Strona 1 z 1
Bicie w kierownicy i czasem calego samochodu
: ndz kwie 30, 2006 13:29
autor: aphex
Witam ostatnio zakupilem sobie alu 15 calowe na gumie 195/50 wywazone zostaly zadnego problemu nie bylo przy tym do momentu zalozenia. Po 80 km/h zaczyna bic kierownica ale tez nie zawsze wydaje mi sie ze jesli przed prosta droga skrece kolami w lewo to malo czuc tego bicia natowmiast jesli skrece w prawo to czuc tak bicie ze sie nie da trzymac kierownicy w rekach . Do tego jeszcze odczuwam ale nie zawsze jak caly samochod sie trzesie ale wtedy kierownica sie nie trzesie. Co to moze byc ??? Od czego mam zaczac ???
: ndz kwie 30, 2006 13:32
autor: cyrixus
Pewnie jedna z opon ma guza, poprostu jest krzywa. Ja tez mialem dokladnie cos takiego. Wymienilem opony na przedniej osi i problem znikna.
: ndz kwie 30, 2006 14:07
autor: Mati_2
Nie wiem czy kupiles nowe czy uzywane fele, ale to moze byc wlasnie z opona jak kolega pisze, ewentualnie moze zastosowac na fele pierscienie centrujace jak nie masz, to moze byc wina, ewentualnie jezeli sa to fele uzywane moze jest gdzies lekko walnieta i wywazone moze byc dobrze, ale w czasie jezdy bedzie bilo.
: ndz kwie 30, 2006 14:59
autor: Atomic10
Sprawdz opony i śruby. Kumpel tak miał i sie okzało ze śruby były nie dokrecone - nasakra. Zacznij od opon, odkrec koło i przegladnij dokłoadnie bieznik opony. Nastepnie zobacz pierścienie i same felgi. Lecz gdyby była to felga to drgania pojawiały bys sie przy nizszych predkościach takze.
Pozdrawiam
: ndz kwie 30, 2006 15:33
autor: aphex
Sprawdze jeszcze raz na wywarzarce ale watpie by byly krzywe . Wywarzalem je dopiero po tym jak odczulem te bicia. Moze byc tak ze koncowki drazka kierowniczego jest luzny ??? Czasem wydaje mi sie ze kierownica czasem sama w lewo lub w prawo sie przesuwa przy lekkim chamowaniu nie ma takiej stabilnosci w reku. Dzis jeszcze zauwazylem ze chyba lekko zbierznosc walnieta eh na 13-tkach tego nie bylo !!!
: ndz kwie 30, 2006 15:43
autor: pushkin77
po takiej przesiadce bedziesz odczuwał brak sterownosci auta.... przywykniesz...
: ndz kwie 30, 2006 15:47
autor: Rafał G2
Stawiam na opony, ale sprawdź czy nie masz na środkowym rancie felgi jakiegoś syfu (np. dużo błota) ja tak miałem i myślałem że mi samochód odleci do góry, bo tak mocno podskakiwał
ale jazda była nieziemska, a stało się to dlatego, że moja fura zakopała się w błocie i zawisła na podwoziu
: ndz kwie 30, 2006 15:51
autor: aphex
nie no czysciutkie te fele blask z nich bije
a moze zamiana miejsc ?? z przodu na tyl ??
: ndz kwie 30, 2006 16:17
autor: Duber
tylko zamiana na probe przod tyl,inaczej nie dojdziesz a sworznie itp.zostaw w spokoju.lolega mial mk3 i bilo mu identycznie w autoryzowanym serwisie vw chcieli mu skrzynie biegow zmieniac haha a to opona byla.a pamietaj ze 195 nigdy nie beda po naszych drogach rowno smigac przerabialem to jak wpadlem w koleine to malo rowu nie zaliczylem.zamieniaj przod z tylem i zobaczysz moze odwaznik hu..o byl zamocowany i odpadl.do alusow sie przykleja i jak nie wyczyscil meczyguma dobrze felgi to moze odpadl po ... km. a teraz pewnie to niedotyczy twego vw ale w moim firmowym aucie tez tak mialem i padl wewnetrzy przegob powyzej 80 myslalem ze zwruce sniadanie tak trzeslo jak przyspieszylem do 95 jak reka odjol.mial bicie i przy tej predkosci bylo najbardziej odczowalne
: ndz kwie 30, 2006 16:21
autor: aphex
Tak zrobie po weekendzie odezwe sie wkoncu poco sie w koszty wprowadzac
: ndz kwie 30, 2006 21:22
autor: BeBe_1
A czy takie pierścienie osadcze od wewnątrz felg (felgi) są OK?
: pn maja 01, 2006 14:51
autor: andrew-buj
Witam.Czy masz dobrze dopasowane alufelgi do piasty.Bo jeśli między krawędzią wewnętrznego otworu alufelgi a krawędziom piasty jest duży odstęp to są potrzebne pierścienie centrujące. Koledze przy sprzedaży nowych alusów mechanik zapomniał założyć pierścienie i przy 80-90 km/h miał drgania kierownicy, po powrocie do warsztatu mechanik założył mu pierścienie i jest teraz o.k. Różne rozmiary i materiały z których są zrobione te pierścienie można kupić na aukcjach internetowych.Pozdrawiam.
: wt maja 02, 2006 14:29
autor: Duber
powiem tak jak przeczytalem ten post sam sprawdzilem u siebie pokonujac zakret 140(troche ostry bo mi wlosy deba stanely) i tez trzeslo kierownica pojechalem wywazyc kola i tosamo ale jak jeszcze raz pojechalem do meczy gumy aby tylne wywazyl jak reka odjal.wiec moze i u ciebie tak trzeba.
: czw maja 04, 2006 00:20
autor: aphex
zdiagnozowalem problem !!!
w przednim prawym kole brak wkladki centrujacej
ot cala sprawa a ja juz myslalem ze koncuwki sa skopane lub z guma cos nie tak !!!