1.6D czy naprawde żywotny ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

1.6D czy naprawde żywotny ??

Post autor: Gwizdek1982 » pt kwie 28, 2006 15:41

Witam mam VW Golfa 2 z 1985r. silnik był juz po kapitalnym remoncie za czasów poprzedniego własciciela czyli jakies 3 - 4 lata temu, po tej zimie zauważyłem że strasnie kopci na zimnym na biało !!, oleju bierze delikatnie ale podobne one tak maja brać czyli jakieś 0.4 l na 1000 km po mieście, czyżby zblizał się schyłek wieczności 1.6D ?? a może poprostu siada pompa bądz trzeba podrególować wtryski ??
Może ktoś zwas miał już cos takiego ??co należy zrobić aby to zniwelować jeśli się da :)
Z góry dzieki !!



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 28, 2006 17:33

Odp na twoje pytanie to nie znam aleco do tego:
Gwizdek1982 pisze:oleju bierze delikatnie ale podobne one tak maja brać
to moim zdaniem dobry silnik diesla nie bierze oleju :P



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » pt kwie 28, 2006 18:41

Pytałem u mechanika i mówił że normalka a szczególnie jak już dojeżdzasz na oleju 10tyś km. znajomu mój ma omege z 2004r na TD i jak żeśmy jechali do Niemiec to mu wzioł po 2000 tyś km. cała litre ale ciągle lecieliśmy blisko 180km/h, a mój na trasie niebierze oraz mniej pali zato wmieście lubi se troche wziąść
Czekam na dalsze odpowiedzi na powyższy temat !!



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » pt kwie 28, 2006 18:44

Sa to bardzo żywotne silniki
Gwizdek1982 pisze:strasnie kopci na zimnym na biało
VW maja tendencje do kopcenia wiec nie ma sie czym martwić

A to że bierz olej to normalne dla leciwego diesla ;)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt kwie 28, 2006 19:15

barteKKK03 pisze:A to że bierz olej to normalne dla leciwego diesla
Mój ma 18 lat i bierze dwie setki na 10000km...



greg

Post autor: greg » pt kwie 28, 2006 22:01

barteKKK03 pisze:VW maja tendencje do kopcenia wiec nie ma sie czym martwić
no ja się nnie zgadzam - dla spokoju sumienia sprawdzić wtryski + ustawienie pompy ewentualnie zmienić stację paliw. Co do oleju - bierze - ile?? litr na 1tyskm na 5 tys na 10tys? bo wiesz - trochę bierze to nie wiem ile to jest trochę. Bratu nówka golf kombi TDI wziął przy 170km/h "trochę" czyli 1,5litra na trasie Zielona Góra - Kraków.
Gwizdek1982 pisze:Pytałem u mechanika i mówił że normalka a szczególnie jak już dojeżdzasz na oleju 10tyś km.
a dla mnie to nie normalka - mój ma 308tys i nie bierze nic, i nie kopci jak tu niektórzy sądzą. Piszesz że komuś tam spalił, pewnie ale to był znowu Turbo..



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 28, 2006 22:18

bongo pisze:A to że bierz olej to normalne dla leciwego diesla
Mój ma 18 lat i bierze dwie setki na 10000km...
Moj ma 20 lat ( kapitalka 1,5 roku temu) i bierze tyle co wyciągne na bagnecie raz od czasu sprawdzając :))) i chciałbym zeby mi tak zostało:)

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 22:20 ]
barteKKK03 pisze:VW maja tendencje do kopcenia wiec nie ma sie czym martwić
Dobre wtryski i nie powinien kopcić :))) przynajmniej tak mi sie wydaje moze ja sie myl tez moze byc

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 22:23 ]
Wiec ja mysle podobnie do greg, pozdro :))



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » pt kwie 28, 2006 22:39

no tak ale jak wtryski sa do wymiany to taki jeden "znachor" :) mówił że kopci na czarno a nie na biało :(
ps. troche tzn zaraz po zmianie oleju tak przez następne 5 tyś km nic ale puźniej juz potrafi wziąść z 0,5l na 1000 km oczywiście w ruchu miejskim leje lotos disel, ogólnie ma na liczniku przejechane 220 tyś. ale ciekawe ile razy już był cofany bądz wymieniony :)

[ Dodano: Pią Kwi 28, 2006 22:39 ]
no tak ale jak wtryski sa do wymiany to taki jeden "znachor" :) mówił że kopci na czarno a nie na biało :(
ps. troche tzn zaraz po zmianie oleju tak przez następne 5 tyś km nic ale puźniej juz potrafi wziąść z 0,5l na 1000 km oczywiście w ruchu miejskim leje lotos disel, ogólnie ma na liczniku przejechane 220 tyś. ale ciekawe ile razy już był cofany bądz wymieniony :)



greg

Post autor: greg » pt kwie 28, 2006 22:53

znachor ma rację i nie.. na biało też może kopcić jak masz źle ustawioną pompę lub jak masz przypchany filtr paliwa, zapowietrzony układ zasilania paliwem. Co do kopcenia - mechanik jak ma zegar niech sprawdzi czy ustawiona jest dobrze pompa (początek wtrysku)



Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Wojtes3mkIII » sob kwie 29, 2006 00:24

pół roku temu sprzedałem takiego diesla '84 (w rodzinie był przez 15 lat) na 10tys. km brał 0,5L oleju Lotos Diesel kopcił odkąd pamiętam przebieg 450 tys :bigok:



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » sob kwie 29, 2006 07:48

oki czyli wygląda na to że niema się co obawiać i to co mi sie dzieje to normalka, ogólnie to jestem zadowolony z niego bo odkąd go mam to ani razu nierobiłem nic przy silniku za wyjątkiem wymiany filtra paliwa i zmiany oleju :) a niezawiódł m,nie nigdy w najgorsze mrozy tej zimy podchodziłem zagrzałem świece podciągłem wyprzedzenie zapłony i pokręciłem z 10 sek. i załapał (na mrozie -35 C, stojąc na polu) cos tam se poprzeskakiwał czyli niechodził zbyt równo (tak jak by niechodził na jeden gar) ale po paru sek. już klekotał tak jak na prawdziwego dizla przystało :)
Dzikuje wszytskim za odpowiedzi !!które w dużym stopniu mnie uspokoiły :)



Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » sob kwie 29, 2006 11:52

Biały kolor może oznaczać problemy z pompą

[ Dodano: Sob Kwi 29, 2006 11:59 ]
Ale jak pali ile trzeba to mniejsze prawdpbodobieństwo że pompa
Ale na wszelki wypadek czujnik zegarowy do rąk i po kłopocie,
dobrze sie mówi, ja przymierzam sie od roku do sprawdzenia pompy i jakoś sie nie moge wybrać.
Pali na biało i troche chapie paliwa MK3 1.9 D 1Y.


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob kwie 29, 2006 12:23

Ja tez mam Diesla 1.6D i na 1000km weźmie też ok.0,4l,ale przy mocniejszej jeździe.Oleju bierze tyle samo od początku odkad go mam i przejechałem nim ok 90000km a na budziku ma ponad 240tys.km,a ile w rzeczywistości to tego nie wie nikt bo jak go sprowadzałem to miał 50 000(licznik 5-cio cyfrowy i do tego zepsuty był ale wymieniłem go na 6-cio cyfrowy).Ogólnie auto pali na dotyk,w zimie tez bez najmniejszego problemu dopuki akumultor padł.Bączka czasami puści ale niektóre diesle bardziej kopcą od mojego.Tak więc jeździc oby jak najdłużej(do emerytury :) )



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 448 gości