Strona 1 z 2
Montaż alarmu
: pn maja 01, 2006 23:43
autor: dommarc
W jakie kolory i gdzie najlepiej się wpiąć alarmem VW Golf 3 96 rok
1) wejście włączników masowych drzwi
- [ brązowy/biały ] , wiązka wychodząca z drzwi kierowcy lub pasażera ??
2) wejście sterujące modułem centralnego zamka otwórz
- [ zielony lub szary ] , wiązka wychodząca z drzwi kierowcy ??
3) wejście sterujące modułem centralnego zamka zamknij
- [ zielony lub szary ] , wiązka wychodząca z drzwi kierowcy ??
4) plus po załączeniu stacyjki
- [ czerwony/czarny ] , wiązka nr 1 odchodząca z kolumny kierowniczej do bezpieczników ??
: wt maja 02, 2006 14:24
autor: Maciosław
A tu sie chwalimy co wiemy bo nierozumiem??
: wt maja 02, 2006 22:00
autor: dommarc
Maciosław pisze:A tu sie chwalimy co wiemy bo nierozumiem??
Nie chwalimy się
tylko szukamy pomocy,
a konkretnie to próbuję podłączyć alarm i utknąłem przy następujących 4 kabelkach
1) wejście włączników masowych drzwi
2) wejście sterujące modułem centralnego zamka otwórz
3) wejście sterujące modułem centralnego zamka zamknij
4) plus po załączeniu stacyjki
Przeglądnąłem schemat elektryczny i to co z nich udało mi się wyczytać to miejsca, w które wydaje mi się że powinienem się wpiąć. Te moje propozycje podałem, a że nie jestem biegły w elektryce, więc zadałem pytanie na grupę, by mnie utwierdzono lub poprawiono.
: wt maja 02, 2006 22:26
autor: Paweł Marek
Walnąłeś się z plusem po stacyjce. Czerwono czarny jest do rozrusznika (plus przy zapalaniu). Potrzebny ci czarny (ciągły plus po włączeniu zapłonu czyli pierwsze położenie kluczyka).
Lepiej napisz co ci nie działa. Chyba a wiesz że kable sterujące CZ sterowane są plusem a nie napisałeś jaki masz alarm.
: wt maja 02, 2006 22:55
autor: okulik
1) wejście włączników masowych drzwi
do przewodu brązowo/białego linii wyłączników oryginalnych
klapa przewód brązowo/czerwony lampki oświetlenia bagażnika.
2) wejście sterujące modułem centralnego zamka otwórz
3) wejście sterujące modułem centralnego zamka zamknij
Sterowany plusem
Podłączenia wykonać do przewodów popielaty (zamykanie) i zielony (otwieranie) znajdujące się w okablowaniu wychodzącym z drzwi kierowcy.
4) plus po załączeniu stacyjki
Przewód czarny znajdujący się w czerwonym, 10-0 polowym złączu konektorowym w skrzynce bezpiecznikowej
: wt maja 02, 2006 23:08
autor: dommarc
Paweł Marek pisze:Walnąłeś się z plusem po stacyjce. Czerwono czarny jest do rozrusznika (plus przy zapalaniu). Potrzebny ci czarny (ciągły plus po włączeniu zapłonu czyli pierwsze położenie kluczyka).
Lepiej napisz co ci nie działa. Chyba a wiesz że kable sterujące CZ sterowane są plusem a nie napisałeś jaki masz alarm.
Alarm to QuasarElectronics Top SAFE 30US
Tych czterech jeszcze nie wpiąłem i jak widzę słusznie : )
Wiesz może czy pozostałe 3 miejsca i kolory są ok. ??
A centralny zamek nie jest sterowany masą ??
[ Dodano: 3 Maj 2006, 18:29 ]
okulik pisze:
do przewodu brązowo/białego linii wyłączników oryginalnych
klapa przewód brązowo/czerwony lampki oświetlenia bagażnika.
mam tylko jeden kabelek z alarmu do podłączenia tego kanału
nie ma jednego miejsca by to wpiąć, tak żeby działało przy otwieraniu drzwi i tylnej klapy ??
jeżeli nie to czy mam to zmostkowac tzn. wpiąć do obu brązowo/białego i brązowo/czerwony??
okulik pisze:
Sterowany plusem
Podłączenia wykonać do przewodów popielaty (zamykanie) i zielony (otwieranie) znajdujące się w okablowaniu wychodzącym z drzwi kierowcy.
w VW centralny nie jest sterowany masą ??
