Strona 1 z 2

wywala wode ze zbiorniczka

: ndz maja 07, 2006 19:08
autor: pepu12
witam miałem kiedys pekniety czyjnik temperatury i stanu płynu chłodzacego i to własnie przez niego po nagrzaniu silnika wywaliło mi pół zawartosci płynu czy jedyna przyczyna to ten pekniety czujnik który wystrzelił mi w maske od srodka czy cos jeszcze pozdrawiam z góry dziekuje!!!!!!!!!!!!!

: ndz maja 07, 2006 19:18
autor: krzysiek77
tak to tylko ta przyczyna,zapal sobie silnik i zdejmij korek zbiorniczka,a w miarę nagrzewania silnika poźiom płynu będzie się podnosił aż zacznie się wylewać miejscem po korku

: ndz maja 07, 2006 19:19
autor: gitfunfel
Jeśli czujnik był pęknięty to pewnie jego wina. Przy gorącej wodzie wytwarza się spore ciśnienie więc wszystko musi tam być szczelne.

: ndz maja 07, 2006 19:24
autor: KamilW
Witam. Mysle ze to nie byl problem czujnika. Im woda cieplejsza tym wyzsze cisnienie w ukladzie. Max wartosc tego cisnienia ogranicza korek ktory jest wyposazony w zawor ktory po przekroczeniu maksymalnej wartosci cisnienia upuszcza jego nadmiar nie dopuszczajac do rozerwania rur, wywalanie czujnikow itp... Wiec wina moze lezec po stronie korka lub przegrzewajacego sie silnika. Proponuje zmierzyc temp plynu i zmienic korek ktory moze byc uszkodzony.

woda

: ndz maja 07, 2006 20:50
autor: pepu12
dziekuje za porady jutro wybiore sie na zakupy i wymienie korek i czujnik poziomu płynu i zobaczymy co sie bedzie działo pozdrawiam

: ndz maja 07, 2006 20:56
autor: speeds
korek korkiem-nie upuszcza nadmiaru cisnienia ale zeby az takie cisnienie.... to moze byc uszczelka pod głowica.odpal samochod bez korka i powąchaj czy nie czuć spalin. moze tez byc uklad zapowietrzony albo termostat ci walnął.

: ndz maja 07, 2006 21:46
autor: Atomic10
Z korkiem to rózne mogą byc historie. Mi koles korek przedłuchał sprezonym cisnieniem bo był brudny i o dziwo zadziałao wieć nie spisuj go odrazu na straty moze wystarczy go przepłukac ....

Pozdrawiam

: pn maja 08, 2006 02:55
autor: twardy
Kiedyś miałem lagune i też mi wywalało wodę przez korek z winy czujnika. Korek miałem kupić nowy ale wkrętakiem w nim pogrzebałem i wskoczył czyli sie naprawił :bigok: Pozdrawiam

: czw cze 29, 2006 17:21
autor: vwmadison
czyli jak mi ubywa płynu (jak złapie temperature załanczania wiatraka) i "wywali" płyn przez otwór z boku zbiorniczka to znaczy,że korek jest zapchany czy jak?
Dodam,że wietrak się dobrze włąza i pracuje stabilnie

: czw cze 29, 2006 18:40
autor: KamilW
Najprawdopodobniej tak. Mozna go w czyms wygotowac... ale to juz inni musza ci powiedziec w czym bo nie wiem :)

: czw cze 29, 2006 19:58
autor: Darcyn
mialem tak w mk1. powod byl jeden. termostat sie nie otwieral i cisnienie wywalalo plyn. zaden korek nie pomoze jak pojemnik nabije sie calym plynem chlodzacym.
a jesli sie ie myle to czujnik ma za zadanie wlaczanie wentylatora

: czw cze 29, 2006 21:36
autor: kospiotr
vwmadison pisze:czyli jak mi ubywa płynu (jak złapie temperature załanczania wiatraka) i "wywali" płyn przez otwór z boku zbiorniczka to znaczy,że korek jest zapchany czy jak?
Dodam,że wietrak się dobrze włąza i pracuje stabilnie
Przede wszystkim ten wylot zboku zbiorniczka jeżeli nie masz podłączony do chłodnicy, to powinien być szczelnie zatkany - układ chłodzenia jest zamkniętym układem pod ciśnieniem. Korek rozbierz i woda pod ciśnieniem przepłucz- sprawdź, czy zaworki się ruszają.
Miałem ten sam problem jak ten wężyk z boku zbiorniczka wisiał sobie jako "przelew". Poczytałem troche instrukcję i troche na forum, zatkałem go, przeczyściłem korek i jest git

: czw cze 29, 2006 22:25
autor: Jacenty85
a ja miałem identycznie kiedy mi się uszczelka pod głowicą kończyła. Korek można wygotowac w wodzie z octem i do tego zachecam. Wodę bedzie wywalało kiedy uszczelka pusci dlatego, że spaliny będą wypychały ją przez układ i to nie koniecznie kiedy się korek odkreci. Najczęsciej podczas jazdy-przy zwiększonych obrotach. Zobacz czy nie widac gołym okiem że Ci gdzies wywala wode spd głowicy. Albo czy auto nie "syczy". NO ale skoro od razu zauważyłeś problem z czujnikiem to moze być on...

: pt cze 30, 2006 18:15
autor: vwmadison
a jak sie rozkręca korek??
Tam sa takie zaczepy na obwodzie więc trudno je podwazyc a środek sie kręci wokół.
Wczoraj zobaczyłem,że oring bym podwinięty i wyszedł z tej swojej "prowadnicy"
Ale ponawiam pytanie o rozebranie korka. JAK?