Mk2-Wymiana materiałow eksploatacyjnych...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Mk2-Wymiana materiałow eksploatacyjnych...

Post autor: ck » ndz maja 07, 2006 01:46

...chciałem sie dowiedziec jak często wymieniacie materiały w swoich furkach które podaje:
1.płyn chłodniczy
2.filtr paliwa
3.klocki hamulcowe
4.tarcze hamulcowe
5.bębny i szczęki hamulcowe
i jeszcze jedno co mnie dreczy to dość czesto muszę wymieniać uszczelkę pod zaworami tak co 20 000 km,bo zaczyna olej sie wydobywać.Jak to jest w Waszych autach?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz maja 07, 2006 06:49

ad.1 - mniej więcej co 2-3 lata.
ad.2 - nie ma reguł które to określają. Jeśli nalejesz kiepskiego (zanieczyszczonego) paliwa to trzeba wymienić filtr, krótko mówiąc jak jest już zatkany.
ad.3 - podobnie jak pkt2, jeśli są już zużyte, grubość okładziny jest mała - wymiana.( wartość graniczna z podstawą to 7mm)
ad.4 - podobnie jak wyżej. Minimalna grubość tarczy jest ściśle określona przez producenta samochodu, i zależy od rodzaju tarczy - są różne (wentylowane są grubsze)
ad.5 - Wartość graniczna wkładki ciernej - 2,5mm. Co do bębna to jeśli rant jest już dość spory (kłopot przy ściąganiu) należy wymienić. Można regenerować, ale cena bębna nie jest bardzo wysoka, więc nie zawsze jest to opłacalne.
Co do uszczelki. Jeśli jakość jej jest kiepska to może tak być.Dobrej jakości uszczelka,założona fachowo ( można dodatkowo uszczelnić silikonem) powinna wytrzymać dłużej.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz maja 07, 2006 11:56

Witam Ja wymieniłem płyn przy zakupie auta 2 lata temu i za rok go zmienie, filtr paliwa to zalezy... podobnie jak bodzio_j Klocki i tarcze jak się zużyja Co do pokrywy zaworów to czasami poprostu wystarczy ja dokręcić Musi być prawidłowo zamontowana dokrecać w odp kolejności srubki Moja ma już 50 tyś 3 razy ją zdejmowałem i jest O.K A no i olej wymieniam co 10 tys (z filtrem)



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 07, 2006 12:14

ck pisze:1.płyn chłodniczy
w moim przypadku raz na tydzien ale to bylo spowodowane pechem... mam nadzieje ze ostatni wytrzyma regulaminowe 3 lata
ck pisze:2.filtr paliwa
co jakies 50000 km...
ck pisze:3.klocki hamulcowe
wstyd sie przyznac ale z obliczen wychodzi ze raz na jakies 130000km :)
ck pisze:4.tarcze hamulcowe
tego juz nawet nie licze... przez 60000 km zuzyly mi sie jakis 1-2 mm :)
ck pisze:5.bębny i szczęki hamulcowe
ostatnio wymienilem 60000 km temu... ale te chyba mnie przezyja :)
ck pisze:i jeszcze jedno co mnie dreczy to dość czesto muszę wymieniać uszczelkę pod zaworami tak co 20 000 km,bo zaczyna olej sie wydobywać.Jak to jest w Waszych autach?
trzeba porzadnie oczyscic i odtluscic pokrywe i glowice, dokrecac w kilku etapach i na 'krzyz' i wtedy bedziesz mial dlugo spokoj...



fibolek

Post autor: fibolek » ndz maja 07, 2006 12:23

Ale z tą uszczelką pod pokrywą to standard że tyle wytrzymują.Kiedyś ktoś mi mówił że są takie ala igielitowe nasączone jakimś specyfikiem,ale nie spotkałem.Ale najlepiej założyć jakąś pożądną.
A płyn chłodzący wymieniam w zasadzie raz do roku,bo uważam że przy jeździe na LPG chłodzenie musi być najlepsze i najlepszej jakości(choć zakładam że to zabyt często).
Klocki jak widać że powili przestają być to się wymienia.Na tarczy też zobaczysz ile jej jest.
A bębny i szczęki to tak jak wója pisał jak do bani to wymiana.
A filtr paliwa to zależy jaka wacha i jak dużo się jeździ.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości