[mk2] Ustawienie wskazówki obrotomierza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk2] Ustawienie wskazówki obrotomierza

Post autor: marceliii » pt maja 05, 2006 00:03

A więc po demontażu zegarów , chciałem sobie poprawnie ustawić wskazówke .
Tak myślałem żeby sprawdzić jej wskazanie z wskazaniem obrotomierza cyfrowego który idzie włączyć za pomoca mfa .
No i tu się pojawił dziwny problem , że gdy jade stałym gazem wskazówka pokazuje powiedzmy 2500 i cyfrowy tez pokazuje 2500 , a gdy nagle wcisne gaz do oporu wskazówk apowoli się pnie do góry a cyfrowy już pokazuje 5000 , za chwile 6000 a po chwili 4800 .
Co jest grane , to jest normalne czy mi siada cewka , bo to z niej chyba bierze wskazanie obrotomierz cyfrowy , jak i analogowy .
:(
No i jak ta wskazówke w końcu ustawić poprawnie ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pt maja 05, 2006 05:10

wskazówka obrotomierza ustawiona poprawnie to wskazówka na "0" czyli od poczatku przy slupku


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 05, 2006 05:40

marceliii pisze:Co jest grane , to jest normalne czy mi siada cewka , bo to z niej chyba bierze wskazanie obrotomierz cyfrowy , jak i analogowy .
Niestety wskazania MFA dość często są takie sobie. Polegaj raczej na analogu. Sporo już było opisanych przypadków błędnych wskazań MFA. Nie spotkałem się co prawda z błędem obrotka, ale wszystko jest możliwe.



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » pt maja 05, 2006 09:55

Mam pytanie:
A jak w MFA ustawić obrotonierz cyfrowy? (Golf2)


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pt maja 05, 2006 12:15

No a co może być tego przyczyną , zaśnieżały styk na cewce , albo mi cewka pada .
Dalej nie wiem jak ustawić ta wskazówke , bo jak ustawie na zro to chyba będzie zaniżał obroty .
Może mi ktoś poda np. przy jakich obrotach na 4 i 5 biegu jakie prędkości sie powinno uzyskiwac ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt maja 05, 2006 12:30

ceasar pisze:Mam pytanie:
A jak w MFA ustawić obrotonierz cyfrowy? (Golf2)
http://www.corrado.com.pl/tips_trick/tips_trick.htm



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » pt maja 05, 2006 13:13

Już znalazłem wielkie dzięki.
U mnie przekłamuje - wskazuje mniej analogowy ok 250obr/min.
Na cyfrowym powyżej 1200 a na analogowym niecały 1000.
Obroty jałowego wg cyfrowego to 860 do 900 a na analogowym miedzy pierwszą a drugą kreską (nie licząc zera).
Chyba zegary wyciągnę i przestawię wskazówkę na jej prawidłowe miejsce.

Jak ja nie lubię tego robić i ta linka od prędkościomierza......
Ostatnio zmieniony pt maja 05, 2006 15:47 przez ceasar, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pt maja 05, 2006 15:28

No własnie ja nie wiem czy się sugerowac tym cyfrowym , i w tym cały problem .
:(
Masz też tak że jak jedziesz na jakimś biegu i dasz gaz do oporu to na cyfrowym pokazuje nagle bardzo dużo ?
Czy tylko ja tak mam ?
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » pt maja 05, 2006 15:44

U mnie jest normalnie oba wskazują to samo (+przekłamanie) ja już dawno przestałm sugerować się wskazaniami MFA spalanie średnie pokazuje mi na poziomie 4l gazu w mieście a pali coś ok. 12l


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pt maja 05, 2006 19:11

Ale próbowałeś tak jechac na 5 biegu 60 km/h i nagle dać gaz do oporu , co pokaże cyfrowy ?
pewnie masz gdzieś przewód z podciśnieniem zwalony .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » pt maja 05, 2006 19:30

Przewód jest dobry ostatnio wsadziłem czujnik podciśnieniowy od licznika na dwa wtyki po nr części różni się tylko jedną ostatnią literka, trochę inne mocowanie ale udało się. Jednak wskazania spalania spadły do takich wartości. Przy nie podłączonym tym czujniku spalanie wskazywało na ok. 28l. Oryginalny był już złamany jak kupiłem samochód. Miesiąc walczyłem zanim doszedłem skąd łapie lewe powietrze.
Ale zegary na jeden wtyk z MFA to towar bardzo deficytowy i trochę drogi żeby dla tego czujnika je kupować (kosz nowego czujnika w serwisie to ok. 400zł)


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pt maja 05, 2006 19:34

No rozumiem , ja szukam samej obudowy , ale zegary mam na jeden wtyk .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » pt maja 05, 2006 19:41

No to może się zrzucimy i kupimy sobie licznik na części, to co nam się nie przyda sprzedamy ... :rotfl:

Oczywiście żartowałem.

Też mam na jeden wtyk może za bardzo zagmatwałem i nie bardzo to wynika z poprzedniej mojej wypowiedzi.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pt maja 05, 2006 19:43

Czyli próbowałeś zrobić tak jak wcześniej napisałem , ale dokładnie tak jak napisałem , bo to ważne .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości