Strona 1 z 1
MK3 stuka lewa strona przód
: śr maja 03, 2006 07:42
autor: Tuning_Boy_2005
elo od dłuższego czasu z przodu po lewej stronie cos stuka, wymienilem juz sworzen wahacza i nic nie pomoglo, potem wymienilem gume ktora przychodzi pod kielich i dalej nic , nastepnym krokiem byla wymiana amorka i qrw... dalej stuka czy ktos moze cos wie

:) bo juz sie jezdzic nie da

:(
: śr maja 03, 2006 07:52
autor: Adamtd
a stuka Ci na dziurach czy podczas przyspieszania?
Stukanie
: śr maja 03, 2006 08:08
autor: Tuning_Boy_2005
przy przyspieszaniu to raczejn nie, stuka jak sie wjedzie do dziury, albo jesli sie pomalu jezie to przy zmianie biegu, lub jak kulko podbija do góry, naprawde juz nie wiem co to jest

: śr maja 03, 2006 08:59
autor: djtom
na 100% postukuje ci klocek, sam dopiero niedawno dałem sobie z tym rade - nie wiem dlaczego ale klocki które były kilka miesiecy temuwymieniany "zmniejszyły sie" - nie starły tylko własnie zmniejszyły - izaczęły latac w zaciku. Najprostsze sprawdzenie: zdejmij koło i zobacz ręką czy mają luzy.
: śr maja 03, 2006 09:26
autor: To_mas
Klocki chamulcowe mozna to łatwo sprawdzić Sproboj delikatnie nacisnac na chamulec jesli wtedy nie bedzie stukac to wtedy beda to klocki i wystarczy wyciagnąc tam jesta tak blaszka i odpowiedznia ja powyginaćzeby ciezko nachodziła i zakładać

: śr maja 03, 2006 09:29
autor: Razal
djtom pisze:na 100% postukuje ci klocek, sam dopiero niedawno dałem sobie z tym rade - nie wiem dlaczego ale klocki które były kilka miesiecy temuwymieniany "zmniejszyły sie" - nie starły tylko własnie zmniejszyły - izaczęły latac w zaciku. Najprostsze sprawdzenie: zdejmij koło i zobacz ręką czy mają luzy.
Kolcek się nie zmniejszył tylko blaszka wyleciała lub w nowszych modelach taka zakręcona spręzynka - niby jak się miał klocek zmniejszyć - bez przesady
Przy luźnych klockach najlepiej się wyczuwa stukanie na drodze z kostki - jadąc wolno - można lekko przyhamować i wtedy przestaje - wtedy wiadomo że od kolcków - można też tak jak pisze djtom - zdjąć koło i organoleptycznie przebadać sprawe

a jak to nie klocek to jedź na diagnostyke i obadają fachowcy na sprzęcie do tego przeznaczonym - bo tak to pół auta wymienisz i dalej będzie stukać - diagnostyka całego zawieszenia u mnie kosztuje 20zł z amortyzatorami - 2 osie

więc chyba warto wiedzieć na czym się stoi

: śr maja 03, 2006 09:38
autor: djtom
blaszki mam po dwie po każdej stronie

klocki wystarczyło zbic młotkiem troszke na mocowaniach, potem delikatnie pilnikiem i wszystko chodzi ciasno jak powinno, jednak bez zadnych oporów. Mi na warszawskich tarkach na skrzyzowaniach tak napie*dalało ze myslałem ze tam sie zaraz cały przód rozsypie. A tu te małe gnojki hamulcowe latały...

MK3
: czw maja 04, 2006 13:10
autor: Tuning_Boy_2005
no jaz mam tak samo jak jade aswaldem to nic nei ma a jest jakas dziura czy wypuklenie to przy podbijaniu stuka i to qrw..a jak , choby mi sie miala cala lewa strona rozleciec, musze to dzisiaj sprawdzic, ale jak jakde powoli i hamuje to nic sie nie dzieje, nei slychac stukania klockow pozdro
Re: MK3
: czw maja 04, 2006 14:06
autor: Razal
Tuning_Boy_2005 pisze:no jaz mam tak samo jak jade aswaldem to nic nei ma a jest jakas dziura czy wypuklenie to przy podbijaniu stuka i to qrw..a jak , choby mi sie miala cala lewa strona rozleciec, musze to dzisiaj sprawdzic, ale jak jakde powoli i hamuje to nic sie nie dzieje, nei slychac stukania klockow pozdro
Kup nowe blaszki - bo pewnie wyleciały i poprostu ich nie ma
Kosz samych blaszek to ok. 5-8zł
Jeszcze zależy jakie masz klocki - to albo da się zmienić blaszki, albo odrazu całe klocki
Ja mam ponoć nowsze klocki (rok95) i tam nie ma blaszek tylko taka sprężynka zagięta na klocku i ona trzymała do czasu kiedy nie pękła i odleciała

Niestety ja musiałem wymienić jeszcze w miarę dobre klocki - bo dzwonienie klocków mnie bardzo denerwowało
Pozdroo

MK3
: czw maja 04, 2006 18:05
autor: Tuning_Boy_2005
no patrzylem blaszki sa i juz znalazlem przycze, jak spuszczalem auto z lewarka to slyszalem jak mi cos w wahaczu stuka, no i jak juz lewarek wziolem to potem ruszalem kolkiem no i jest bardzo wielki luz a przyczyna tego była zuzyta czesc metalowo-gumowa ktora trzyma wahacz do karoserii, juztro ide po ta gume i wymienie ale wielkie dzieki wszystki ktorzy chcieli pomuc, macie umnie po

pozdro temat mozna zamknąć

:D
: czw maja 04, 2006 19:40
autor: Razal
Tak to tuleja metalowo-gumowa wahacza - kosztuje ok. 40zł/szt. najlepiej z Febi kup bo są dobre i warte polecenia

. Wymienią Ci i będzie NEU
Walniętą tuleje można też poznać po stukaniu w momencie podjeżdżania powolnego np. pod krawężnik - słychać ładnie wtedy
Pozdroooo - cel wykonany - przyczyna zlokalizowana

jutro będzie usunięta i <ok>

MK3
: czw maja 04, 2006 22:11
autor: Tuning_Boy_2005
no tylko ze ja to bede robic a nie warsztat, ju zpolowa srubek odkrecona, jeszcze zostala mi jedna srubka z wahacza, i jak ja odkrece to jade po gume bo musze miec stara bo sa 2 rodzaje i niewiem ktora mam kupic pozdro

Re: MK3
: pt maja 05, 2006 07:20
autor: Razal
Tuning_Boy_2005 pisze:no tylko ze ja to bede robic a nie warsztat, ju zpolowa srubek odkrecona, jeszcze zostala mi jedna srubka z wahacza, i jak ja odkrece to jade po gume bo musze miec stara bo sa 2 rodzaje i niewiem ktora mam kupic pozdro

Jak będziesz wyciągał starą tuleje to zwróć uwagę na to jak jest zamontowana stara !!!!
Na tuleji jest taki znak w postaci trójkąta i on musi być odpowiednio ustawiony
TAKŻE PRZY DEMONTAŻU ZOBACZ JAK MASZ TAM ZAŁOŻONE - mam gdzieś materiał jak powinna być założona - jak coś to daj znać - prześle Ci skana
Pozdrooo

MK3
: pt maja 05, 2006 21:44
autor: Tuning_Boy_2005
element gumowo-metalowy wymieniony nareszcie w aucie cisza nic nie stuka
