Strona 1 z 1

Wspomaganie kierownicy

: wt kwie 25, 2006 21:43
autor: maniek703
Witam Wszystkich!

Mam VW Golfa III, 1.6, 1994. Problem jest z układem kierowniczym a mianowicie kierownica teraz stawia większy opór przy skręcaniu jak jeszcze dwa dni temu jak miałem sprawne wspomaganie kierownicy. Ponadto przy skręcaniu wydaje dźwięk jakby coś o coś ocierało się.
Sprawdzałem stan oleju w zbiorniczku do układu kierowniczego i jest w normie.
Pytanie: Gdzie jest problem, gdzie go szukać?
Dzieki wielkie za info 
:bajer:

: wt kwie 25, 2006 21:52
autor: maccciej
Może wystarczy wymienić tylko pasek od wspomy ;>

: wt kwie 25, 2006 21:59
autor: bkolodz
ja też sądze że wymiana paska załatwi sprawę

: wt kwie 25, 2006 22:01
autor: adams26
mozna go poprosty naciagnac ;-))

: śr kwie 26, 2006 12:29
autor: bodzio_j
Ten dźwięk to ślizgający się pasek, zazwyczaj narasta przy calkowitym skręceniu kół.Czy wymiana czy naciąg to już musisz ocenić sam.

: czw maja 04, 2006 07:25
autor: maniek703
Początek końca mojej pompy do wspomagania. Zwałaszcza przy parkowaniu slychac to obcieranie!
pozdr.

: czw maja 04, 2006 08:26
autor: misiek
znajomy miał taki sam problem w mercedesie i chodziło o pasek (u niego trzeba było już wymienić bo naciąganie już nic nie dawało)

: czw maja 04, 2006 22:40
autor: raf2234
Mam podobny problem. Jak kupilem auto (09-2005) to slychac było jęk mechanizmu tylko przy skreconych do oporu kołach. Zaraz po kupni epowymieniałem paski (gates). Problem nie zniknął. Teraz po zrobieniu ok. 15 kkm słychać jęk przy każdym ruchu kierownicy. Naciagałem pasek, wymieniłem płyn (na zielony febi) i dalej lipa. Płynu z układu nie ubywa.
Może być przyczyną zużycie paska? Bo jego okres pracy troche krótki.
Jeżeli to pompa siada, to może ktoś wie -w jaki sposób ona kończy swój żywot? Chodzi mi o to, czy sie nie rozleci podczas jazdy?

: czw maja 04, 2006 23:04
autor: radek_GL
strzelanie przy skręcaniu to może być łożysko kolumny McPersona u mnie też kiera ciężko chodzi i siada wspomaganie kiedyś ładnie chodziło teraz chodzi ciężko i piszczy przy max skręconych kołach (naciąganie paska nic nie dało nowy pasek też)

: pt maja 05, 2006 07:25
autor: maniek703
Jeżeli nawali Ci pompa od wspomagania to po prostu przestanie Ci pracowac (pompować) i nie będziesz miał wspomagania kierownicy. Jako tako nie rozleci się, nie będziesz miał metalu w przewodach, nic nie wybuchnie :):):):):):)