Strona 1 z 2

[mk2] Przekaźniki na lampy

: wt kwie 25, 2006 17:55
autor: marceliii
Wiem jak to zrobić , i to raczej nie problem , potrzebuje tylko Waszych rad jakie przewód zastosować , bo 4 mm to chyba jest z agruby i niepotrzebny .
Piszcie jakie macie przewody zastosowane do tych przekaźników i czy mase też osobno do lamp ciągliście ( pewnie tak , głupie pytanie ) .
:)

: wt kwie 25, 2006 18:00
autor: Duber
4mm duzo?ja mam 6mm. wszystko z aku i masa takze,zaroweczki mam 120watt kazda i jak dlugimi walne to trawa sie pali na poboczu.nie zapomnij o zabezpieczeniu tego obwodu

: wt kwie 25, 2006 18:04
autor: bodzio_j
Możesz Sobie policzyć. Moc 2 żarówek to 130W, a to jest ok 10A, 1mmkw przewodu można obciążyć 10A, tak więc myślę, że 2,5mmkw spokojnie wystarczy.

: wt kwie 25, 2006 18:04
autor: marceliii
Nie no , bez przesady , 120 W to przy 4 mm nawet by nie robiły spadku , tak mi się wydaje , a Ja i tak mam żaróweczki 60 W .
:)
Tak wogóle to ładnie musisz dawać po oczach innym użytkowniką z takimi żarówkami , chyba że masz już odbłyśniki wyrąbane i świeca tak jak nówki klosze przy 60 W .
:P
Tak myśle że wystarczą przewody 2 mm , ale z przekaźnika do kazdej żarówki osobny .
:)

: wt kwie 25, 2006 18:14
autor: Duber
oj daja daja TIRY wymiekaja czasem,jak mu pierd...e to w kabinie ma jak w dzien tylko kwasne miny widac:) a bodzio_j, dobrze liczy ale fachowcy inzynierowie obliczaja zabezpieczenie nie do pobieranych amperow tylko do zastosowanego przewodu,a lampy mam nowe tylko niewolno uzywac dlugich na postoju moga sie stopic,aha zarowki zmieniam na przeglady bo na opakowaniach ich pisalo ze niedozwolone do stosowania na naszych drogach,i troszke mam nizej skierowany snop swiatla

: wt kwie 25, 2006 18:39
autor: marceliii
Czyli bezpiecznik 10 A starczy , albo więszy , bo przy przełączniu świecą i takie i takie , chociaż z drugiej strony bezpiecznik 10 A przy prądzie 20 A puszczonym przez 2-3 sekundy się nie powinien przepalić , dopiero po dłuzszym czasie .
:)
Jakie jeszcze macie rady ?

: wt kwie 25, 2006 18:41
autor: Duber
licz tak: dodaj watty i podziel przez 12 wyjdzie jaki bezpiecznik + maly zapas

: wt kwie 25, 2006 18:44
autor: bodzio_j
marceliii pisze:Jakie jeszcze macie rady ?
bbezpiecznik daj większy. 10A może się palić dość często, a jak założysz 20A to i tak w razie zwarcia wywali.

: wt kwie 25, 2006 18:53
autor: marceliii
No w sumie racja , ale ta 20-tka to zaraz za aku , przed przekaźnikiem ?
:)

: wt kwie 25, 2006 18:58
autor: Duber
tak cewke przekaznika bedziesz zasilal z wiazki co masz orginalnie i ona jest juz zabezpieczona orginalnym bezpiecznikiem najwyzej zmniejsz bezpiecznik na mniejszy bo cewka mniej pradu ciagnie a nowy bezpiecznik tylko miedzy aku a przekaznikiem najlepiej jak najblizej aku aby zminimalizowac odcinek miedzy bezpiecznikiem a aku bo i tam mozesz zrobic zwarcie przyduszajac go czyms a wtedy o zgrozo http://www.allegro.pl/item98622773_opra ... chodu.html ja to zastosowalem

: wt kwie 25, 2006 19:51
autor: marceliii
Szkoda pieniędzy na takie oprawki , skoro można zastosowac specjalną na bezpieczniki samochodowe wartą jakies 2 zł .
Czyli co , bezpiecznik 20 A i przewód 2 mm , wystarczająco załatwi sprawe ?
:)

: wt kwie 25, 2006 19:54
autor: Duber
20 napewno starczy i 2mm tez wkoncu jest i tak zapas.ja tylko napisalem jak ja mam ale bezpiecznik daj w tym miejscu jak ci napisalem predzej

: wt kwie 25, 2006 19:56
autor: marceliii
Ok , trzeba będzie się za to zabrać .
A jak z kostką , ten nowy przewód wpinaliście do tej orginalnej kostki na lampy czy na wsówki na żarówke ?
:)

: wt kwie 25, 2006 21:15
autor: Duber
ja ciolem przewod kilka(2-3cm) centymetrow przed zarowka i wykozystalem stare kostki do zarowki.na koszulke termokurczliwa zlutowalem do nowych kabli ty stosujac przewod 2mm spokojnie tez tak zrob.