Kontrolka oleju w VW Vento.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jatza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 08, 2006 19:35
Lokalizacja: Białogard

Kontrolka oleju w VW Vento.

Post autor: Jatza » pn maja 08, 2006 20:14

Mam problem z kontrolką oleju, podczas jazdy zaczyna ona mrugać i towarzyszy temu dźwięk akustyczny. Stan oleju jest zachowany, ciśnienie było sprawdzane na zimnym jak i na rozgrzanym silniku jest O.K. Początkowo sądziłem, że jest to wina niesprawnych czujników więc wymieniłem je niestety bez rezultatu. Silnik ma pojemność 1800cm 2 lata temu zainstalowana została instalacja gazowa, jeżdże na oleju półsyntetycznym Castrol GTX Magnatec 10W40 przebieg 227.000km. Olej wraz z filtrem wymieniany był w sierpniu zeszłego roku od tego czasu przejechałem 8.000km. Kontrolka zaczyna sygnalizować po przejechaniu około 20km i sygnalizuje tylko w zakresie obrotów silnika pomiędzy 2.200 a 2.800 obr/min. przestaje sygnalizować po wciśnięciu pedału sprzęgła i jeśli obroty silnika są powyżej 2.800 lub poniżej 2.200. Z góry dzikuje za wskazówki.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn maja 08, 2006 20:31

Jatza pisze:Mam problem z kontrolką oleju, podczas jazdy zaczyna ona mrugać i towarzyszy temu dźwięk akustyczny. Stan oleju jest zachowany, ciśnienie było sprawdzane na zimnym jak i na rozgrzanym silniku jest O.K. Początkowo sądziłem, że jest to wina niesprawnych czujników więc wymieniłem je niestety bez rezultatu.
Cuda jakieś czy co.... To ciśnienie oleju to jakie miałeś przy pomiarze? A czujniki mierzyłeś pomimo, że wymienione?
Jezeli faktycznie przy silniku wszystko ok to trzeba szukać dalej poza silnikiem, ale aż wierzyć mi się w to nie chce - węc napisz mi te zmierzone parametry.
Druga sprawa to wpisz tu http://forum.vwgolf.pl/search.php słowa kontrolka oleju - bo temat był mocno rozpisany.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 08, 2006 20:34

Najprawdopodobniej przyczyną jest rzadki olej. 8kkm to nie jest bardzo duży przebieg, a jazda zimą powoduje rozrzedzenie oleju na skutek niedogrzania silnika. Zmień olej, filtr (nie FILTRON'a) i powinno być dobrze. Jako, że przebieg podajesz dość spory (nie wiadomo czy prawdziwy) zasadne może być zmienić na minerał.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn maja 08, 2006 20:48

bodzio_j pisze:Najprawdopodobniej przyczyną jest rzadki olej
Tylko widzisz, Jatza pisze że ma dobre ciśnienie oleju co mnie bardzo zastanawia, bo właśnie przy rzadkim oleju powinno wyjśc złe - dlatego napisałem aby podał wartości ciśnienia.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 08, 2006 20:53

Adamtd, tak napisał, to prawda, ale coś nie bardzo w to wierzę. Sądzę, że to coś w silniku niewiele przypomina olej, i ma konsystencję wody. Pomiar mógł być robiony na zimnym silniku - olej nieco gęstszy i pomiar mógł wypaść dobrze. Ale po 20 km silnik się nagrzewa i......amba fatima, ciśnienia ni ma :).



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn maja 08, 2006 21:05

bodzio_j pisze:ale coś nie bardzo w to wierzę
No ja też jakoś w to nie wierze bo to by oznaczało że w silniku jest wszystko OK, a więc czemu wyje?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn maja 08, 2006 21:09

Oprócz tego, że pomiar był na zimno nic innego nie przychodzi mi do głowy. Za gorący silnik mechanik pewnie się nie wziął co by się nie poparzyć, a jak założył manometr to pewnie po kilkunastu sekundach stwierdził, że jest ok, no i już. A przy temp. ok90st, to już inna bajka.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn maja 08, 2006 22:03

Ja takze stawiam na olej a juz bardziej na filtr oleju. Pozatym jesli czujniki sa dobre a podobno tak jest to trzba spróbowac wymienic olej i filtr oleju.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » pn maja 08, 2006 22:07

a nie jest tak że sama kontrolka migająca to ciśnienie oleju, a kontrolka z budzikiem to temperatura oleju ? czy tylko w mkI tak jest albo przy autach z MFA ?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt maja 09, 2006 04:50

Łuki pisze:a nie jest tak że sama kontrolka migająca to ciśnienie oleju, a kontrolka z budzikiem to temperatura oleju ? czy tylko w mkI tak jest albo przy autach z MFA ?
nie wiem jak w Vento, ale w mk2 spadek ciśnienia sygnalizowany jest zarówno kontrolką jak i brzęczykiem.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » wt maja 09, 2006 08:28

Ten silnik ma 2 czujniki, czujnik od 1.8bara "aktywuje się" przy obrotach powyżej (o ile pamiętam) 2000 obrotów z sygnalizatorem akustycznym. Jak mechanik sprawdzał to ciśnienie? Na pewno przy rozgrzanym do 90st. silniku? Bo wtedy olej jest rzadszy a ciśnienie mniejsze. Ile mu wyszło przy 2000obr/min? Powinno być ponad 2 bary ale... dobrze ponad 2 bary, bo to już jest wartość naprawdę minimalna, masz margines 0,2 bara do zadziałania alarmu. Ten margines łatwo zgubić gdy pompa ma gorsze branie oleju w jeździe pod górkę lub w zakręcie (ten silnik nie ma grodzi olejowych) Sam miałem tego typu przejścia z mechanikami co twierdzili że "ciśnienie spoko jest" a jakoś jednak piszczało. U mnie powodem byłe delikatnie wgnieciona miska silnika którą sam wyklepałem i ma święty spokój a i ciśnienie poszło w górę.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt maja 09, 2006 13:05

No i znowu pojawia sie temat machaników i ich pracy czy jeszcze komus mozna wierzyc !!

Pozdrawiam ludzi spod znaku zrób to sam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt maja 09, 2006 15:38

Zmien filtr oleju na porządny np. Knecht - w wielu przypadkach pomaga


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Jatza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 08, 2006 19:35
Lokalizacja: Białogard

Post autor: Jatza » wt maja 09, 2006 19:40

Dzięki za wasze posty, troche sie dowiedziałem jesli chodzi o to co może być przyczyną tej "dolegliwości". Jak jednak sami widzicie jest wiele opcji które mogą być prawdziwą przyczyną. Robic to wszystko po kolei to troche duże koszta, najgorzej jak tą właściwą opcje trafie na sam koniec po wymienieniu wszystkiego co tylko możliwe i przy tym opróżnieniu swojego portfela. Wymieniłem już czujniki oleju narażając się tylko w ten sposób na zbyteczne koszta. Zwracam się więc z proźbą do osób które miały już kiedyś taki problem i uporały się z nim. Z góry dziękuje za wskazówki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 303 gości