Strona 1 z 1

[MK4] Zaparowane szyby

: wt maja 02, 2006 00:56
autor: ApC
wiem, że temat już był poruszany wiele razy ale nie rozwiązało to mojego problemu, otóż:
czasami zdarza się, że przy włączonych nawiewach parują mi wszystkie szyby, mniej więcej równocześnie, czasami powoli, ale czasem to jest dosłownie kilka sekund i para na szybach już się skrapla
gdy włączę klimę problem znika i szybki w momencie odparowują, ale to nie jest rozwiązanie, bo po jej wyłączeniu często parują od nowa,

- filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) odpada, bo właśnie go wymieniłem i niewiele to zmieniło
- uszkodzona nagrzewnica też raczej odpada bo przecież ubywało by płynu
- brud na szybie też odpada, bo czy czysta czy brudna - problem jest
- samochód jest krajowy i bezwypadkowy, więc odpadają również historie z powodziami i nieszczelnościami na pokrzywionych słupkach

o co chodzi, bo ja już zgłupiałem :panna:

: wt maja 02, 2006 11:44
autor: Atomic10
Ogolnie zaparowanie to jest przyczyna wilgoci w aucie. Wiec trzeba sie zastanowic dlaczego ta wilgoc w nim jest jesli nie filtr przeciw pyłkowy, nagrzewnica to moze poprostu zawilgocona wykładzina ?? piasek w wykładzinie czy na dywanikach ktory bardzo szybko chwyta wilgoc a później ja oddaje ?? Lub tez samo miejsce gdzie samochów jest trzymany np. wilgotny garaz. Jak bedzie słonce to pootwieraj szybki i wastaw go nie sie poluftuje :-)

Pozdrawiam

: wt maja 02, 2006 11:48
autor: Duber
dokladnie jak pisze Atomic10, musisz miec wilgoc w aucie to normalne po zimie,wchodzenie w butach w sniegu itp.musisz dokladnie suszarka wysuszyc wykladziny podlogowe widzialem nawet jak wkladaja pod dywaniki papier gdyz on wyciaga wode i wchlanie,zrob tak a zobaczysz poprawe.

: wt maja 02, 2006 11:52
autor: inek01
Tak moja mala teoria:
Moze cos nie tak z przelaczaniem na obiegu ? Jak sterowanie nie przelacza zewnetrzy/wewnetrzny tylko caly czas jest na wewnetrznym to tez moga szybko parowac szyby...

: pn lis 27, 2006 08:02
autor: QBAelectric
...mam ten sam problem w mojej czwórce....mam klimatronic...Auto rzeczywiscie pomaga ale co zrobić zimą jak temp. spadnie do 0C lub niżej...wtedy klima sie nie załącza...parują mi strasznie....czy może to mieć wpływ:...jak wyjmnie się schowek...wyciagnie wentylator nagrzewnicy to widać tam (parownik?) ..taka chłodniczka co chłodzi powietrze przy klimie....to latem jak tam zaglądałem bo cos tam grzebałem...to była ona cała mokra !...czy da rade jakos to wyczyścić??....wysuszyć??....używałem kiedys plaka do nawiewów..ale jakoś nie ufam temu...w którym miejscu powinien być odpływ skroplonej wody?...Help bo mnie to do szału doprowadza...:(

: wt lis 28, 2006 01:21
autor: malpastaryrower
panowie pszerobiłem ten problem: wyjmijcie schowek wentylator i przez naciskanie pszycisku zamknięty otwarty obieg zobaczcie czy sie oprusza od obiegu klapa u mnie sie nie ruszała- pękł plastikowy czop w mechaniżmie otwierania zamykania klapy po prawej stronie całego zespołu, tszeba mieć stalowe nerwy aby to wyjąć i spowrotem wsadzić.
jak już sie do tego dostałem i rozebrałem to naciołem metalową oś tak na pół, wsadziłem kawałek wyciętej blaszki żeby wystawała po 0.5 mm z każdej strony, podgrzałem i nasadziłem uszkodzoną zębatke, zmontowałem, zobaczyłem czy działa i poskładałem. w manualnej dmuchawie podejżewam że też jest elektryczne sterowanie a jak sie komuś nie chce z tym denerwować to wyjąć ten mechanizm gdzieś go przymocować żeby nie dyndał, nie odpinać z kabli aby climatronic błędów nie miał i ręcznie klapy otwożyć żeby zawsze leciało z dworu. życze powodzenia i stalowych nerwów.

