Strona 1 z 2
Ciśnienie sprężania, a stukanie na zimnym silniku??
: sob kwie 29, 2006 18:14
autor: SeBiDiN_GTI
Zauwayzlem ze na zimnym silniku jakby cos w srodku stukalo nie wiem co to moze byc nie znam sie na tym stuka chwilke moze z 5-10sek po odpaleniu zimnego auta.
Ciśnienia spreżania sa dziwne na 1 jest 13bar na 2 jest 9bar na 3jest 11bar i na 4jest 8,5bar.
Dlaczego jest tak dziwnie nie rowno? i Od czego to stukanie? Czy silnik juz nadaje sie tylko na generalny remont???????????
Prosze o porade!!!
: sob kwie 29, 2006 18:20
autor: Siara
Czesto tak bywa ze stuka przez chwile na poczatku, to dlatego masz hydrauliczne popychacze i zanim sie wytworzy odpowiednie cisnienie oleju moze postukac, nie nalezy sie tym przejmowac.
: sob kwie 29, 2006 18:55
autor: bodzio_j
Stukanie przez pierwsze kilkanaście sekund jest dopuszczalne. Natomiast ciśnienia są nieciekawe.Zmierz ciśnienie na ciepło i z próbą olejową.
: sob kwie 29, 2006 19:09
autor: Adamtd
kanapakinczkin pisze:na 1 jest 13bar na 2 jest 9bar na 3jest 11bar i na 4jest 8,5bar
Jest źle to prawda (tylko 1 i 3 znośne) - a próbe olejową robiłeś? Bo owszem remont już jest niezbędny ale trzeba określić jego zakres - czy to głowica i zawory, czy też powierzchnia cylinder/tłok jest zużyta. A stukanie raczej nie jest od tego
: sob kwie 29, 2006 19:42
autor: SeBiDiN_GTI
z tyego co wiem min dla tego silnika jest 7bar
a co to ta proba olejowa??? i gdzie mozna kupic dla siebie taki manometr aby zmierzyc sobie te cisnienia w domowym zaciszu?????????
: sob kwie 29, 2006 19:49
autor: bodzio_j
Manometr powinieneś kupić w sklepie motoryzacyjnym lub z narzędziami. Próbę olejową robi się po pierwszym pomiarze. Należy wlać do cylindra trochę oleju-ok50ml, i zmierzyć ponownie ciśnienie. Jeśli wzrośnie to znaczy, ze pierścienie są zużyte (olej uszczelni luzy). Jeśli nie będzie wielkiej różnicy w obu próbach, podejrzenie pada na zawory.
: sob kwie 29, 2006 19:51
autor: Adamtd
kanapakinczkin pisze:z tyego co wiem min dla tego silnika jest 7bar
dla silnika PN 9-12 bar
kanapakinczkin pisze:a co to ta proba olejowa???
Jak zmierzysz ciśnienie i jest nieładne to wlewał np 100 ml oleju do cylindra i robisz ponowny pomiar aby ustalić gdzi jest nieszczelnośc. Jeśli ciśnienie sie podniesie to znaczy że powieszchnia tłok/cykinder ma zbyt duży luz. Jeśli bez zmian - zawory lub głowica przepuszczają
: sob kwie 29, 2006 20:12
autor: SeBiDiN_GTI
9-12 to stan normalny a 7 to min przy kotrym trzeba juz na gwalt robic remont!
[ Dodano: 29 Kwi 2006 20:14 ]
bodzio_j, dzieki. odwdzieczam sie jak moge
: sob kwie 29, 2006 20:21
autor: Adamtd
kanapakinczkin, 9 to jest minimum, do 7 nie powinieneś dojść
: sob kwie 29, 2006 21:02
autor: SeBiDiN_GTI
to dlaczego pisze ze 7 to min???????????
: sob kwie 29, 2006 21:11
autor: Adamtd
kanapakinczkin pisze:o dlaczego pisze ze 7 to min???????????
A gdzie tak pisze? Ten silnik ma stopień sprężania 9, więc 7 bar to na mój gust deczko zamało
: ndz kwie 30, 2006 10:33
autor: promo211
Witam
na tym silniku według serwisówki powinna być compresja-9 ....12 bar zaś nie mniej niż 7.5 bar
max różnica między cylindrami to- 3.0 bar
pozdrawiam Przemek
: ndz kwie 30, 2006 10:38
autor: Duber
http://vw-scene.info/sil_pn.html tu masz wszystko o twoim silniczku
: pn maja 01, 2006 13:51
autor: SeBiDiN_GTI
dobra problem z glowy sprzedalem autko