Strona 1 z 1

Zerwany pasek rozrzadu w ABS

: czw maja 04, 2006 17:05
autor: gtx
Male pytanko czy te silniki sa kolizyjne tzn. czy tloki spotkaja sie z zaworami jak peknie pasek??

: czw maja 04, 2006 17:44
autor: Paweł Marek
Pytanie proste i już tysiąc razy zadawane na forum. Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki też. Ja już szukałem w różnych miejscach odpowiedzi na to pytanie i nic konkretnego tzn. absolutnie wiarygodnego źródła nie znalazłem. Wolę więc nie przekonywać się i zmieniam pasek jak należy.

: czw maja 04, 2006 17:57
autor: gtx
Paweł Marek pisze:Pytanie proste i już tysiąc razy zadawane na forum. Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki też. Ja już szukałem w różnych miejscach odpowiedzi na to pytanie i nic konkretnego tzn. absolutnie wiarygodnego źródła nie znalazłem. Wolę więc nie przekonywać się i zmieniam pasek jak należy.
Pasek byl zmieniany pol roku temu.Po zalozeniu nowego paska silnik ciezko odpala,slabo sie wkreca i zaczol klepac.To na to wychodzi ze jest kolizyjny :grrr:

: czw maja 04, 2006 18:22
autor: Paweł Marek
to tylko oznacza że nie ma kolizji przy błędze o tą ilość zębów jak jest u ciebie. Chcesz spróbować większego przestawienia? Nie namawiam :)

: czw maja 04, 2006 18:23
autor: greg
Paweł Marek pisze:Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki t
więc tak - wg książki naprawsilnik 1,4ABD nie jest kolizyjny 1,4AEX i 1,6 są kolizyjne, silnik 1,8 i 2,0 wg instrukcji ustawiania wałka rozrządu i paska - wynika że nie jest kolizyjny bo można kręcić nawet jak się pomylisz z ustawieniem...silnik 1,9D,TD,TDI jest kolizyjny

: czw maja 04, 2006 18:28
autor: gtx
Paweł Marek pisze:to tylko oznacza że nie ma kolizji przy błędze o tą ilość zębów jak jest u ciebie. Chcesz spróbować większego przestawienia? Nie namawiam :)
Rozrzad jest ustawiony na znakach.To co jest nie tak wtedy??

: czw maja 04, 2006 18:35
autor: Paweł Marek
greg pisze: wg książki napraw
Wreszcie coś konkretnego. Dzięki.
gtx pisze:Rozrzad jest ustawiony na znakach.To co jest nie tak wtedy?
sam napisałeś że coś jest nie tak o zmianie paska. Więc skoro jest ok na znakach to pewnie ustawienie zapłonu

: czw wrz 20, 2007 01:38
autor: Robert 2010
Kłuciłbym sie co do tego że 1.6 sa kolizyjne bo mi sie zerwał (przy prędkości 140km/h :chytry: )i nic sie nie stało a po tej akcji przejechał dwa paski a i podobno dalej jeżdzi (sprzedałem go jak miał ponad 320000km :bigok: )
He golf II to auto nie do zajeb.........ia :helm:
A kto nie wieży niech se kupi ticko z dewało :green_fuck:

: czw wrz 20, 2007 02:05
autor: kley
A ja potwierdze, ze 1.8 ABS jest bezkolizyjny, bo sam miałem okazje na świeżo kupionym silniku ze zdjetymi paskami ustawiać wałek rozrządu tak, aby maksymalnie byly wysuniete rozne zawory i krecilem delikatnie walem, nie blokowalo, wiec wynika z tego, ze przez pekniety pasek rozrządu ABSa nie zajedziemy :) No chyba, ze przy dużych obrotach jakieś cuda się dzieją :P

: czw wrz 20, 2007 08:49
autor: Szosownik
kley pisze:A ja potwierdze, ze 1.8 ABS jest bezkolizyjny, bo sam miałem okazje na świeżo kupionym silniku ze zdjetymi paskami ustawiać wałek rozrządu tak, aby maksymalnie byly wysuniete rozne zawory i krecilem delikatnie walem, nie blokowalo, wiec wynika z tego, ze przez pekniety pasek rozrządu ABSa nie zajedziemy :) No chyba, ze przy dużych obrotach jakieś cuda się dzieją :P
temat o bezkolizyjności był już poruszany nie raz
sam miałem ABS-a i na forum dowiedziałem się że jest kolizyjny
może swoim wyczynem faktycznie coś udowodniłeś :hmm: