Strona 1 z 2

Stuki Puki Luzy - DRĄŻEK KIEROWNICZY

: czw maja 04, 2006 21:28
autor: oxygen
jak wyżej, mam luzy w swoim golfiaczku :( luzy ha mało powiedziane 30 stopni na lewo i prawo chodzi kierownica no może przesadzam 20 stopni :P na diagnostyce powiedzieli ze to KOŃCÓWKA DRĄŻKA KIEROWNICZYEGO.. zakupiłem od razu dwa do kochanego Golfika 42 zł sztuka nie ma znaczenia czy lewy czy prawy.

A moje pyt. brzmi czy może cos jeszcze powodować te luzy i puki i stuki? oraz na prostej powoduje ze mi zjeżdża na prawo?

Na Auto geometrii powiedzieli ze wymienia mi z ustawieniem 70 zł
Czy ktoś spotkał się już z taka wymiana? i jak lepiej nie ma luzów i jak się jedzie na prostej nie puka nic ?

: czw maja 04, 2006 21:34
autor: Paweł Marek
całe drążki z końcówkami? bo każdy ma dwie. A takie luzy to raczej nie tylko od drążków bo by ci już dawno się rozleciały. Albo przekładnia albo przegub krzyżakowy na kolumnie.

: czw maja 04, 2006 21:39
autor: adam-gda
moze bardziej chodzilo o koncowke drazka kierowniczego??? po ymianie i ustawieniu geometri(ktora trzeba obowiazkowo przynajmniej sprawdzic sprawdzic po wymianie czegos takiego) jesli nic wiecej nie bedzie to niema prawa nic pukac ani sciagac w prawo oczywiscie radze sprawdzic tez czy jest takie samo cisnienie w obu kolach.

: czw maja 04, 2006 21:41
autor: oxygen
wlasnie chodzi o koncowke drazka... cisnienie takie samo ost sprawdzalem ewentualnie jeszcze wywaze wszystkie 4 kolka bo zapasowka dojazdowa :D

: czw maja 04, 2006 21:45
autor: adam-gda
wywazwenie nie powinnomiec wplywu na sciaganie akle luzy na koncowce drazka kierowniczego maja i to suzy wplyw. po wymianie koncowek niech zrobia zbierznosc i bedzie wszystko ok . po wyjechaniu z zakladu na prostej pusc kierownice jesli nie sciaga to jest wszystko ok. A jesli koncowki sa juz wylatane to geometria sie zmienia sama i moze zaczac dzec oponki z jednej stronki

: czw maja 04, 2006 21:48
autor: oxygen
jutro po naturce z angola jadę robić to cos :) w sumie nie ja ale warsztat ehh kolejne złotówencje do wydanie ale dla Golfiacza wszystko :) dzięki wielkie za rady :)

: czw maja 04, 2006 21:49
autor: rav0910
sprawdz czy nie ubywa ci oleju do wspomagania. Ja miałem podobnie, stuki, sciagało na jedna strone, pojechałem do warsztatu stwierzili ze to drązki, zaczeli wymieniac i sie okazało, że zimeringi w przekładni sa walnięte i płyn usieka. Dałem do regeneracji przekładnie iteraz jest ok.

Dokładny opis co i jak masz tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47017

: czw maja 04, 2006 21:51
autor: oxygen
hehe :P nie mam wspomagania moja wersja jest uboga :) jedynie ma zagłowki ;) zart

: czw maja 04, 2006 21:53
autor: adam-gda
Wiec chyba mechanicy nie rozwiazali problemu do konca bo im sie nie chcialo. MOzna to rozpoznacz czy jest to luz na przekladni cy na samych koncowkach lecz trzeba podniesc przynajmniej przednia os samochodu i wprawny mechanik a najlepiej dwoch na raz sprawdza to dokladnie

: czw maja 04, 2006 22:13
autor: oxygen
pojechalem na diagnostyke nie byle jaka od razu mowie, pogadalem z szefem za darmo sprawdzil ;) wjechal na rampe podniosl do gory pozniej zerknal latereczka wlaczyl hydrauliczne "wyboje" i inne duperele podumal chwile i stwierdzil do wymiany koncowki drazkow

: czw maja 04, 2006 22:27
autor: Duber
jak masz wybite koncowki drazkow to raczej nie bedziesz mial luzu na boki tylko po dziurach bedzie stukac.wez idz pod auto chwyc za jak by ci to nazwac...prety wychodzace z przekladni kierowniczej i niech ktos ci kierownica rusza na boki i bedziesz widzial czy masz luz na przekladni.jak na boki to tylko tam.a z tego co pamietam to jedna koncowka jest wymieniana normalnie a druga z tym calym pretem bo to jedna calosc a stuki puki jescze od sworzni moga byc.(a z tego co sie domyslam to chyba pomyliles koncowki z sworzniami bo koncowek nie zamienisz miejscami)

: czw maja 04, 2006 23:02
autor: adam-gda
Dokladnie koncowka jest lewa i prawa a co do sciagania to bedzie zlyy kat pochylenia sfoznia zwrotnicy bo przy zlej zbierznosci bedzie darlo opony a przy kacie bedzie sciagac . A stuki sa przewaznie od sfozni niestety na polskich drogach nie trudno o szybkie zuzycoe tego elemetu am mam do wymiany lewy a w zeszlym roku wymienialem prawy

: czw maja 04, 2006 23:10
autor: matix250
adam-gda, mam pytanie przy wjechaniu w dziury kierownica mi podsakakuje co mam z tym zrobic i jaka jest przyczyna podobno mam luz na maglownicy czy to od tego?

[ Dodano: 04 Maj 2006 23:12 ]
adam-gda, a przy hamowaniu sciaga

: pt maja 05, 2006 18:41
autor: oxygen