: wt lis 28, 2006 01:33
autor: rabbit1

: wt lis 28, 2006 07:40
autor: QBAelectric
...z tą klapą od obiegu też tak miałem....ale to juz robiłem latem....teraz obieg sie przełącza bo słychać....wiec to nie to....w linku który kolega podał to nie nagrzewnica u mnie...plynu mi nie ubywa !...pytam raz jeszcze...w którym miejscu jest wyjście skroplonej wody na zewnątrz auta??...szyby tez czyściłem....co prawda tylko płynem do szyb....dopóki klima się załacza to jest OK...ale jak temp. spadnie do okolo 0 to Tragedia :helm:

: wt lis 28, 2006 16:03
autor: malpastaryrower
QBAelectric pisze:...z tą klapą od obiegu też tak miałem....ale to juz robiłem latem....teraz obieg sie przełącza bo słychać....wiec to nie to....w linku który kolega podał to nie nagrzewnica u mnie...plynu mi nie ubywa !...pytam raz jeszcze...w którym miejscu jest wyjście skroplonej wody na zewnątrz auta??...szyby tez czyściłem....co prawda tylko płynem do szyb....dopóki klima się załacza to jest OK...ale jak temp. spadnie do okolo 0 to Tragedia :helm:
_________________
a co stoi ci w komorze parownika woda?? To że parownik jest mokry to normalka bo sie na nim skrapla woda spróbuj pojeździć bez klimy żeby sie osuszył bo jak włączasz i wyłączasz cały czas to będą parowały albo jeszcze jak jeździsz przez cały czas na klimie i temp spada wieczorem poniżej 5st to spręzarka sie wyłącza i szron z parownika zmienia sie w wode i leci na szyby

[ Dodano: 28 Lis 2006 15:06 ]
a co do obiegu to możesz sie jeszcze upewnić tak że jak masz włączoną dmuchawe i przełączasz tryby obiegu to chwile pszestaje dmuchać bo obie klapy są pszez chwile zamknięte a to że słychać że chodzi to może słychać sam silniczek a klapki sie nie ruszają

: śr lis 29, 2006 00:15
autor: Nody
Jedyne rozwiązanie to tskie, że często jeździsz na kacu lub po wypiciu alkoholu. Wtedy to Ci klima nie pomoże z zaparowanymi szybami ;-)

Pozdro

: śr lis 29, 2006 01:25
autor: malpastaryrower
Nody, ale z ciebie dofcipniś do kabaretu sie zapisz

: śr lis 29, 2006 07:40
autor: QBAelectric
malpastaryrower pisze:a to że słychać że chodzi to może słychać sam silniczek a klapki sie nie ruszają
nie nie.....na milion procent jest OK....słychać prfzez moment jak "dmuchanie" zanika i przełacza sie na wnetrze....wiec to odpada...ja cały czas czepiam się wymiennika ciepła....jak to oczyścić i wysłuszyć skutecznie.....latem robiłem Plakiem do nadmuchów i nie chce więcej.............wszystko jest pieknie dopóki jest dodatnia temperatura na zewnątrz...schody siue zaczynaja jak klima przestaje działaś przy minusowych...:/

: śr lis 29, 2006 16:57
autor: malpastaryrower
jakiedyś plakiem robiłem i nigdy więcej- o zapachu morskim, trzeba jakieś sprawdzone specyfiki używać kolega ZNACHOR na niedalekim temacie forum od tego ma nam coś polecić, a jeszcze wymień filtr przeciwpyłkowy. Parownik będziesz miał zawsze mokry jak niedawno klime miałeś załączoną a podejżewam że zawsze na niej jeździsz lub na trybie auto i jak temp spada poniżej 5st to sprężarka sie wyłącza i parownik sie ,,odmraża'' jak lodówka i ta wilgoć leci na szyby jak wyłączysz klime to ustaw wiatrak na max i po jakimś czasie sie osuszy i przestaną sie parować pod warunkiem że masz nowy filtr przeciwpyłkowy jazda na zawsze włączonej klimie jest zdrowa dla układu ale przy takich temperaturach lepiej ją wyłączyć bo albo zajedziesz sprzęgło spręzarki albo sobie rady z parą na szybach nie dasz

: pn lis 17, 2008 19:19
autor: zibi.sdz
malpastaryrower pisze:jakiedyś plakiem robiłem i nigdy więcej- o zapachu morskim, trzeba jakieś sprawdzone specyfiki używać kolega ZNACHOR na niedalekim temacie forum od tego ma nam coś polecić, a jeszcze wymień filtr przeciwpyłkowy. Parownik będziesz miał zawsze mokry jak niedawno klime miałeś załączoną a podejżewam że zawsze na niej jeździsz lub na trybie auto i jak temp spada poniżej 5st to sprężarka sie wyłącza i parownik sie ,,odmraża'' jak lodówka i ta wilgoć leci na szyby jak wyłączysz klime to ustaw wiatrak na max i po jakimś czasie sie osuszy i przestaną sie parować pod warunkiem że masz nowy filtr przeciwpyłkowy jazda na zawsze włączonej klimie jest zdrowa dla układu ale przy takich temperaturach lepiej ją wyłączyć bo albo zajedziesz sprzęgło spręzarki albo sobie rady z parą na szybach nie dasz
Mam podobny problem z parowaniem i wymiana filtra nie pomogła Cały czas to samo :(