czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila??
witam moje pytanie brzmi czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila?? chodzi mi oczywicie o uklad kerowniczy bez wspomagania, bo slyszalem ze mozna cos wymienic na jakis inny typ i ze wtedy kierownica lzej sie kreci i ze to jest koszt 70-90zl, czy jest to mozliwe ??
siła z jaką trzeba kręcić kierownicą zależy od : sprawności układu kierowniczego (zapieczone elementy) średnicy samej kiery (jak założysz jakąś mniejszą to będzie ciężej chodziła) i od szerokości opon (szerokie - ciężej).Nie spotkałem się ( co nie znaczy,że czegoś takiego nie ma) z taką modyfikacją o jakiej napisałeś. Gdyby to było tak proste nie montowano by wspomagania, które jest dość drogie.czarny22 pisze:witam moje pytanie brzmi czy da sie jakoś sprawić zeby kierownica lżej sie krecila?? chodzi mi oczywicie o uklad kerowniczy bez wspomagania, bo slyszalem ze mozna cos wymienic na jakis inny typ i ze wtedy kierownica lzej sie kreci i ze to jest koszt 70-90zl, czy jest to mozliwe ??
zgadzam sie z tym, dotego dochodzą jeszcze - jeżeli są suche przeguby i łożyska amortyzatora i drążki kierownicze, generalnie wszystko co się obraca podczas kręcenia kierownicą jest pozacierane to będzie ciężej chodziło, jeszcze sama maglownica ma tu duże znaczenie np: czy nie jest zabardzo skręcona zębatka do listwy (nie ma żednego luzu roboczego)bodzio_j pisze:siła z jaką trzeba kręcić kierownicą zależy od : sprawności układu kierowniczego (zapieczone elementy) średnicy samej kiery (jak założysz jakąś mniejszą to będzie ciężej chodziła) i od szerokości opon (szerokie - ciężej).Nie spotkałem się ( co nie znaczy,że czegoś takiego nie ma) z taką modyfikacją o jakiej napisałeś. Gdyby to było tak proste nie montowano by wspomagania, które jest dość drogie.
...
a jak to sprwdzic ?? bo wlasnie mnie sie wydaje ze wczytalem ze jakas zebatke trzeba zmienic na taka zadsza czyli zeby bylo wiecej tych szpikulcow czy jakos tak i w tedy kierownica lzej sie obraca hmm :/ a gdzie znajduja sie lozyska amortyzatora ?? a drażki kierownicze chodzi o te koncowki ?? czy o caly drązek, te drazki jakos sie samemu smaruje czy jak ?? _ zabardzo sie nie znam na tych sprawch dlatego pytam wiem gdzie co jest w smaochodzie ale sam jakies swiekszych przerobek nie robilemmisiek10111 pisze:czy nie jest zabardzo skręcona zębatka do listwy (nie ma żednego luzu roboczego)
jak otworzusz maskę to widac pod plastykowymi czapkami górne mocowania kolumn. Wśrodku sa łozyska, całośc musi tam lekko się kręcic.a gdzie znajduja sie lozyska amortyzatora
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
dokładnie to chodziło mi o końcówki drążków kier. są wymienialne, łozyska amortyztorów znajdują się w górnym mocowaniu amortyzatora (jak otw. maskę to po lewej i prawej wystają mocowania - wymienialne w całości - bez amortyzatora), co to zębatki to się na niej reguluje luz (foto), regulację przeprowadza się z kanału i z tamtąd ją zobaczysz
...
a przez ta regulacje sroba tego luzu to bedzie kierownica lzej sie krecila? czy tylko chodzi o to zeby wlasnie nei bylo luzu na kierownicy i nic to nie daje jesli chodzi o lekkos krecenia. a koncowki drazka kieroniczego jakos sie smaruje czy cos?? zeby sie lepiej krecilo ??misiek10111 pisze:dokładnie to chodziło mi o końcówki drążków kier. są wymienialne, łozyska amortyztorów znajdują się w górnym mocowaniu amortyzatora (jak otw. maskę to po lewej i prawej wystają mocowania - wymienialne w całości - bez amortyzatora), co to zębatki to się na niej reguluje luz (foto), regulację przeprowadza się z kanału i z tamtąd ją zobaczysz
trzeba wiedzieć ile dokręcić lub odkręcić (to zależy od stopnia zużycia przekładni) - Tobie bym zalecał skontrolowanie tego na warsztacie - ze względu na Twoją dość małą wiedzę (sam przyznałeś że zabardzo się nie znasz na tych sprawach - mam nadzieję że bez obrazy ), jezeli przekładnia będzie wporządku (nie zabardzo zużyta) to koszt takiej regulacji nie powinien być dużyczarny22 pisze:samemu pewnei nie da sie tego ustawic ??
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 314 gości