Strona 1 z 1

układ chłodzenia mkII 1.3 MH

: śr maja 03, 2006 19:51
autor: krzysiek77
mam pytanie odnośnie temperatury płynu,a mianowicie.nie wiem czy to norma ale wydaje mi się że mój golfik ma za dużą temperaturę.bez względu czy jeżdżę po mieście czy w trasie wskaźnik jest prawie na pierwszej kropce za połową.nie wiem ile to stopni,dlatego pytam czy to norma , wentylator się załącza nawet na trasie.mam atrapę z 4 lampami i jeszcze klakson,to dość przesłania chłodnicę,czy to może być przyczyną takiej temperaturki?dzięki za podpowiedz

: śr maja 03, 2006 20:13
autor: KamilW
Wskazniki na desce sa bardzo niedokladne dlatego jedynym miarodajnym sposobem oceny vzy wszystko jest ok bedzie pomiar temperatury w zbiorniczku plynu chlodzacego. Jesli bedzie sie utrzymywala ponizej 100 st C to wszystko jest wporzadku i nie ma powodow do obaw

: śr maja 03, 2006 20:18
autor: krzysiek77
a skąd taki termometr i jak go użyć,bo chyba nie mogę odkręcić korka jak plyn jest gorący?

: śr maja 03, 2006 20:29
autor: KamilW
termometr najprosciej zakosic z pieca centralnego ogrzewania lub kupic w sklepie z takowa armatura (nie jest drogi). A korka nie mozesz odkrecic bo jest w ukladzie wysokie cisnienie... sprubuj porzadnie dwoma rekami lub na zimnym silniku... albo go po prostu odpal i zostaw z odkreconym kurkiem.

: śr maja 03, 2006 20:35
autor: krzysiek77
a czy to norma że wentyl włącza się nawet w trasie?nie jeżdze szybciej jak 100-110km/h.i czy to że mam 4 lampy w atrapie i klakson za które jednak przesłaniają chlodnice mogą być powodem takiej temperatury?zaznaczam że wskaxnik dochodzi do pewnego punktu i nie podnosi się dalej,wentyl się włącza i nie puszcza dalej

: śr maja 03, 2006 21:12
autor: misiek
krzysiek77 pisze:a czy to norma że wentyl włącza się nawet w trasie?nie jeżdze szybciej jak 100-110km/h.i czy to że mam 4 lampy w atrapie i klakson za które jednak przesłaniają chlodnice mogą być powodem takiej temperatury?zaznaczam że wskaxnik dochodzi do pewnego punktu i nie podnosi się dalej,wentyl się włącza i nie puszcza dalej
lampy i klakson nie są za to odpowiedzialne, co do wentylatora to działa on jak najbardziej prawidłowo (pilnuje by się silnik nie przegżał), co to wysokości temp. na wskażniku i metody dokładnego pomiaru tu KamilW ma jak najbardziej rację, jeszcze jedno możesz odkręcić korek zbiorniczka na gorącym silniku tylko musisz to robić b. ostrożnie i powoli (poluzować do pierwszego syknięcia i chwilkę odczekać i znowu - poluzować do syknięcia i odczekać --- tak jak byś otwierał butelkę np: coca coli mocno wstrząśniętą) i po otwarciu dokonać pomiaru

: czw maja 04, 2006 17:07
autor: krzysiek77
dzięki wielkie za podpowiedzi,dziś zmierzę temperaturkę,pożyczyłem termometr elektroniczny do 500 st.(chyba starczy) :bigok:.a tymczasem czas na punkty.

: czw maja 04, 2006 17:32
autor: Duber
krzysiek77, mi tez sie grzal mi pomoglo plukanie chlodnicy.odkrecilem ja(niema z tym problemu)kupilem w netto SZCZUR DO RUR (pisze nie stosowac do aluminium ale ..)wzielem do lazienki pod przysznic i tym srodkiem ja kilka razy przeplukalem stary niemasz pojecia co z tamtat wylecialo a autko ma chlodzenie jak talala(jak masz juz hu..wa chlodnice to moze tak nierob bo bedziesz mial sitko do makaronu).a i termostat moze masz padniety jest zamocowany pod pompa sprawdz go w goracej wodzie czy dobrze chodzi.

: czw maja 04, 2006 17:50
autor: MrUkAs
Tez mam ten sam model, czyli mk2 1.3 MH i tez wskazowka wychyla mi sie nieco za polowe. Bylem zmuszony wymienic termostat, mechanicy mowia ze to normalne, bo w golfach juz tak jest, ze temperatura wskazywana lubi wychodzic za polowe. ;)

: czw maja 04, 2006 18:10
autor: Duber
prawie zawsz wyjdzie za polowe moze nie zima.wentylator sie wlancza na 2/3 wskaznika kreska przed ostatnia kreska,ale nigdy w czasie jazdy chyba ze w korku 20 na godzine jadac

: czw maja 04, 2006 20:57
autor: misiek
krzysiek77 pisze:pożyczyłem termometr elektroniczny do 500 st.(chyba starczy)
dzieki, z pewnością wystarczy :bajer: