[mk2] Przekaźniki na lampy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk2] Przekaźniki na lampy

Post autor: marceliii » wt kwie 25, 2006 17:55

Wiem jak to zrobić , i to raczej nie problem , potrzebuje tylko Waszych rad jakie przewód zastosować , bo 4 mm to chyba jest z agruby i niepotrzebny .
Piszcie jakie macie przewody zastosowane do tych przekaźników i czy mase też osobno do lamp ciągliście ( pewnie tak , głupie pytanie ) .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt kwie 25, 2006 18:00

4mm duzo?ja mam 6mm. wszystko z aku i masa takze,zaroweczki mam 120watt kazda i jak dlugimi walne to trawa sie pali na poboczu.nie zapomnij o zabezpieczeniu tego obwodu



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt kwie 25, 2006 18:04

Możesz Sobie policzyć. Moc 2 żarówek to 130W, a to jest ok 10A, 1mmkw przewodu można obciążyć 10A, tak więc myślę, że 2,5mmkw spokojnie wystarczy.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt kwie 25, 2006 18:04

Nie no , bez przesady , 120 W to przy 4 mm nawet by nie robiły spadku , tak mi się wydaje , a Ja i tak mam żaróweczki 60 W .
:)
Tak wogóle to ładnie musisz dawać po oczach innym użytkowniką z takimi żarówkami , chyba że masz już odbłyśniki wyrąbane i świeca tak jak nówki klosze przy 60 W .
:P
Tak myśle że wystarczą przewody 2 mm , ale z przekaźnika do kazdej żarówki osobny .
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt kwie 25, 2006 18:14

oj daja daja TIRY wymiekaja czasem,jak mu pierd...e to w kabinie ma jak w dzien tylko kwasne miny widac:) a bodzio_j, dobrze liczy ale fachowcy inzynierowie obliczaja zabezpieczenie nie do pobieranych amperow tylko do zastosowanego przewodu,a lampy mam nowe tylko niewolno uzywac dlugich na postoju moga sie stopic,aha zarowki zmieniam na przeglady bo na opakowaniach ich pisalo ze niedozwolone do stosowania na naszych drogach,i troszke mam nizej skierowany snop swiatla



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt kwie 25, 2006 18:39

Czyli bezpiecznik 10 A starczy , albo więszy , bo przy przełączniu świecą i takie i takie , chociaż z drugiej strony bezpiecznik 10 A przy prądzie 20 A puszczonym przez 2-3 sekundy się nie powinien przepalić , dopiero po dłuzszym czasie .
:)
Jakie jeszcze macie rady ?


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt kwie 25, 2006 18:41

licz tak: dodaj watty i podziel przez 12 wyjdzie jaki bezpiecznik + maly zapas
Ostatnio zmieniony wt kwie 25, 2006 18:53 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt kwie 25, 2006 18:44

marceliii pisze:Jakie jeszcze macie rady ?
bbezpiecznik daj większy. 10A może się palić dość często, a jak założysz 20A to i tak w razie zwarcia wywali.



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt kwie 25, 2006 18:53

No w sumie racja , ale ta 20-tka to zaraz za aku , przed przekaźnikiem ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt kwie 25, 2006 18:58

tak cewke przekaznika bedziesz zasilal z wiazki co masz orginalnie i ona jest juz zabezpieczona orginalnym bezpiecznikiem najwyzej zmniejsz bezpiecznik na mniejszy bo cewka mniej pradu ciagnie a nowy bezpiecznik tylko miedzy aku a przekaznikiem najlepiej jak najblizej aku aby zminimalizowac odcinek miedzy bezpiecznikiem a aku bo i tam mozesz zrobic zwarcie przyduszajac go czyms a wtedy o zgrozo http://www.allegro.pl/item98622773_opra ... chodu.html ja to zastosowalem



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt kwie 25, 2006 19:51

Szkoda pieniędzy na takie oprawki , skoro można zastosowac specjalną na bezpieczniki samochodowe wartą jakies 2 zł .
Czyli co , bezpiecznik 20 A i przewód 2 mm , wystarczająco załatwi sprawe ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt kwie 25, 2006 19:54

20 napewno starczy i 2mm tez wkoncu jest i tak zapas.ja tylko napisalem jak ja mam ale bezpiecznik daj w tym miejscu jak ci napisalem predzej



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt kwie 25, 2006 19:56

Ok , trzeba będzie się za to zabrać .
A jak z kostką , ten nowy przewód wpinaliście do tej orginalnej kostki na lampy czy na wsówki na żarówke ?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt kwie 25, 2006 21:15

ja ciolem przewod kilka(2-3cm) centymetrow przed zarowka i wykozystalem stare kostki do zarowki.na koszulke termokurczliwa zlutowalem do nowych kabli ty stosujac przewod 2mm spokojnie tez tak zrob.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 136 gości