Strona 1 z 2

Ustawiłem Zapłon Na Słuch I Chodzi Lepiej MKII 1.3NZ

: pt kwie 28, 2006 15:55
autor: Egon PŃ
Kiedyś miałem ustawione stroboskopem. Teraz go przestawiłem chyba na bardziej przyśpieszony i ma wiecej mocy (kazdy kucyk w kosiarce sie przyda :] )

Powiedzcie mi tylko czy cos moze sie stac od zlego ustawienia zaplonu??? Jak ma wiecej mocy to powinno spalanie sie zmniejszyc, oczywiscie jak nie bede go gazowal.
A moze kiedys dali zly kąt??

: pt kwie 28, 2006 17:04
autor: preker20
teorerycznie jesli niestrzela w kolektor ssacy , niema problemow z odpaleniem, nieslyszysz spalania stukowego to tak zoastawic mozesz, sam mam przyspieszony sporo zaplon wedlug tego co niby ustawili mi na lampe, tylko ze podbniez do ustawienia tego zaplonu trzeba miec stroboskop z miernikiem w ktory sie wklada wezyk cisneniowy od apratu zaplonowego ,

: pt kwie 28, 2006 17:05
autor: bodzio_j
Egon PŃ pisze:Powiedzcie mi tylko czy cos moze sie stac od zlego ustawienia zaplonu???
za wczesny zapłon może być przyczyną spalania stukowego które jest szkodliwe dla silnika. Spalanie stukowe to tzw. "dzwonienie zaworów" Ale jeśli nie słychać to faktycznie być może ktoś źle ustawił i teraz jest dobrze. Kiedyś w fso125 zapłon ustawiałem tylko na ucho i zawsze było dobrze.

: pt kwie 28, 2006 18:22
autor: Egon PŃ
Silnik przy gazowaniu pracuje troche glosniej niz wczesniej, ale czy jest to metaliczny dzwiek to nie wiem. Doczytałem ze przy spalaniu stukowym wystepuje spadek mocy, a u mnie jest wzrost.
Dodam ze obroty bigu jalowego zwrosly z 900 do 1100-1200. Tak jakby pracował lzej

: pt kwie 28, 2006 18:49
autor: bodzio_j
Egon PŃ pisze:Dodam ze obroty bigu jalowego zwrosly z 900 do 1100-1200. Tak jakby pracował lzej
jeśli masz obroty ustawione w/g instrukcji to po przyspieszeniu zapłonu (oczywiście do pewnej granicy) zawsze wzrosną.

: pt kwie 28, 2006 19:15
autor: Egon PŃ
No to mam na granicy, bo jak dalej przestawialem to juz obrotyy nie wzrastaly. Co radzicie?

: pt kwie 28, 2006 21:59
autor: kamel1984
ja ustawialem u mechanika obr i zaplon i powiem wam ze zasuwa jak dziki ale za to na jalowym mi cos plywa i jakby przycieral jak mu obr spadna niew iem co to jest i czy na nowo nie jechac ustawic ,pozatym jeszcze wymiana lambdy mnie czeka -znowu- bo kupilem uniwersalke i jest padnieta bo daje 13v wiec gwarancja musi byc hehe

: sob kwie 29, 2006 08:13
autor: maryjan112
Witka

Kiedyś zalałem gównianego paliwka (mimo, że schell) i Golfi spalał stukowo. Dlatego jeśli przeyspieszyłeś sobie zapłon to pamiętaj o tym, żeby lać tylko w miarę sprawdzone i pewne paliwo.
Jeśli chcesz sprawdzić czy bryczka spala stukowo to zrób tak:
Kawałek prostej, szybka odkręcona, najwyższy bieg i od najniższej dozwolonej prędkości na tym biegu gaz w podłogę. Jeśli silnik cały czas będzie brzmiał tak samo to jest w porzo. U mnie zawory odzywały się od 3 biegu w górę przy jakichś 2500 do 3000 obr/min (dokładnie już nie pamiętam ale zawsze przy tych samych obrotach i napewno sporo wiekszych niz 2 tys).

Pozdrawiam

: sob kwie 29, 2006 15:08
autor: Egon PŃ
To chyba jest w pozadku. Trudno to stwierdzic. Przy pelnym gazie na 3 i na 4 (na 5 mniej) slychac halas ale jest to bardziej byczenie niz stukanie.
A jak z tą mocą, czy powinna spasc? Czy mozliwe ze jest wieksza moc ale nie przy pelnym dodaniu gazu?

: sob kwie 29, 2006 16:23
autor: pw524
Ja terż mam ustawione na słuch i według mnie jest super (lepsza kultura pracy), ale jeśli u ciebie chodzi głośniej to może być za bardzo przyśpieszony, na to też wskazuje wzrost mocy. Ja bym poszukał takiego ustawienia żeby ładnie reagował na pedał gazu ale chodził miękko i elastycznie.

: ndz kwie 30, 2006 13:00
autor: kamel1984
a ajk to sie ustawia na sluch ? mam pokrecic do siebie czy od siebie i o ile przesuwac az co uslysze??

: wt maja 02, 2006 13:41
autor: Kand
ja też ustawiałem swojego na słuch i chodzi o wiele lepiej Jak sprawdzic czy jest dobrze? na rozgezanym silniku ruszasz delikatnie wrzucasz od razu 2 (tak zeby sie toczyl)i dajesz do dech Jak nie słychć żadnych stuków ani trzasków a przyspiesza płynnie w całym zajresie obrotów to jest dobrze :)

[ Dodano: 02 Maj 2006 13:48 ]
Żeby ustawić na sluch to trudno wytłumaczyć to trzeba po prostu czuć
Najprosciej to zdjąć kopułkę ustawić rozrząd na znaki obrócić aparatem tak żeby znak na palcu i aparacie się pokrywał Zakładasz kopułkę i uruchamisz silnik gdy osiągnie 90 stopniC obracasz aparatem w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu palca do momentu gdy silnik zacznie dostawać lekkich drgań W rurze wydechowej słychac lekkie buchnięcia Wtedy trzeba cofnąć aż ustanie i tyle No i jeszcze musi dobrze wchodzić na obroty nie może strzelać w gażnik albo wydech Zimny musi łatwo się uruchamiać Wiem że opis jest banalny ale jak ktoś rozumie swoj samochód to nie będziwe z tym problemu Sam stwierdzi czy już wystarczy czy jeszcze trochę

: wt maja 02, 2006 18:55
autor: janisz
A ja się chciałem zapytać jak lepiej jest ustawić zapłon tzn czy ma być on wyprzedzony czy ustawiony tak jak powinien. I jak się ma do tego zużycie paliwa czy na zapłonie ustawionym z wyprzedzeniem bedzie palił więcej czy mniej ?

: wt maja 02, 2006 23:49
autor: Kand
Jeżeli nie masz zmian w silniku które wymagają przestawienia kąta zapłonu (zazwyczaj wyprzedzenie) to nic nie trzeba robić po prostu ustawić tak jak powinien być i już
Zbyt wczesny zapłon jest bardziej niebezpieczny niż zbyt pózny W drugim przypadku spadnie moc i wzrośnie zuzycie paliwa a w pierwszym silnik zostanie poddany wiekszemu obciążeniu