[MK3] Olej do skrzyni biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK3] Olej do skrzyni biegów

Post autor: djtom » sob maja 06, 2006 09:25

Mam kilka pytań:

1. Chcę sobie zmienic olej w skrzyni - 3.1L 75W-90 Mam kupować mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny? Oczywiscnie nie mam pojęcia jaki olej jest w środku. Chcę to zrobić bo biegi (szczególnie 1 i 2) ciężko wchodzą, jednoczesnie chce nasmarowac mechanizm dźwigi od strony kabini i silnika, mam nadzieje ze pomoże.

2. Czy to normalne ze 1 litr tego oleju (np Castrol, Valvoline) kosztuje 50 pln :| Wiem ze nie warto oszczedzac na samochodzie ale nie ma nic tanszego...? :|

3. Mam dokładnie TEN problem. Poda ktoś screena z ETKI gdzie jest ta część? A moze gdzie indziej szukac przyczyny?
pierścień łożyskulący ETKA nr 191711190 B
Błyskawiczne punkty czekają :pub:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » sob maja 06, 2006 11:40

Ja jakbym byl na twoim miejscu to bym wlal syntetyka, to jest najlepsze wyjscie dla zdrowia synchronizatorow. A cena rzeczywiscie jest dosc wysoka, jezeli mam cos polecic to Mobila 75W90. I dobrze zeby olej byl klasy minimum GL-4.

P.S tu mozna sobie looknac http://upromex.com.pl/katalog/menu_mobi ... yzacja.htm



promo211
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr sty 18, 2006 20:41
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: promo211 » sob maja 06, 2006 13:03

Witam
do skrzyni manualnej zalecany jest olej;castrol EP 80W
dobry jest-DYNADRIVE
pozdrawiam Przemek :bajer:


...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob maja 06, 2006 13:46

Mobilube 1 SHC 75W-90
Najwyższej jakości syntetyczny olej przekładniowy
Opis produktu
Mobilube 1 SHC 75W-90 to wysokiej jakości olej przekładniowy, opracowany w oparciu o syntetyczne oleje bazowe i najnowszą technologię dodatków uszlachetniających. Przeznaczony do stosowania w wysoko obciążonych ręcznych skrzyniach biegów i mostach napędowych, które wymagają stosowania olejów przekładniowych sprawdzających się w szerokim zakresie temperatur otoczenia oraz wszędzie tam, gdzie mogą występować przeciążenia lub obciążenia udarowe. Mobilube 1 SHC 75W-90 charakteryzują: wysoka stabilność termiczna, wysoka odporność na utlenianie, odpowiednio dobrany wskaźnik lepkości, oraz wyjątkowo dobre parametry niskotemperaturowe.

Najnowocześniejsza technologia wykorzystana przy produkcji oleju Mobilube 1 SHC 75W-90 umożliwiła osiągnąć odpowiednią charakterystykę lepkościową niezbędną do pracy w szerokim zakresie temperatur, optymalną odporność na degradację termiczną i utlenianie, a także doskonałe własności przeciwzużyciowe. Wykorzystanie unikalnych, syntetycznych olejów bazowych pozwoliło otrzymać trwały film olejowy w warunkach wysokich temperatur pracy i jednocześnie zapewniło skuteczne smarowanie elementów przekładni w skrajnie niskich temperaturach otoczenia. Mobilube 1 SHC 75W-90 spełnia lub przewyższa wymagania klasyfikacji API MT-1/GL-5/GL-4.



no ja tez bede kupował mobila do skrzyni no i oczywiście do silnki oxczywiscie syntetyk - ale zastanawiam sie na Mobil 1 turbodiesel jest chyba z 1,5 PLN drozszy od syntetyka



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob maja 06, 2006 14:01

a co z lataniem dzwigni?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

raf2234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:20
Lokalizacja: Wieruszów

Re: [MK3] Olej do skrzyni biegów

Post autor: raf2234 » sob maja 06, 2006 23:46

djtom pisze:Mam kilka pytań:

1. Chcę sobie zmienic olej w skrzyni - 3.1L 75W-90 Mam kupować mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny? Oczywiscnie nie mam pojęcia jaki olej jest w środku. Chcę to zrobić bo biegi (szczególnie 1 i 2) ciężko wchodzą, jednoczesnie chce nasmarowac mechanizm dźwigi od strony kabini i silnika, :pub:
Mam/miałem podobny problem ze skrzynią i mechanizmem. U mnie dodatkowo ciężko chodzila dźwignia przy zmainie biegów (wydając przy tym pisk ajakby ocierało o gume). Okazało się, ze powyrabiały się tuleje i cięgna w mechaniżmie zmiany biegów. W tuleje wchodzi brud, który powoduje opór. Na opory przy ruchu dzwigni pomaga doraznie "psikniecie" WD40 na mechanizm od strony komory silnika. mechanizm prze jakiś czas chodzi lekutko. Natomiast opory przy wlaczaniu 1i 2 biegu (jak samochód jest w ruchu bo jak stoi to 1 wchodzi lekko) to chyba zużyte synchronizatory. Zmiana oleju nic nie pomogła. Zalałem jakiś niemiecki syntetyczny 75W-90 (35 zeta/litr).
Jakbys chciał zmieniać olej sam, to przygotuj sobie klucz do odkręcania spustu i wlewu. Ja po 2 h walki dospawałem nakrętki 17-ki do łoma i dopiero tym odkeciłem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości