na zimę włoże filtr spowrotem...

[ Dodano: Wto Maj 09, 2006 17:20 ]
Paweł Marek pisze:jest za to termostat, czyli klapka zmieniająca dopływ powietrza z ciepłego od kolektora wydechowego na zimne (2 wężyki)
a wracając do tego termostatu jeszcze to jest to zwykła klapka sterowana jakoś ciśnieniowo ..... tak to widzę...

: wt maja 09, 2006 17:47
autor: Paweł Marek
Pokaż jakieś fotki modyfikacji jeśli mozesz skoro jsteś zadowolony.

: wt maja 09, 2006 18:16
autor: pushkin77
nie posiadam cyfrówki i póki co narazie to prowizorka... chce jeszcze jakąs osłone od silnika z blachy dorobic i dolot zimnego powietrza.... wtedy będę się chwalić

: wt maja 09, 2006 18:31
autor: czyś
Paweł Marek pisze:jest za to termostat, czyli klapka zmieniająca dopływ powietrza z ciepłego od kolektora wydechowego na zimne (2 wężyki). W zależności od temperatury silnika. A obok bliżej błotnika zawór recurkulacji oparów paliwa( kable i wężyki.)

Pomarańczowe coś co widać od środka pokrywy wtrysku? Z 2 wężykami wychodzącymi od strony ściany grodziowej? Z czego jeden do podstawy wtrysku,, a drugi do filtra powietrza? Jest to regulator temperatury zasysanego powietrza, sterujący siłownikiem podciśnieniowym w filtrze powietrza, a ten z kolei uchyla klapkę otwierającą w niższych temperaturach zasysanie przez silnik ciepłego powietrza ogrzanego nad kolektorem wydechowym.