: śr maja 03, 2006 21:06
autor: tetet
na pewno w mk3 centralny jest sterowany plusem , pneumatyczny jak również zwykły
: śr maja 03, 2006 21:11
autor: okulik
dommarc,
dotyczy podlacznia wlacznikow drzwi i klapy
alarm ----- -----<|----- wlaczniki
-----<|-----
musisz do jednego przewodu podlaczyc dwie diody i do nich podlaczyc wlacznikii
: czw maja 04, 2006 22:27
autor: Krayes
A gdzie jest ta kontrolka żeby sie wpiac w Golfie ??
: czw maja 04, 2006 22:57
autor: Paweł Marek
dommarc pisze:Wiesz może czy pozostałe 3 miejsca i kolory są ok
pozostałe ok pod warunkiem że plus będzie podawany na zielony i szary kabel( jak nie masz takiej możliwości w alarmie to trzeba zrobić 2 tzw przerzutniki (schemacik znajdziesz na forum). Diody do wyłączników drzwiowych sa niepotrzebne
[ Dodano: Pią Maj 05, 2006 9:27 pm ]
Dommarc masz schemat o który prosiłeś na priw. To jest schemat jednego przrzutnika, potrzebne ci sa dwa takie same. Przy okazji ściągnąłem schemat twojego top-safe i jest OK. Tylko musisz wydłużyć w parametrach czas impulsu na zamykanie.
: pt wrz 14, 2007 21:04
autor: se@l
okulik pisze:dommarc,
dotyczy podlacznia wlacznikow drzwi i klapy
alarm ----- -----<|----- wlaczniki
-----<|-----
musisz do jednego przewodu podlaczyc dwie diody i do nich podlaczyc wlacznikii
To zależy czy nie ma w oryginalne, w mojej centralce sprawdziłem i sa wlutowane zaraz przy wejściu tych sygnałów
Ale mam pytanie odnośnie podłaczenia alarmu do centralnego zamka,
W instruckji alarmu wyczytałem że w GOLFie III jest sterowanie zamkiem pneumatycznym, i ze na zamykanie idzie (+) a na otwieranie idzie (-).
To by się przeczyło z tym co piszecie że idzie osobnymi kablami sygnał otwarcia i zamknięcia i oba na plus.
Czy sa dwie różne wersje tych zamków i po czym poznać jakie mam sterowanie ?
: pt wrz 14, 2007 21:25
autor: Paweł Marek
To zależy czy nie ma w oryginalne, w mojej centralce sprawdziłem i sa wlutowane zaraz przy wejściu tych sygnałów
Ale mam pytanie odnośnie podłaczenia alarmu do centralnego zamka,
W instruckji alarmu wyczytałem że w GOLFie III jest sterowanie zamkiem pneumatycznym, i ze na zamykanie idzie (+) a na otwieranie idzie (-).
To by się przeczyło z tym co piszecie że idzie osobnymi kablami sygnał otwarcia i zamknięcia i oba na plus.
Czy sa dwie różne wersje tych zamków i po czym poznać jakie mam sterowanie ?
_________________
Nie przeczy się, po prostu z kilku schematów używasz tego opisanego sterowanie plusem. A nie tego do sterowania zamkiem pneumatycznym. Po prostu tak jest najprościej, co nie znaczy że to jest jedyne wyjście
: pt wrz 14, 2007 21:37
autor: seba_m_
Tu macie wszystko.
: pt wrz 14, 2007 21:48
autor: se@l
nie wiem, zgłupiałem bo w moim alarmie jest instrukcja a w niej 4 podschematy,
sterownia (-), sterowanie (+), potem właśnie (+) i (-) i jest napisane że to do golfa III i na końcu bezposrednio do siłowników.
Ale chyba z tego co widze wpinac sie na sterownie plusem dwa impulsy i olac co oni napisali.