PROBLEM Z AKUMULATOREM :/
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
PROBLEM Z AKUMULATOREM :/
mój akumulator w tych mrozach w zimie 2 razy mnie zawiódł, gdy zostawiłem w majowy weekend na 5 dni samochód (dość ciepło na dworze) to po tych 5 dniach tez nie chciał odpalic.
jak kupiłem to autko to miał nowy akumulator (teraz ma 9 m-cy), tylko problem w tym ze do tego auta (mk3 1.4 ABD) podane jest w ksiazce aku 36 Ah a ja mam 60 Ah !!!! i teraz pytanie czy to moze byc wina tego ze moj alternator nie jest w stanie tego odpowiednio naładować, czy co jest grane?
jak kupiłem to autko to miał nowy akumulator (teraz ma 9 m-cy), tylko problem w tym ze do tego auta (mk3 1.4 ABD) podane jest w ksiazce aku 36 Ah a ja mam 60 Ah !!!! i teraz pytanie czy to moze byc wina tego ze moj alternator nie jest w stanie tego odpowiednio naładować, czy co jest grane?
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: PROBLEM Z AKUMULATOREM :/
Alternator nie doladowuje.. Albo zmien aku albo wstaw alternator z diesla.. moze by winny aku, skoro ma 9 miechow to gwarancja obowiazuje i reklamuj.. najlepiej podmien aku jesli masz mozliwosc i sprawdzaj.bartas_pn pisze:jak kupiłem to autko to miał nowy akumulator (teraz ma 9 m-cy), tylko problem w tym ze do tego auta (mk3 1.4 ABD) podane jest w ksiazce aku 36 Ah a ja mam 60 Ah !!!! i teraz pytanie czy to moze byc wina tego ze moj alternator nie jest w stanie tego odpowiednio naładować, czy co jest grane?
Pozdro
Gitner
Ostatnio zmieniony czw maja 04, 2006 10:29 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Dlaczego niby nie? Kumpel mial podobny przypadek w Passku B2 1.6B. Zmienil alternator na dieslowska 90 i po klopocie.To_mas pisze:Nie to nie moze byc tak ze alternator nie jest w stanie tego naładować))
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Jak dobrze miec 90
Dobrze byloby sprawdzic napiecie ladowania a takze jakbys mial mozliwoas prad ladowania. Na poczatek proponuje zrobic kilka prozaicznych rzeczy ktore powinny pomoc w dobrym ladowaniu tzn:
- oczyscic wszystkie polaczenia przewodow ze zlaczami na alternatorze, rozruszniku, przewodzie masowym i klemach. To powinno poprawic nieco ladowanie. Nalezy wszystkie polaczenia zabezpieczyc wazelina techniczna.
A co do ladowania to na jak dlugich trasach jezdzisz? Bo fakt jest taki ze nieco przegiales z akumulatorem
Napisz jaki masz alternator tzn ile ma amper.

- oczyscic wszystkie polaczenia przewodow ze zlaczami na alternatorze, rozruszniku, przewodzie masowym i klemach. To powinno poprawic nieco ladowanie. Nalezy wszystkie polaczenia zabezpieczyc wazelina techniczna.
A co do ladowania to na jak dlugich trasach jezdzisz? Bo fakt jest taki ze nieco przegiales z akumulatorem

-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Na tabliczce znamionowej alternatora..bartas_pn pisze:gdzie moge odczytac to natezenie alternatora?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
EDEK mówi, że najmniejszy alternator w mk3 to 60A. Nie chce mi się wierzyć aby nie poradził sobie z naładowaniem Twojego aku. Chyba, że te 30km to 2km jazdy, postuj, i tak w kółko.Sprawdź czy nie masz gdzieś upływu prądu.Akumulatory 36Ah były montowane fabrycznie w 126, i większość zmieniała na 45Ah. Alternator radził sobie bez problemu, a na pewno nie miał 60A.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
A moze to wada akumlatora faktycznie zadzwon do tej osoby co masz auto od niej czy ma gwarancje an aku !!!! bo chyba powinna mieć rok to byś sobie wymienił
) a moze dał ci gwarancje Jak nie znajdziesz rozwiązania to tak soroboj zrobić
[ Dodano: Czw Maj 04, 2006 23:16 ]
Albo tez zamien sie z kims akumlatorem masz taka mozliwość ??? wtedy zobaczysz czego to wina


[ Dodano: Czw Maj 04, 2006 23:16 ]
Albo tez zamien sie z kims akumlatorem masz taka mozliwość ??? wtedy zobaczysz czego to wina

gwarancje mam ja sam, tyle ze aby go wymienic musialbym jechac ponad 150 km w jedna strone bo tam go kupilem(i stamtad pochodzi tez aku) :/
a jeszcze mam pytanko czy mozliwe jest ze moze jakas lampka albo jakis inny opornik bierze mi prad podczas nie jezdzenia? ta w bagazniku na pewno gasnie, w schowku pali sie tylko podczas jazdy.. jest jeszcze moze cos?
a jeszcze mam pytanko czy mozliwe jest ze moze jakas lampka albo jakis inny opornik bierze mi prad podczas nie jezdzenia? ta w bagazniku na pewno gasnie, w schowku pali sie tylko podczas jazdy.. jest jeszcze moze cos?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
alarm może brać jak masz. Przez 5 dni w zimie na mrozach moze załatwić aku, ale teraz? mało prawdopodobnebartas_pn pisze:a jeszcze mam pytanko czy mozliwe jest ze moze jakas lampka albo jakis inny opornik bierze mi prad podczas nie jezdzenia
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jeśli nie świeci Ci kontrolka braku ładowania to prawdopodobnie ładowanie jest w normie. Gdybyś chciał sprawdzić ładowanie to napięcie mierzone na kołkach! akumulatora w czasie pracy silnika powinno wynosić (o ile dobrze pamiętam) 13,8 do 14,4V. Niższe napięcie powoduje że aku może być niedoładowywany, wyższe powoduje szybkie suszenie baterii a jedno i drugie wymaga interwencji - czyszczenia styków lub naprawy regulatora napięcia. Jeśli napiątko jest w tych granicach i pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika przejeżdzasz co najmniej 3-4 km to akumulator powinien być prawidłowo ładowany. Wtedy trzeba sprawdzić pobór prądu podczas postoju samochodu (przy wyłączonym zapłonie). Przy akumulatorku 60Ah nawet jeśli masz pobór ok. 2A (a powinien być znacznie mniejszy) to po 16h zużywasz dopiero 32Ah i samochód ma odpalić bez żadnego ale. Pod warunkiem że masz wszystko sprawne. Ale przy poborze prądu 0,5A (prądożerny alarm) i postoju 5 dni zużywasz dokładnie 60Ah. Ja stawiam na duży pobór prądu z akumulatora - po co ktoś przed sprzedażą autka kupowałby przewymiarowany (czytaj) droższy akumulator? U mnie przy motorku 1,8 jest aku 40 parę Ah - i po trzech dniach postoju w temperaturach ok. 0C i powyżej palił bez problemu. Aha akumulator i ładowanie powinni Ci sprawdzić w każdym dobrym sklepie z tym towarem zdarza się że nawet bez opłat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości