Zerwany pasek rozrzadu w ABS
: czw maja 04, 2006 17:05
Male pytanko czy te silniki sa kolizyjne tzn. czy tloki spotkaja sie z zaworami jak peknie pasek??
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Pasek byl zmieniany pol roku temu.Po zalozeniu nowego paska silnik ciezko odpala,slabo sie wkreca i zaczol klepac.To na to wychodzi ze jest kolizyjnyPaweł Marek pisze:Pytanie proste i już tysiąc razy zadawane na forum. Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki też. Ja już szukałem w różnych miejscach odpowiedzi na to pytanie i nic konkretnego tzn. absolutnie wiarygodnego źródła nie znalazłem. Wolę więc nie przekonywać się i zmieniam pasek jak należy.
więc tak - wg książki naprawsilnik 1,4ABD nie jest kolizyjny 1,4AEX i 1,6 są kolizyjne, silnik 1,8 i 2,0 wg instrukcji ustawiania wałka rozrządu i paska - wynika że nie jest kolizyjny bo można kręcić nawet jak się pomylisz z ustawieniem...silnik 1,9D,TD,TDI jest kolizyjnyPaweł Marek pisze:Wiekszość odpowiadających twierdzi że z benzynowców tylko 16-ki są kolizyjne, ale niektórzy twierdzą że 8-ki t
Rozrzad jest ustawiony na znakach.To co jest nie tak wtedy??Paweł Marek pisze:to tylko oznacza że nie ma kolizji przy błędze o tą ilość zębów jak jest u ciebie. Chcesz spróbować większego przestawienia? Nie namawiam
Wreszcie coś konkretnego. Dzięki.greg pisze: wg książki napraw
sam napisałeś że coś jest nie tak o zmianie paska. Więc skoro jest ok na znakach to pewnie ustawienie zapłonugtx pisze:Rozrzad jest ustawiony na znakach.To co jest nie tak wtedy?
temat o bezkolizyjności był już poruszany nie razkley pisze:A ja potwierdze, ze 1.8 ABS jest bezkolizyjny, bo sam miałem okazje na świeżo kupionym silniku ze zdjetymi paskami ustawiać wałek rozrządu tak, aby maksymalnie byly wysuniete rozne zawory i krecilem delikatnie walem, nie blokowalo, wiec wynika z tego, ze przez pekniety pasek rozrządu ABSa nie zajedziemy No chyba, ze przy dużych obrotach jakieś cuda się dzieją